Τα σύνορα της αυγής **1/2
- Στους «Συνήθεις εραστές», που είδαμε πριν από μερικά χρόνια, ο Φιλίπ Γκαρέλ κινηματογραφεί το κενό στη θέση ενός έρωτα απ’ τον οποίο φεύγει το πάθος, παρακολουθώντας μια παρέα νεαρών ρομαντικών επαναστατών, που συναντήθηκαν στα οδοφράγματα του Μάη του ’68. Σήμερα, ο Γάλλος σκηνοθέτης επιστρέφει με τα ασπρόμαυρα «Σύνορα της αυγής» που έχουν φωτογραφηθεί αριστουργηματικά από τον Γουίλιαμ Λουμπτσάνσκι. Ο τίτλος της ταινίας αναφέρεται σε ένα μεταίχμιο, σε μια γκρίζα ζώνη ανάμεσα στο μαύρο και στο άσπρο όπου βαδίζουν οι σημερινοί εραστές - ήρωες του Γκαρέλ.
- Ο Φρανσουά, ένας νεαρός φωτογράφος που αισθάνεται δημιουργικός όταν δουλεύει στο σκληρό φως της ημέρας, γνωρίζει σε μια επαγγελματική φωτογράφιση μια σταρ του σινεμά, τη μελαγχολική Καρόλ, η οποία είναι παντρεμένη μ’ έναν Γάλλο ηθοποιό που ζει στο Χόλιγουντ. Η Κάρολ, που δεν έχει διάθεση να εγκαταλείψει το Παρίσι, συνδέεται με τον νεαρό, όμως ο παθιασμένος έρωτάς τους διακόπτεται όταν εμφανίζεται ξαφνικά ο άνδρας της. Ο Φρανσουά εγκαταλείπει οριστικά την Καρόλ παρά την επιμονή της να ξανασμίξουν. Και αυτή αυτοκτονεί την παραμονή του ταξιδιού στο Χόλιγουντ. Δύο χρόνια μετά, το «φάντασμα» της Καρόλ στοιχειώνει τον Φρανσουά, που ετοιμάζεται να παντρευτεί τη νέα ερωμένη του... Στα «Σύνορα της αυγής» είναι συνώνυμο της τρέλας.
- Ο Γκαρέλ πατάει σταθερά σε δύο θεμέλια: στη νουβέλ βαγκ, από την οποία προέρχεται, και στο παροξυστικό «Σημασία έχει ν’ αγαπάς» του Κριστόφ Ζουλάφσκι (μια εμβληματική ταινία του μοντέρνου ευρωπαϊκού σινεμά στα χρόνια του ’70) όπου ο έρωτας έχει διαστάσεις καταστροφικής υστερίας. Στο πρώτο μέρος των «Συνόρων της αυγής» ο Γκαρέλ παραδίδει μαθήματα λιτότητας και ομοιογένειας ύφους σκηνοθετώντας τον γιο του Λουί δίπλα στη Λορά Σμε (η κόρη του Τζόνι Χάλιντεϊ και της Ναταλί Μπέι). Προς το τέλος το οικοδόμημά του αρχίζει να καταρρέει.
Στεγνό καθάρισμα **
- Αμερικανική δραματική κομεντί της Κριστίν Τζεφς. Οι καταστάσεις και οι χαρακτήρες είναι ενδεικτικές μιας νέας ηθογραφίας που ανθεί τα τελευταία χρόνια στις παρυφές του Χόλιγουντ («Little miss Sunshine», «Juno»). Δύο νεαρές γυναίκες που ζουν στο περιθώριο του αμερικανικού ονείρου προσφέρουν υπηρεσίες καθαρισμού χώρων όπου έχουν συμβεί εγκλήματα ή αιματηρά δυστυχήματα.
Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου **
- Γαλλική δραματική κομεντί του Ρεμί Μπεζανσόν γύρω από τη ζωή μιας πενταμελούς οικογένειας. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο ότι απομονώνει πέντε ημέρες που είναι κομβικές για τις σχέσεις γονιών και παιδιών στη διάρκεια μιας δωδεκαετίας.
No comments:
Post a Comment