Thursday, May 21, 2009

Η ΠΕΝΕΛΟΠΕ ΚΡΟΥΖ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ: «Ο Αλμοδόβαρ σκαλίζει την ψυχή μας»

Ο σκηνοθέτης και η  μούσα του. Ο Πέδρο  Αλμοδόβαρ και η  Πενέλοπε Κρουζ  στην παρουσίαση  της τέταρτης ταινίας τους, «Los  Αbrazos Rotos»,  στο Φεστιβάλ  Καννών
  • Όλες οι κούκλες σταρ έχουν πίσω τους μερικούς από τους καλύτερους μέντορες και Πυγμαλίωνες του σινεμά.
  • Από την Γκρέτα Γκάρμπο και την Ίνγκριντ Μπέργκμαν μέχρι την Πενέλοπε Κρουζ του Πέδρο Αλμοδόβαρ!

Με το που εισέβαλε στο μελοδραματικό θρίλερ «Los Αbrazos Rotos» (Ρημαγμένες αγκαλιές) του Πέδρο Αλμοδόβαρ, η Πενέλοπε Κρουζ εκτόπισε το Σύμπαν. Οθόνης, αίθουσας και του Φεστιβάλ Καννών. Μέχρι τώρα η μοναδική θηλυκή παρουσία που ταιριάζει γάντι στον ορισμό τής Star. Μεταμορφωμένη. Από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Άλλοτε με ξανθιά κόμη Μέριλιν Μονρόε. Άλλοτε με το τσαχπίνικο στυλάκι της Όντρεϊ Χέπμπορν. Μάγος ο Ισπανός γκέι. Ο μοναδικός σκηνοθέτης που εξακολουθεί να επιμένει. Το Σινεμά είναι Μagic, Love, Ρassion et Femme (Μαγεία, Έρωτας, Πάθος και Γγυναίκα)!
  • Με τον Αλμοδόβαρ για πέμπτη φορά;
«Για τέταρτη. Ο σπουδαιότερος όλων».
  • Ακόμα και του Γούντι Άλεν;
«Με τον Γούντι έπαιξα μόνο μία φορά (Vicky Cristina Βarcelona). Με τον Πέδρο τέσσερις. Όταν γύριζα με τον Γούντι έκανα πρόβες με τον Πέδρο. Από το ένα στο άλλο σε Τρέλα».
  • Και η διαφορά;
«Ο Γούντι σε βάζει να τα λες πρίμα βίστα. Σου δίνει τον ρόλο σου, τον διαβάζεις- χωρίς να ξέρεις την υπόθεση- και όταν φωνάζει shoot βγαίνεις και λες τα λόγια σου. Σπανίως να γυρίσει την ίδια σκηνή δύο φορές. Σε θέλει ν΄ αυτοσχεδιάσεις. Γι΄ αυτόν μετράει η πρώτη φορά. Η έκπληξη, η ενστικτώδης αντίδραση του ηθοποιού. Ο Πέδρο, αντιθέτως, σε γονατίζει στις πρόβες. Έναν, δύο, τρεις μήνες. Ο Πέδρο σκαλίζει την ψυχή σου. Σαν τον ψυχοθεραπευτή, σε σπρώχνει να ξεπεράσεις τα όριά σου. Η σκηνή όπου κάνω έρωτα με τον παραγωγό πάνω στο κρεβάτι, τυλιγμένοι και οι δύο μέσα σε λευκά σεντόνια, η κορυφαία εμπειρία της ζωής μου. Μας έπεισε πως την εμπνεύστηκε εκείνη τη στιγμή. Ό,τι καλύτερο μου έχει συμβεί. Το λευκό σεντόνι του νεκρού. Σεξ και θάνατος. Όταν τελειώσει η πράξη, έρχεται ο θάνατος. Στην αρχή νομίζω πως ο παραγωγός είναι νεκρός. Η μεταμόρφωση από το ένα στο άλλο, από το θετικό στο αρνητικό είναι το σπάνιο, ανεκτίμητο ταλέντο του Πέδρο».
  • Και να φανταστεί κανείς πως είναι γκέι. Κι όμως. Όπως είπε χθες ο ίδιος σε μια ατελείωτη, στα ισπανικά, εξομολόγηση, λατρεύει τις γυναίκες:
«Είμαι από τα παιδιά της γενιάς του ΄50. Μετά τον Εμφύλιο. Πολλές οι απώλειες του ανδρικού πληθυσμού. Γυναίκες με μεγάλωσαν, Γυναίκες με φρόντισαν. Άλλοτε η μάνα μου, άλλοτε οι θείες μου, άλλοτε οι γειτόνισσες. Σπουδαίες, θαρραλέες, δυνατές γυναίκες.

Πλάσματα της φύσης. Από ανάγκη άρπαξαν το τιμόνι στα χέρια τους. Τους χρωστάω τα πάντα. Φανταστείτε πόσο καλά, παρά τις στερήσεις τους, μας ταΐσανε, που η γενιά η δική μου ήταν κατά επτά πόντους μεγαλύτερη από την προηγούμενη. Εννοώ στο ύψος. Γι΄ αυτό πιστεύω και γι΄ αυτό στις ταινίες μου το δείχνω. Οι γυναίκες είναι πιο δυνατές και πιο σπουδαίες από τους άντρες. Γι΄ αυτό τώρα, ύστερα από είκοσι χρόνια, οι αναμνήσεις μου εξακολουθούν να κατοικούνται από όλες αυτές που συνεργάστηκαν μαζί μου. Τις λατρεύω»!

Παρεμπιπτόντως η θρυλική του ταινία «Γυναίκες σε νευρική κρίση» σε διπλή αμερικανική παραγωγή. Η πρώτη είναι τηλεοπτική. Η δεύτερη θα είναι μιούζικαλ για το Μπρόντγουεϊ. Πέδρο καλή τύχη!

Το τρέιλερ του «Los abrazos rotos»

  • Αποστολή: Δημήτρης Δανίκας. ΤΑ ΝΕΑ: Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

No comments: