Sunday, May 31, 2009

Monica Bellucci: «Εχω κι εγώ πρόβλημα ταυτότητας, όπως όλοι»

  • Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ «ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΣ ΠΙΣΩ»
  • Με αφορμή τη νέα της ταινία, συναντήσαμε την ιταλίδα ηθοποιό στις Κάννες. Μας μίλησε για την ιδιαιτερότητα του καινούργιου ρόλου της, για τη σχέση της με τη συμπρωταγωνίστριά της Σοφί Μαρσό, για την ενήλικη και την παιδική ζωή της, αλλά απέκρυψε τα μελλοντικά της σχέδια. Δεν μπόρεσε, όμως, να κρύψει το πόσο όμορφη και σέξι παραμένει, παρά τα 44 της χρόνια.
  • Εδώ και περίπου δέκα πέντε χρόνια, ξεκινώντας μια νέα καριέρα στον κινηματογράφο, η Μόνικα Μπελούτσι, από τα πιο διάσημα μοντέλα στον κόσμο, έδειξε πως εκτός από σέξι και έξυπνη είναι και ταλαντούχα ηθοποιός, γυρίζοντας ταινίες στην Ιταλία («Μαλένα» του Τζιουζέπε Τορνατόρε), στη Γαλλία («Το διαμέρισμα», «Η δεύτερη πνοή» του Κορνό) και στην Αμερική («Δράκουλας» του Κόπολα, «Οι αδερφοί Γκριμ», «Μάτριξ» κ.ά.). Ταινίες συχνά επίμαχες, όπως το «Μη αναστρέψιμος», που περιείχε μερικές από τις πιο τολμηρές ερωτικές σκηνές. Στη νέα της ταινία «Μην κοιτάς πίσω», της γαλλίδας Μαρίνα ντε Βαν, την οποία είδαμε στο πρόσφατο Φεστιβάλ των Καννών, η Μπελούτσι ερμηνεύει, μαζί με τη γαλλίδα ηθοποιό Σοφί Μαρσό, μια γυναίκα με διχασμένη προσωπικότητα: μια δημοσιογράφο, παντρεμένη, με δυο παιδιά, που ξαφνικά αρχίζει να βλέπει να της συμβαίνουν διάφορα παράξενα (συχνά βίαια) πράγματα που έχουν τη ρίζα τους στην παιδική της ηλικία.

Τι ήταν αυτό που σας άρεσε σ' αυτήν την ταινία; «Μου αρέσει να εργάζομαι με καθιερωμένους σκηνοθέτες, αλλά και με νέους, που μόλις ξεκινάνε κι έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν. Η Μαρίνα ντε Βαν είναι μία ταλαντούχα σκηνοθέτις. Ξέρει τι θέλει και όταν διάβασα το σενάριο και είδα την πρώτη της ταινία, μου τράβηξε το ενδιαφέρον. Επίσης, μου άρεσε η ιδέα να δουλέψω μαζί με τη Σοφί Μαρσό, επειδή με εμπνέει ως γυναίκα και ως ηθοποιός. Στην ταινία ερμηνεύουμε τις δυο διαφορετικές πλευρές του ίδιου χαρακτήρα. Πρόκειται για μια γυναίκα που έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα, με το σπίτι της, τη δουλειά της, τον άντρα της, ακόμη και με τα παιδιά της».

Στην ταινία υπάρχουν και αρκετά ειδικά εφέ. «Ναι, τα ειδικά εφέ χρησιμοποιούνται για να δείξουν την εσωτερική μας πάλη, την αγωνία, το μαρτύριό μας. Ερμηνεύουμε τις δύο διαφορετικές πλευρές του ίδιου ατόμου. Η Σοφί κι εγώ είμαστε πολύ διαφορετικές στην πραγματική ζωή μας. Η Μαρίνα ήθελε να τονίσει αυτές τις διαφορές μας κι έτσι εγώ τόνισα, περισσότερο από το συνηθισμένο, τη μεσογειακή πλευρά μου. Στο τέλος, είναι εκπληκτικό να βλέπει κανείς τη συνοχή που υπάρχει ανάμεσά μας. Γιατί, αν κοιτάξεις το πρόσωπό μου, θα δεις σ' αυτό κάτι από τη Σοφί. Πρέπει, μάλιστα, να τονίσω πως σ' αυτό δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου ειδικά εφέ. Βέβαια, αυτό οφείλεται στον τρόπο σκηνοθεσίας, αλλά και στο παίξιμό μας. Φυσικά, υπήρχε και κάτι μαγικό ανάμεσα σ' εμένα και τη Σοφί, κι έτσι καταφέραμε να δημιουργήσουμε αυτού του είδους το συναίσθημα».

Υπάρχουν στοιχεία στην προσωπικότητα της Σοφί Μαρσό που θα θέλετε να είχατε κι εσείς; «Οχι... (γελάει). Την αγαπώ όπως είναι, αλλά δεν θέλω να γίνω η Σοφί. Γι' αυτό μ' αρέσει η Σοφί κι αρέσω σ' αυτήν. Δεν θέλουμε να αλλάξουμε. Σεβόμαστε τις διαφορές μας. Μου αρέσει στη Σοφί το γεγονός ότι, εκτός από καλή ηθοποιός, είναι και μια προσγειωμένη γυναίκα και πολύ δυνατός χαρακτήρας. Ισως με άλλη ηθοποιό να μην κατάφερνα να εκφραστώ όπως εκφράστηκα σ' αυτήν την ταινία. Πρόκειται για μια ταινία που έχει ως θέμα την ταυτότητα ενός ατόμου στην παιδική ηλικία. Τα παιδιά είναι πολύ ευάλωτα, γιατί βρίσκονται στο έλεος των ενηλίκων, βασίζονται αποκλειστικά σ' αυτούς. Κι αυτό μπορεί να είναι τρομακτικό, γιατί μπορεί πολύ εύκολα κάτι να πάει στραβά».

Στην ταινία η μητέρα παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι μια μητέρα που απογοητεύει το παιδί της. Πώς ήταν η δική σας σχέση με τη μητέρα σας; «Η δική μου σχέση με τη μητέρα μου ήταν πολύ καλή. Οι γονείς μου ήταν καλοί μαζί μου, μ' αγαπούσαν πάρα πολύ. Αν και προσωπικά πρέπει να πω ότι δεν μου άρεσε να είμαι παιδί. Δεν μου άρεσε η ιδέα πως κάποιος θα μου έλεγε τι να κάνω, τι να φάω. Η μητέρα μου ήταν πολύ μητρική ενώ εγώ ήθελα πάντα, από παιδί, να είμαι ανεξάρτητη».

Πριν από μερικά χρόνια ήσασταν εδώ με την πολύ επίμαχη ταινία «Μη αναστρέψιμος» του Γκασπάρ Νοέ, ο οποίος βρίσκεται στις Κάννες και φέτος με άλλη ταινία. Πώς βλέπετε σήμερα τα πράγματα; Θα γυρίζατε τέτοιες επίμαχες ταινίες σαν κι εκείνη; «Μα γύρισα κι άλλες επίμαχες ταινίες. Τη "Μαλένα", για παράδειγμα. "Τα πάθη του Χριστού", επίσης. Κι αυτή εδώ η ταινία είναι επίμαχη. Σε μερικούς άρεσε, σε άλλους δεν άρεσε. Αλλοι την κατάλαβαν και άλλοι όχι. Αυτό δεν την κάνει επίμαχη; Γυρίζω σκοτεινές ταινίες, διότι αναζητώ τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού μου - έχω και εγώ πρόβλημα ταυτότητας, όπως όλοι μας».

Θα θέλατε να γυρίσετε ξανά ταινία με το σύζυγό σας Βενσάν Κασέλ; «Εχουμε ένα νέο σχέδιο μαζί, αλλά δεν μπορώ να πω τίποτε ακόμη».

Ποια είναι η εντύπωσή σας όταν βλέπετε τον εαυτό σας στη νέα ταινία; «Εχει μεγάλο ενδιαφέρον. Ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος, όταν αρχίζει να τρελαίνεται και προσπαθεί να βρει απαντήσεις σε όλα της τα προβλήματα στο παρελθόν της. Εδώ είναι που μπερδεύομαι με τη Σοφί. Ξέρεις, η Σοφί μού έλεγε πως είδε μια φωτογραφία μου και για μια στιγμή νόμισε πως ήταν εκείνη στη φωτογραφία».

Το περίεργο είναι ότι εδώ έχουμε δύο όμορφες γυναίκες, οι οποίες -όταν μπερδεύονται η μία με την άλλη- δεν είναι τόσο όμορφες... «Το όμορφο, όμως, είναι πως στη διάρκεια της ταινίας άλλοτε ήμασταν όμορφες και άλλοτε όχι. Είναι ένα περίεργο αίσθημα. Εχει να κάνει με τον εαυτό σου, μ' αυτό που αισθάνεσαι. Αλλοτε αισθάνεσαι ωραία και είσαι όμορφη κι άλλοτε αισθάνεσαι άσκημα και είσαι άσκημη. Η πραγματικότητα δεν είναι κάτι το αόριστο, είναι το πώς τη βλέπεις εσύ».

Πριν απ' αυτήν την ταινία παίξατε έναν σχετικά μικρό ρόλο στην ταινία «Ιδιωτικές ζωές της Πίπα Λι» της Ρεμπέκα Μίλερ, που είδαμε στο Φεστιβάλ του Βερολίνου. Τι σας έκανε να παίξετε σ' εκεί- νη την ταινία; «Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι να υποδυθώ έναν χαρακτήρα· δεν με νοιάζει πόσα λεπτά θα διαρκέσει ο χαρακτήρας στην οθόνη. Οταν μου τηλεφώνησε η Ρεμπέκα και μου έστειλε το σενάριο, είπα αμέσως ναι. Γιατί, παρόλο που ο ρόλος ήταν σύντομος, ήταν ένας πολύ δυνατός ρόλος».

O "τυχερός" Νίνος Φενέκ Μικελίδης φωτογραφίζεται με την όμορφη και ταλαντούχα ηθοποιό, στις Κάννες.

O "τυχερός" Νίνος Φενέκ Μικελίδης φωτογραφίζεται με την όμορφη και ταλαντούχα ηθοποιό, στις Κάννες.

Και εκείνη η ταινία, όπως και αυτή εδώ, σκηνοθετήθηκε από γυναίκες. «Δεν υπάρχουν, ξέρετε, πολλές σκηνοθέτιδες. Οπως δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες και σε άλλα επαγγέλματα. Εδώ, σ' αυτήν την ταινία, έχουμε να κάνουμε με τη σχιζοφρένεια και τη σεξουαλικότητα. Και μου αρέσει που μια γυναίκα καταπιάστηκε μ' αυτά».

Σας αρέσει να αλλάζετε την εμφάνισή σας; «Σ' αυτήν την ταινία έχασα 20 κιλά, έκοψα τα μαλλιά μου... Αλλά η κόρη μου δεν βλέπει τίποτα, όσο και αν αλλάξω. Τα παιδιά, ξέρετε, δεν σε βλέπουν απ' έξω. Κοιτάνε μέσα σου».

No comments: