Tuesday, May 12, 2009

Ο κινηματογράφος - «προϊόν»

  • «Πελάτες» των εταιρειών θέλει η ΕΕ τους επαγγελματίες του χώρου, μέσω του «MEDIA» στο σεμινάριο που διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης
  • «Μαθητεία» στα «γρανάζια» της «αγοράς» του οπτικοακουστικού οργανώνει το ελληνικό παράρτημα του ευρω-ενωσιακού χρηματοδοτικού προγράμματος για τον κινηματογράφο «MEDIA» στις 26/5, στο Κέντρο Τύπου της ΓΓ Επικοινωνίας/ Ενημέρωσης, μέσω ενός σεμιναρίου με τίτλο «Μάρκετινγκ και διανομή κινηματογραφικών ταινιών».
  • Στο σεμινάριο καλούνται οι επαγγελματίες του χώρου, οι ενώσεις τους, όλοι οι θεσμικοί φορείς του οπτικοακουστικού τομέα στην Ελλάδα, φοιτητές και σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών για να «μυηθούν» στο τι εννοεί η ΕΕ με τον όρο «στήριξη» του κινηματογράφου. Εδώ και χρόνια η ΕΕ αποδείχνει ότι στόχος της δεν είναι η ανάπτυξη της τέχνης του κινηματογράφου, αλλά η εκμετάλλευση των δημιουργών του, προς όφελος του κεφαλαίου και σε αυτόν τον τομέα. Οτι το δημόσιο χρήμα, που θα έπρεπε να τους προσφέρει το κράτος για να κάνουν κινηματογραφική τέχνη, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, και με ανάληψη από το κράτος της ευθύνης για την προβολή και διανομή, λειτουργεί «επικουρικά» προς τους ιδιώτες παραγωγούς και διανομείς. Δηλαδή προς την καπιταλιστική «αγορά».
  • Ετσι, η ΕΕ, μέσω του «MEDIA», επιχειρεί να μετατρέψει τους δημιουργούς σε «πελάτες» των εταιρειών, με «δόλωμα» το «μάρκετινγκ». Δηλώνεται, εξάλλου, πως «αφορμή για την πρωτοβουλία αυτή αποτελεί το γεγονός ότι στις προκηρύξεις του MEDIA για την υποστήριξη της ανάπτυξης οπτικοακουστικών έργων απαιτείται ο σχεδιασμός του μάρκετινγκ και διανομής του υποβαλλόμενου έργου, ο οποίος μάλιστα αποτελεί σημαντικό κομμάτι της συνολικής αξιολόγησης της πρότασης που υποβάλλουν οι παραγωγοί». Μάλιστα, παραπέμπει και στη φράση του Al Ries («θρυλικού μαρκετίστα»): «Η στρατηγική και ο συγχρονισμός είναι τα Ιμαλάια του μάρκετινγκ. Τα υπόλοιπα είναι απλώς λοφίσκοι». Προφανώς και η τέχνη...
  • Στο σεμινάριο θα «αναλυθούν οι σχέσεις μεταξύ παραγωγής και διανομής, η έννοια και η σημασία του μάρκετινγκ για τις κινηματογραφικές ταινίες, οι τρόποι προώθησης και διαφήμισης μιας ταινίας, ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται, οι τρόποι προσέγγισης αγοραστών και η συναλλαγή μαζί τους» κ.ά. «Κλασική» εμπορευματική λογική...
  • Εισηγήτρια θα είναι η Renate Roginas, πρώην γγ του «Eurimages» (του κινηματογραφικού ταμείου της ΕΕ) και «ηγετικό στέλεχος μεγάλων εταιρειών και οργανισμών του οπτικοακουστικού τομέα», η οποία «προσανατόλισε» το βασικό πυρήνα της εταιρείας της προς καινούριες μορφές εξεύρεσης χρηματοδότησης για νέους σκηνοθέτες και παραγωγούς, επικεντρώνοντας στις κινηματογραφικές βιομηχανίες των νέων κρατών - μελών της ΕΕ. Από το Δεκέμβρη του 2006 έως και το Μάη του 2008 διηύθυνε το πρόγραμμα «"PHARE" της ΕΕ. "Δυναμώνοντας τον οπτικοακουστικό τομέα της Ρουμανίας"»... [ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 13/5/2009]

No comments: