Wednesday, September 9, 2009

Τζορτζ Κλούνεϊ: είναι άνδρας και το κέφι του θα κάνει

Ο αμερικανός ηθοποιός υποχρεώθηκε να αντιμετωπίσει τη δημόσια πρόταση γάμου από γκέι δημοσιογράφο στη Μόστρα



«Μην πυροβολείτε τον ηθοποιό» είναι σαν να λέει ο- τραυματισμένος στο χέρι- Τζορτζ Κλούνεϊ στους φωτογράφους της Μόστρα, μετά το περιστατικό που είχε με έναν δημοσιογράφο-ψώνιο στη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου (RΕUΤΕRS/ ΤΟΝΥ GΕΝΤΙLΕ)


Oρισμένες φορές είναι να απορείς για τα αποθέματα υπομονής που θα πρέπει να διαθέτουν άνθρωποι όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ ή ο φίλος του, ο Μπραντ Πιτ, από τη στιγμή που αποφασίζουν να εκθέσουν τον εαυτό τους δημοσίως. Οσο συνηθισμένοι και αν είναι στο να δέχονται απίστευτα ανάρμοστες ερωτήσεις από κάθε καρυδιάς ανάγωγο καρύδι που πλασάρεται ως δημοσιογράφος, ποτέ δεν μπορούν να ξέρουν- ούτε να προβλέψουνπού και αν θα πατηθεί το φρένο, έστω και για τα προσχήματα.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα το χθεσινό. Ο Κλούνεϊ εμφανίστηκε στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας «Τhe men who stare at goats» του Γκραντ Χέσλοφ με το γνώριμο χαρωπό και cool στυλάκι του. Για μία ακόμη φορά, όμως, τον περίμεναν σημεία και τέρατα. Εκτός άλλων και ένας αλαφιασμένος τύπος, γυμνός από τη μέση και πάνω (για την ακρίβεια φορούσε μόλις ένα... παπιγιόν), ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ του έκανε πρόταση γάμου.

Ο κύριος ξεκίνησε πονηρά την κουβέντα ρωτώντας αρχικώς αν ήταν πρόθεση του Κλούνεϊ και του συμπρωταγωνιστή του Γιούαν Μαγκρέγκορ να υποδυθούν ομοφυλόφιλους ήρωες (κάτι που ούτως ή άλλως δεν ισχύει στην ταινία). Στη συνέχεια, εκτός εαυτού σχεδόν, συνέχισε: «Ρωτώ γιατί σε θέλω, Τζορτζ. Γιατί είμαι γκέι και σε θέλω, Τζορτζ! Ελα μαζί μου, Τζορτζ! Επίλεξέ με, Τζορτζ!». Το είπε, το ξαναείπε και το ξαναείπε. Οδοστρωτήρας. Ουδείς τον διέκοψε (χαχανητά και γιουχαΐσματα ακούστηκαν βεβαίως) και ο Κλούνεϊ, συνηθισμένος πια σε αυτού του είδους τις καταστάσεις, τι να κάνει, χαμογέλασε πονηρά επισημαίνοντας απλώς την ανάγκη κάποιων ανθρώπων να παίρνουν «μεγάλα ρίσκα που τελικά δεν λειτουργούν».

Αν κάτι σώζει τον Τζορτζ Κλούνεϊ είναι αυτό ακριβώς που ενθαρρύνει τέτοιου τύπου καταστάσεις: το χιούμορ του. Λίγο πριν από το προαναφερθέν περιστατικό, μία κυρία στην αίθουσα τον είχε ρωτήσει αν ο ίδιος πιστεύει στις πνευματικές υπερδυνάμεις που διαθέτει ο ήρωας τον οποίο υποδύεται στο «Τhe men who stare at goats»: ένας παλαίμαχος του αμερικανικού στρατού, ειδικά εκπαιδευμένος στις... υπερφυσικές ικανότητες (μπορεί και καταλαβαίνει τι και πού βρίσκεται κρυμμένο, βλέπει μέσα από τους τοίχους κ.ο.κ.). «Α, βρώμικη γυναίκα που είσαι!» της απάντησε ο ηθοποιός, υπονοώντας ότι έπιασε τις πονηρές σκέψεις της, άρα εννοείται πως διαθέτει και ο ίδιος τις συγκεκριμένες υπερφυσικές ικανότητες.

Τέτοιες καταστάσεις αποτελούν πλέον καθημερινό φαινόμενο στα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ. Εκτός από το ότι δικαιολογημένα μετατρέπουν τους αστέρες σε φανατικούς εχθρούς των δημοσιογράφων, εκφυλίζουν το ίδιο το δημοσιογραφικό επάγγελμα. Φυσιολογικά, το συμβάν στη συνέντευξη Τύπου του Κλούνεϊ θα ανακυκλωθεί από όλα τα μέσα της υφηλίου. Και ο κύριος με το παπιγιόν θα αποκτήσει τα πολυπόθητα εκ μέρους του 15 δευτερόλεπτα φήμης.

«Βρισκόμαστε στον πάτο και ο ίδιος ο κινηματογράφος έχει πλέον πεθάνει» επισήμανε πολύ σωστά ισπανίδα συνάδελφος, παρούσα στο παραπάνω σκηνικό. Πράγματι. Γιατί τελικά ουδείς φάνηκε να ενδιαφέρεται για την ίδια την ταινία («Τhe men who stare at goats»), μια αντιπολεμική σάτιρα τοποθετημένη σε έναν ακαθόριστο πόλεμο.

Α πό την άλλη πλευρά βέβαια όταν δεν λέγεσαι Τζορτζ Κλούνεϊ αλλά Γιοβ Ντόνατ και είσαι ισραηλινός ηθοποιός, γνωστός μόνο στην πατρίδα σου, δεν έχεις να αντιμετωπίσεις παρόμοια προβλήματα. Και όχι μόνον αυτό. Μπορούν να δεχθούν τη δουλειά σου σοβαρά - όπως έγινε με τον «Λίβανο» («Lebanon») του Ισραηλινού Σάμουελ Μάοζ, που προβλήθηκε χθες εντός συναγωνισμού αποσπώντας εγκωμιαστικά σχόλια (ήδη συζητείται για κάποιο μεγάλο βραβείο).

Πολεμικό και εδώ το περιεχόμενο, με φόντο τον πρώτο πόλεμο του Λιβάνου, κατά τη διάρκεια του οποίου παρακολουθούμε τις εμπειρίες των ισραηλινών μελών ενός τεθωρακισμένου. Το εύρημα εδώ είναι η δημιουργία αποπνικτικής ατμόσφαιρας, καθ΄ ότι έχει σχεδόν εξ ολοκλήρου γυριστεί εντός τεθωρακισμένου. Ειπώθηκε μάλιστα ότι ο σκηνοθέτης δούλεψε σκληρά με τους ηθοποιούς του κλείνοντάς τους σε κοντέινερ για να εμπεδώσουν τους ρόλους τους.

ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ
? Στο απουσιολόγιο της εφετινής Μόστρα προστέθηκαν χθες οΙθαν Χοκκαι οΡίτσαρντ Γκιρ, πρωταγωνιστές στο αστυνομικό δράμα του Αντουάν Φουκουά«Βrooklyn΄s finest». ΟΓουέσλεϊ Σνάιπς, που επίσης παίζει στην ταινία, ήρθε αλλά δεν ήταν αρκετός για να γεμίσει την αίθουσα των συνεντεύξεων Τύπου.

? Μπορεί ο Τζορτζ Κλούνεϊ να δέχεται προτάσεις γάμου από άνδρες, δεν παύει όμως να κυκλοφορεί με πολύ όμορφες και κατά πολύ νεότερες αυτού γυναίκες. Στη Βενετία τον συνόδευσε ηΕλιζαμπέτα Κανέλις, η οποία πολύ πιθανόν να βρίσκεται ήδη στη λίστα των υποψηφίων θυμάτων του κυρίου με το παπιγιόν.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Ι. ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

No comments: