- Νίκολας Κέιτζ: το «βαμπίρ» των κακόφημων δρόμων της Νέας Ορλεάνης
- Του Δημητρη Mπουρα, Η Καθημερινή, 17/09/2009
Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη *** ΘΡΙΛΕΡ. Σκηνοθεσία: Βέρνερ Χέρτσογκ. Ερμηνεία: Νίκολας Κέιτζ, Εύα Μέντες, Μπραντ Ντούριφ, Βαλ Κίλμερ, Φερούζα Μπαλκ.
ΚΡΙΤΙΚΗ. Σε ένα από τα πιο χριστιανικά και ταυτοχρόνως σκοτεινά και βλάσφημα αμερικανικά φιλμ της δεκαετίας του '90, στη «Διαφθορά», ο Εϊμπελ Φεράρα σκηνοθετεί με πυρετώδη ρυθμό την κάθοδο του Χάρβεϊ Καϊτέλ σε μια κόλαση σκορσεζικού τύπου. Στην πρόσφατη «Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη» ο Νίκολας Κέιτζ ζει μια παρόμοια κόλαση, δίνοντας την ψυχή του στον καλύτερο μέχρι σήμερα ρόλο του.
Ενας αστυνομικός της Νέας Ορλεάνης, ο Τέρενς ΜακΝτόνα, που έχει πάθει ένα σοβαρό πρόβλημα στην πλάτη στην προσπάθειά του να σώσει έναν κρατούμενο από πνιγμό, συμπεριφέρεται σαν εκπεπτωκώς άγγελος. «Απαλλοτριώνει» μέρος από τις ποσότητες των ναρκωτικών που έχουν κατασχεθεί από την αστυνομία. Ληστεύει βαποράκια στους δρόμους. Βιάζει κοπέλες, τις οποίες σταματάει δήθεν για έλεγχο ναρκωτικών στα πάρκινγκ των κλαμπ. Βυθίζεται στον τζόγο και γίνεται ολοένα και πιο βίαιος. Ο ΜακΝτόνα θα αναγκαστεί να κολυμπήσει σε πολύ ταραγμένα νερά, όταν μια μέρα θα απειλήσει και θα ληστέψει προκλητικά έναν γκάνγκστερ, που είναι πελάτης της ερωμένης του, μιας πόρνης πολυτελείας.
Ο Βέρνερ Χέρτσογκ αντιγράφει τον Φεράρα κυρίως στο πρώτο μέρος της ταινίας. Στο δεύτερο, παρουσιάζει με δόσεις σαρκασμού την ιστορία ενός ερωτευμένου μπάτσου που έπεσε στον βούρκο για την αγαπημένη του. Εκεί, ως εκ θαύματος ξέπλυνε τις αμαρτίες του και κατέκτησε τον παράδεισο. Το θέμα είναι κοινότοπο, αλλά το βλέμμα του Χέρτσογκ πάνω στον ήρωά του έχει ενδιαφέρον.
Ο Κέιτζ σκηνοθετείται σε ένα μεταίχμιο ανάμεσα στον ρεαλισμό ενός αστυνομικού θρίλερ και στην ατμόσφαιρα μιας αλλόκοτης ταινίας τρόμου. Ο ΜακΝτόνα παραπαίει σαν σε παραίσθηση και μοιάζει σαν ένα βαμπίρ που αντί για αίμα ρουφάει κοκαΐνη. Είναι εθισμένος στα ναρκωτικά (ο εθισμός είναι κληρονομικός: ο πατέρας του είναι αλκοολικός) και κυριαρχείται από μια εμμονή: πρέπει να βρει τους υπεύθυνους για το μακελειό μιας πολυμελούς οικογένειας μαύρων. Η παράκληση μιας ηλικιωμένης μαύρης στην κηδεία των νεκρών τον έχει στοιχειώσει σαν κατάρα.
Oι άλλες ταινίες
Lady Jane (**1/2)
Θρίλερ σε νουάρ τόνους του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, που μπλέκει στην πλοκή ληστείες και μια απαγωγή. Οταν ο έφηβος γιος της Μιριέλ πέφτει θύμα απαγωγής, εκείνη στρέφεται στους πρώην συνεργάτες της, με τους οποίους έκανε ληστείες, προκειμένου να τη βοηθήσουν να συγκεντρώσει τα λύτρα. Θα αποδειχθεί ότι η απαγωγή έχει σχέση με το κοινό τους παρελθόν. Ο Γκεντιγκιάν κάνει μια αρκετά πειστική στροφή στο θρίλερ από τα κοινωνικά δράματα που έχει γυρίσει στο παρελθόν, με τους σκοτεινούς τόνους να γίνονται εντονότεροι όσο προχωράει η ιστορία.
Η αγάπη θέλει το χρόνο της
Ρομαντική κομεντί του Μπράντον Καμπ με ήρωες έναν συγγραφέα, που δείχνει να 'χει αυτοπεποίθηση, και με μια πληγωμένη ερωτικά γυναίκα. Με τη Τζένιφερ Ανιστον και τον Ααρον Εκχαρτ.
Τα μυαλά μας πίσω (**)
Γερμανική ταινία σκηνοθετημένη από τον Χανς Βάινγκαρτνερ («Οι μέρες της αφθονίας σας είναι μετρημένες»). Ενας επιτυχημένος παραγωγός τηλεοπτικών ριάλιτι στο αποκορύφωμα της επιτυχίας του παθαίνει αμόκ. Στον επίλογο της κρίσης του, καταλήγει στο νοσοκομείο βαριά τραυματισμένος έπειτα από ένα τροχαίο. (Μια νεαρή γυναίκα, συντετριμμένη από την αυτοκτονία του παππού της οδηγεί το αυτοκίνητό της πάνω στο δικό του).
Στη συνέχεια το γκόλντεν μπόι της τρας τιβί αλλάζει ζωή. Παρατάει το κανάλι, εγκαταλείπει το άνετο σπίτι του και την κοσμική σύζυγό του του και ξοδεύει όλα τα λεφτά του για να κηρύξει αντάρτικο στην εταιρεία που μετράει την τηλεθέαση (την αντίστοιχη AGB της Γερμανίας). Συγκροτεί μια ομάδα ρομαντικών «τρομοκρατών» και παρεμβαίνει σαν χάκερ στο σύστημα καταγραφής της τηλεθέασης. Σε λίγες μέρες όλοι τρίβουν τα μάτια τους. Ντοκιμαντέρ οικολογικού περιεχομένου, κοινωνικές έρευνες, εκπομπές για την ποίηση και τη ζωγραφική, ποιοτικές ταινίες και μαγνητοσκοπημένα κοντσέρτα εκτοξεύονται στα ύψη της τηλεθέασης.
Ο παράδεισος ανοίγει με αντικλείδι αποφαίνεται ο Βάινγκαρτνερ, ενίοτε με χιούμορ. Με το πείραμά του θέλει να αποδείξει πως η κούρσα της τηλεθέασης είναι ένα στημένο παιχνίδι. Κερδίζει πάντα αυτός που θέτει τους όρους. Πρωταγωνιστεί ο Μόριτζ Μπλάιμπτροϊ.
Η κυρία χωρίς τις καμέλιες (***)
Μια όμορφη πωλήτρια γοητεύεται από τη λάμψη του θεάματος, καταφέρνει να γίνει σταρ του σινεμά, σύζυγος ενός παραγωγού και τελικά βασίλισσα της Τσινετσιτά. Βασίλισσα για μια νύχτα. Μετά τη γρήγορη άνοδο στ' άστρα, ακολουθεί η πτώση στο κενό. Ο Μικελάντζελο Αντονιόνι σκιαγραφεί το ψυχολογικό πορτρέτο μιας γυναίκας σε κρίση, έχοντας ως πρωταγωνίστριά του τη Λουτσία Μποζέ. Γυρίστηκε το 1953 και προβάλλεται σε επανέκδοση.
Thursday, September 17, 2009
Αμαρτίες στο βούρκο
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment