Tuesday, September 29, 2009

ΜΠΡΙΖΙΤ ΜΠΑΡΝΤΟ: «Αδιαφορώ για το αν με θυμάται ο κόσμος»

Η θρυλική Μπε Μπε, το πάλαι ποτέ σύμβολο του σεξ, μίλησε εφ΄ όλης της ύλης στη «Repubblica» με αφορμή τα 75α γενέθλιά της



ΕΡΑ/ΟLΙVΕR WΕΙΚΕΝ Αριστερά, η Μπε Μπε, το απόλυτο σύμβολο του σεξ στη δεκαετία του 1960, φωτογραφημένη από τον Σαμ Λέβιν. Επάνω, η Μπριζίτ Μπαρντό, τέως ηθοποιός και «στρατευμένη» προστάτις των ζώων, τον Σεπτέμβριο του 2006


«Επέλεξα τη μοναξιά για να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Ζω κοντά στα ζώα, τα δέντρα, τα λουλούδια. Εχω άλογα, γαϊδουράκια, μοσχαράκια, κότες και, φυσικά, γάτες και σκύλους. Δεν ξέρω καν πόσα είναι στο σύνολό τους». Τα παραπάνω επισημαίνει η Μπριζίτ Μπαρντό σε συνέντευξή της στην ιταλική εφημερίδα «La Repubblica» επ΄ ευκαιρία της χθεσινής συμπλήρωσης των 75 χρόνων της. Η ίδια προσθέτει, μεταξύ άλλων, ότι είναι απόλυτα συμφιλιωμένη με το πέρασμα του χρόνου και δεν έχει κανένα πρόβλημα με αυτό.

Σε ερώτηση σχετικά με το πότε κατάλαβε η ίδια ότι είχε «μεταμορφωθεί» στην περίφημη Μπε Μπε, απαντά ότι στην πραγματικότητα δεν το κατάλαβε ποτέ. «Δεν έχει νόημα να προσπαθήσω να θυμηθώ, δεν βρίσκω απάντηση. Ισως έχει να κάνει απλώς με τα αρχικά του ονόματός μου. Μάλλον αυτό το στοιχείο έπαιξε κάποιον ρόλο» λέει. Ερωτώμενη για τους άνδρες που πέρασαν από τη ζωή της, η Μπαρντό απαντά ότι αυτό που διατηρεί από αυτούς είναι οι καλές αναμνήσεις. Αναφερόμενη, εν τούτοις, στο πιο αγαπημένο της πρόσωπο, λέει πως ήταν αναμφίβολα ο παππούς της.

Αναφορικά με την αποχώρησή της από τον κινηματογράφο, η ίδια σημειώνει: «Ηταν το 1973 και ήμουν 38 ετών. Ωστόσο, δεν ήταν το σινεμά που άνοιξε βαθιά πληγή στην καρδιά μου, αλλά η ίδια η ζωή. Θα μου επιτρέψετε να μην επεκταθώ περαιτέρω. Τότε ήταν που αποφάσισα να αφιερωθώ αποκλειστικά στην προστασία των ζώων. Εγινε η αποστολή μου».

Η Μπριζίτ Μπαρντό δεν πηγαίνει πλέον καν στον κινηματογράφο. Η ίδια θυμάται ότι η τελευταία φορά που πέρασε το κατώφλι μιας κινηματογραφικής αίθουσας ήταν πριν από περίπου 30 χρόνια. Ποιους σκηνοθέτες, άραγε, εκτιμά; «Αυτούς που έχουν ταλέντο. Μα στη σκηνή αυτοί είναι πραγματικά λίγοι. Δεν έχει να κάνει με ονόματα. Πραγματικά, δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτή η ερώτηση». Σε ό,τι αφορά τις ηθοποιούς τις οποίες εκτιμά, ωστόσο, δέχεται να αναφέρει συγκεκριμένα ονόματα: την Ιζαμπέλ Ατζανί, την Εμανουέλ Μπεάρ, τη Μόνικα Μπελούτσι ...

Α ναφερόμενη στην πολιτική και στον γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί, η Μπαρντό απαντά πως δεν έχει καμιά γνώμη γι΄ αυτόν. Η ίδια η πολιτική είναι κάτι που την απωθεί, προσθέτει. Αγαπά, πάντως, πολύ την Ιταλία. Οσο για τον ιταλό πρωθυπουργό Σίλβιο Μπερλουσκόνι, λέει πως τον θεωρεί διασκεδαστικό. Πώς βιώνει, όμως, η Μπριζίτ Μπαρντό το πέρασμα του χρόνου; Μεγαλώνει ήρεμα ή αγχωμένα; «Η ηλικία μου είναι κομμάτι της ζωής μου» λέει και συνεχίζει: «Το ίδιο όμως και η Μπε Μπε. Και αυτή κομμάτι του εαυτού μου είναι. Είμαστε σαν ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που αλληλοστηρίζονται». Και πώς θέλει να τη θυμούνται στο μέλλον; «Θα ήθελα να αφήσω ένα σημαντικό έργο στη μάχη για τα δικαιώματα των ζώων. Δεν έχω άλλες επιθυμίες» απαντά. Στην παρατήρηση, τέλος, του δημοσιογράφου ότι ο κόσμος θα θυμάται για πάντα την Μπε Μπε, το αλλοτινό διεθνές σύμβολο του σεξ, απαντά χωρίς να μασά τα λόγια της: «Αδιαφορώ για το αν ο κόσμος θυμάται τη θεϊκή Μπε Μπε, γιατί στην πραγματικότητα θεϊκή δεν υπήρξα ποτέ». [TO BHMA, Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009]

No comments: