Friday, September 4, 2009

Ο Νίκολας Κέιτζ επιστρέφει με αξιώσεις

Υστερα από αρκετά χρόνια μέτριων ρόλων ο αμερικανός ηθοποιός πετυχαίνει μια ερμηνεία που αξίζει να θυμόμαστε

Ο Νίκολας Κέιτζ (αριστερά κάτω) και η Εύα Μέντες, πρωταγωνιστές στην ταινία του γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ, «Βad LieutenantΡort of Call Νew Οrleans»

Στην τελευταία αμερικανική ταινία του γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ, το «Βad Lieutenant- Ρort of Call Νew Οrleans», ο Νίκολας Κέιτζ, ηθοποιός που τα τελευταία χρόνια έπαιζε ό,τι να ΄ναι και όπου να ΄ναι, μας υπενθυμίζει ότι, όταν θέλει, μπορεί και να βγάλει ρόλους που σφραγίζονται στη μνήμη. Ρόλους αντάξιους με αυτόν του αλκοολικού στο «Αφήνοντας το Λας Βέγκας», που πριν από περίπου 15 χρόνια τού χάρισε το Οσκαρ. Εν προκειμένω υποδύεται έναν «καταραμένο» αστυνομικό της Νέας Ορλεάνης ο οποίος, ενώ βυθίζεται όλο και περισσότερο στο σκοτάδι του αλκοόλ, των ναρκωτικών, της σήψης και της διαφθοράς, δεν σταματά ποτέ να είναι αφοσιωμένος στη δουλειά του. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της κατάμαυρης αυτής ιστορίας θα παίξει η πόρνη με την οποία ο αστυνομικός είναι ερωτευμένος (Εύα Μέντες).

Η ταινία του Χέρτσογκ που θα διανεμηθεί σύντομα στην Ελλάδα από την Οdeon δείχνει αμυδρά βασισμένη στη «Διαφθορά» («Βad lieutenant», 1992) του Εϊμπελ Φεράρα, όπου ο Χάρβεϊ Καϊτέλ έπαιξε έναν ρόλο αντίστοιχο του Κέιτζ. Ωστόσο στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Βέρνερ Χέρτσογκ είπε ότι δεν έχει δει καμία ταινία του Φεράρα και αδημονεί να τον συναντήσει για έναν καφέ στη Βενετία. Οσο για τον Κέιτζ, που έχει πια σοβαρές πιθανότητες διεκδίκησης του βραβείου ανδρικής ερμηνείας, σε ερώτηση σύγκρισης του ήρωα της ταινίας με τον ίδιο παραδέχθηκε ότι έχει υπάρξει αλκοολικός, κάτι που κατάφερε να ξεπεράσει μέσω θεραπείας.

Στην τέταρτη ημέρα της διεξαγωγής του, το φεστιβάλ αρχίζει και παίρνει σιγά σιγά περισσότερες στροφές. Αύριο είναι η μέρα του Μάικλ Μουρ.

Ο προβοκάτορας αμερικανός ντοκυμαντερίστας, γνωστός για τον «χαριτωμένο λαϊκισμό» του σε ταινίες όπως το «Farenheit 9/11» και τον «Ακήρυχτο πόλεμο», συμμετέχει για πρώτη φορά στο διαγωνιστικό τμήμα της Μόστρα με το ντοκυμαντέρ «Capitalism: a love story», θέμα του οποίου είναι η οικονομική κρίση. Αυτή είναι ίσως η ταινία που αναμένεται με περισσότερη αγωνία από κάθε άλλη στο φεστιβάλ.

  • Τρισδιάστατες αλλαγές

ΕΡΑ/CLΑUDΙΟ ΟΝΟRΑΤΙ Η ρουμάνα ηθοποιός Μόνικα Μπιρλαντεάνου με τον συγγραφέα Σαλμάν Ρουσντί στην πρεμιέρα της ταινίας «Francesca»

ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ

▅ Στο μουσείο Γκούγκενχαϊμ της Βενετίας έγινε την Πέμπτη το βράδυ με επιτυχία το πάρτι για το ντοκυμαντέρ «Great directors» τηςΑντζελα Ισμαΐλουπου προβλήθηκε στο τμήμα των Οριζόντων. Στην εκδήλωση παρέστησαν πολλοί επώνυμοι, ανάμεσα στους οποίους οι σκηνοθέτες Τοντ ΧέινςκαιΤζον Σέιλςπου εμφανίζονται στο ντοκυμαντέρ, το οποίο, θυμίζουμε, είναι μια συρραφή από συνεντεύξεις που πήρε η σκηνοθέτις από τους αγαπημένους της δημιουργούς.

▅ Μία ακόμη ελληνική παρουσία είχε τη δική της στιγμή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ. Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Βενετίας, η φωτογράφος Βένια Μπεχράκη παρουσίασε την έκθεση φωτογραφιών της με τίτλο «Τhe non lieu» στο ξενοδοχείο Des Βaines. Η έκθεση έτυχε θετικών σχολίων από τους επισκέπτες, ενώ ήταν συγκινητικό που πολλοί φίλοι της φωτογράφου (ανάμεσά τους και η γκαλερίσταΔάφνη Ζουμπουλάκη ) ήρθαν ειδικά για την εκδήλωση από την Αθήνα για να τη στηρίξουν. ▅ Ο «Γάμος» («Τhe marriage»), τελευταία κινηματογραφική δημιουργία τουΠίτερ Γκρίναγουεϊ, είναι τελικά μια από τις αρκετές ταινίες-έκπληξη του εφετινού φεστιβάλ. Πρόκειται για μια κινηματογραφική άποψη της performance του ιδίου του Γκρίναγουεϊ «Τhe wedding of Cana, a vision of Ρeter Greenaway» και αναμειγνύει την Ιστορία της Τέχνης με την ιδιαίτερη κινηματογραφική γλώσσα του.


No comments: