Monday, May 18, 2009

Ανάμεσα στον Δαρβίνο και τη Γένεση

  • Ο ΤΟΜ ΧΑΝΚΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥΣ»

«Ο Νταν Μπράουν (σ.σ.: συγγραφέας του «Κώδικα Ντα Βίντσι» και των «Πεφωτισμένων») ήταν παρών στο σετ και σε συνεχή επικοινωνία με  τον σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ» λέει ο Τομ Χάνκς για τη μεταφορά των «Ιlluminati» στη μεγάλη οθόνη
Από τη μια η Γένεση και από την άλλη η θεωρία του Δαρβίνου. Δεν τα δέχτηκε και εύκολα το Βατικανό στα γυρίσματα της ταινίας «Ιlluminati- Οι Πεφωτισμένοι», λέει ο Τομ Χανκς
O «Κώδικας Ντα Βίντσι», η φιλμική μεταφορά του best seller του Νταν Μπράουν, σημείωσε εισπράξεις 760 εκατομμυρίων παγκοσμίως- ποσό διόλου ευκαταφρόνητο. Λογική λοιπόν η έξοδος ενός σίκουελ! Έτσι, ο Τομ Χανκς φορά για δεύτερη φορά το κοστούμι του καθηγητή Ρόμπερτ Λάνγκτον και ο Ρον Χάουαρντ σκηνοθετεί. Το «Ιlluminati - Οι Πεφωτισμένοι» κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Τετάρτη και ορίστε τι είχε να πει ο πρωταγωνιστής του...
  • Κύριε Χανκς, έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που πρωτοσυνεργαστήκα- τε με τον σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ για τη «Γοργόνα».
Έχουν περάσει τόσα πολλά;
  • Αλήθεια είναι. Τι έχει αλλάξει από τότε;
Να σας πω την αλήθεια, όχι και τόσα πολλά. Νομίζω ότι ο Χάουαρντ μου συμπεριφέρεται ακόμη με τον ίδιο τρόπο. Απαιτεί από εμένα να έρχομαι προετοιμασμένος και να έχω και ιδέες να προτείνω.

Και είναι πάντοτε ανοιχτός στις όποιες προτάσεις μου. Έτσι έκανε τότε, έτσι κάνει και τώρα.
ΙΝFΟ
Η ταινία «Ιlluminati - Οι Πεφωτισμένοι» με τον Τομ Χανκς προβάλλεται στις αίθουσες από την Τετάρτη.
  • Τι θυμόσαστε από τα πρώτα χρόνια της καριέρας σας;
Ανθρώπους που μπορούσαν να προσδώσουν νεύρο και ευφυΐα στο τίποτα. Ξέρετε, δούλευα στην τηλεόραση αρχικά, σε μια νεανική κωμική σειρά που λεγόταν «Βosom Βuddies». Και ο σκηνοθέτης, ο Χόλαντ Τέιλορ, ένας από τους πιο καλούς επαγγελματίες που έχετε δει ποτέ, μπορούσε πάντοτε να πάρει μια σκηνή που στο χαρτί φαινόταν «σούπα» και να τη μετατρέψει σε κάτι ζωντανό. Ο Ρον Χάουαρντ διαθέτει α κριβώς το ίδιο χάρισμα. Γι΄ αυτό και είναι απόλαυση να δουλεύεις μαζί του.
  • Ο ίδιος λέει ότι δεν είναι καλός στους γρίφους. Εσείς; Το βιβλίο του Νταν Μπράουν είναι γεμάτο από αυτούς.
Μοιάζω λίγο με τον Λάνγκτον, τον χαρακτήρα που ενσαρκώνω στο φιλμ. Μου αρέσουν οι σπαζοκεφαλιές, αυτές που για να τις λύσεις απαιτούν έναν συνδυασμό ελεύθερης σκέψης και απόλυτης γνώσης των γεγονότων. Επίσης, και μένα μου αρέσει να βρίσκω πρώτος τις λύσεις! Μόνο που ο Λάνγκτον τα καταφέρνει μάλλον καλύτερα από εμένα (γέλια).
  • Είναι εύκολο να ενσαρκώνετε έναν ρόλο για δεύτερη φορά; Ή μήπως όχι;
Τίποτα δεν είναι εύκολο, είτε το κάνεις για πρώτη είτε για εικοστή πρώτη φορά. Κάθε στιγμή πρέπει να είναι φρέσκια. Μάλλον το κοινό διευκολύνεται από αυτό που αναφέρετε. Έχει μια οικειότητα πλέον με τον κεντρικό χαρακτήρα. Αλλά ο ίδιος ο Λάνγκτον αρχίζει στο φιλμ αυτό από το σημείο μηδέν. Και δεν είναι εύκολος ρόλος, πιστέψτε με.
  • Γιατί αυτό;
Επειδή είναι πολύ δύσκολο να καταλάβεις πώς σκέφτεται, πώς πηγαίνει από το ένα συμπέρασμα στο άλλο. Πρέπει να είναι ο μόνος άνθρωπος που κουβαλά όλες αυτές τις γνώσεις περί συμβόλων, γρίφων, κωδικών, αλλά και του ιστορικού τους πλαισίου. Αν τώρα σε αυτό τον άνθρωπο δεν προσθέσεις λίγο «χρώμα», θα καταλήξεις με μια ομιλούσα εγκυκλοπαίδεια. Κάτι απελπιστικά βαρετό.

«Ευδοκιμούν οι θεωρίες συνωμοσίας»

Μερικοί κουράστηκαν με το πρώτο φιλμ, τον «Κώδικα Ντα Βίντσι». «Μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε με μια καθαρόαιμη περιπέτεια και όχι μια ταινία μυστηρίου, όπως συνέβαινε στον "Κώδικα"», λέει ο Τομ Χανκς. «Αφήστε δε που το κεντρικό θέμα εδώ είναι από μόνο του συναρπαστικό».
  • Εννοείτε την όλη κόντρα Εκκλησίας και Επιστήμης. Η Καθολική Εκκλησία πάντως δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά της κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
Λογικό μου φαίνεται. Από τη μια η Γένεση και από την άλλη η θεωρία του Δαρβίνου. Εκατομμύρια λέξεις έχουν γραφτεί και θα γραφτούν γι΄ αυτό.
  • Το «Αngels and Demons» έχει κάτι να προσθέσει;
Δεν θα καλύψει μια ταινία τα κενά που υπάρχουν σε μια τέτοια διαμάχη...
  • Έχετε δίκιο. Στήνει πάντως αρκετές θεωρίες συνωμοσίας.
Μα αυτές ευδοκιμούν τόσο εύκολα σήμερα. Για κάθε τρομοκρατικό χτύπημα- και η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια η συχνότητά τους είναι μάλλον αυξημένηεμφανίζεται και μια τέτοια θεωρία. Η ταινία σαφώς και παίζει με αυτούς τους σύγχρονους φόβους.
  • Πιστή στο βιβλίο είναι;
Όσο μπορεί. Κάποιες αλλαγές έπρεπε να γίνουν. Όταν γράφτηκε το βιβλίο, για παράδειγμα, το Ίντερνετ δεν υπήρχε. Η δε εκλογή του Πάπα αφορούσε δύο- τρία μικρά κανάλια, ενώ σήμερα αποτελεί πρώτη είδηση που απασχολεί χιλιάδες δημοσιογράφους ανά τον πλανήτη. Οπότε, ναι, αλλαγές υπάρχουν. Κάποια πράγματα όμως μένουν σταθερά- κανείς δεν πηδάει από ένα ελικόπτερο δίχως αλεξίπτωτο, καταλαβαίνετε.
  • Εσείς κάνατε κάποια έρευνα στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τον ρόλο;
Μελετώ συχνά ιστορικά θέματα και ξαναπιάστηκα με την εποχή των Ιλουμινάτι. Υπάρχει μάλιστα ένα εξαιρετικό βιβλίο του Γουίλιαμ Μάντσεστερ, που ονομάζεται «Α world lit only by fire» (σ.σ.: σε ελεύθερη μετάφραση, «Ένας κόσμος φωτισμένος μόνο από φωτιά»). Διαβάζοντας το καταλάβαινα πόσο «σκληρή» θα ήταν η δουλειά του Λάνγκτον σε αυτό το φιλμ.
  • Του Άκη Καπράνου. ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 18 Μαΐου 2009

No comments: