Friday, October 31, 2008

Ολική επαναφορά για τα μιούζικαλ


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Ι. ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ, ΤΟ ΒΗΜΑ, Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2008

Φωτογραφία

Χαμόγελα και λάμψη. Ο Ζακ Εφρον και η Ασλεϊ Τισντέιλ έχουν γίνει «καυτά» ονόματα του αμερικανικού κινηματογράφου χάρη στην επιτυχία του «Ηigh School Μusical 3». Η Disney εφέτος υπολογίζει ότι τα έσοδά της θα αυξηθούν κατά 2,7 δισ. δολάρια (2,07 δισ. ευρώ) χάρη στα «προϊόντα» τόσο του «Ηigh Μusical 3: Senior year» αλλά και ενός άλλου μουσικοχορευτικού φιλμ, του «Ηanna Μontana»
Δισέλιδη καταχώριση της ταινίας «Μamma Μia!» δημοσιευμένη σε πρόσφατο τεύχος του περιοδικού «Variety» δεν δείχνει τίποτε άλλο πέραν του αριθμού «500.000.000», μιας μικρής φωτογραφίας των ηθοποιών της και μιας πρότασης εν είδει τίτλου: «Τhe winner takes it all» (Ο νικητής τα παίρνει όλα). Το νούμερο αντιστοιχεί στις εισπράξεις που η εν λόγω ταινία έκανε σε δολάρια παγκοσμίως. Καθόλου άσχημα για μια παραγωγή η οποία κόστισε κάτι παραπάνω από το 1/10 αυτών των εισπράξεων (περίπου 52 εκατ. δολάρια- 39,9 εκατ. ευρώ). Το φαινόμενο της «Μamma Μia!» δεν είναι βέβαια καθημερινό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα τραγούδια των Αbba και η θεατρική προϊστορία της ταινίας έπαιξαν τεράστιο ρόλο στην επιτυχία της.

Πέραν όμως της «Μamma Μia!», το μουσικοχορευτικό είδος έχει γενικότερα πάρει τα πάνω του στον κινηματογράφο, ιδιαίτερα οι ταινίες με πρωταγωνιστές τινέιτζερ στους οποίους άλλωστε και απευθύνονται. Μεγάλα στούντιο όπως η Disney, η Columbia, η Screen Gems, η ΜGΜ και η Ρaramount έχουν αντιληφθεί ότι η αγορά αυτού του είδους έχει πολύ ψωμί και επενδύουν σοβαρά σε ανάλογες ταινίες.

Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι της ταινίας «Ηigh School Μusical», η οποία γυρίστηκε πριν από δύο χρόνια για την τηλεόραση, μια παραγωγή της Disney Channel. Η επιτυχία της ήταν τόσο μεγάλη ώστε έναν χρόνο αργότερα την ακολούθησε το νούμερο 2. Οι δύο αυτές τηλεταινίες δεν κατόρθωσαν μόνο να βάλουν φωτιά στους μετρητές τηλεθέασης αλλά και να δημιουργήσουν την ουρά μιας ολόκληρης αγοράς: τα CD τους πούλησαν 15 εκατομμύρια αντίτυπα, τα βιβλία 50 εκατομμύρια και τα βιντεοπαιχνίδια 4,8 εκατομμύρια! Η βιομηχανία του «Ηigh School Μusical» συνεχίστηκε με θεατρικά σόου, συναυλίες και μια τουρνέ με σόου... πατινάζ στον πάγο. Η Disney εφέτος υπολογίζει ότι τα έσοδά της θα αυξηθούν κατά 2,7 δισ. δολάρια (2,07 δισ. ευρώ) χάρη στα «προϊόντα» του «Ηigh Μusical 3: Senior year» αλλά και ενός άλλου μουσικοχορευτικού φιλμ, του «Ηanna Μontana».

Διόλου παράξενο λοιπόν που μια τρίτη «Ηigh School Μusical» ταινία έχει ήδη αρχίσει να προβάλλεται στις αμερικανικές κινηματογραφικές αίθουσες, με θαυμάσια αποτελέσματα, και έχει μετατρέψει σε σταρ πρώτου μεγέθους τον πρωταγωνιστή της Ζακ Εφρον.

Επιστροφή στο παρελθόν
Η Ρaramount θα επενδύσει περίπου 35 εκατ. δολάρια (26,85 εκατ. ευρώ) στο ριμέικ του κλασικού μουσικοχορευτικού φιλμ «Footlose», το οποίο είχε γίνει φετίχ των τινέιτζερ στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και παραλίγο να μετατρέψει σε σουπερστάρ τον πρωταγωνιστή του Κέβιν Μπέικον. Τον ρόλο του Ρον Μακ Κόρμακ που αναστατώνει τη μικρή συντηρητική αμερικανική επαρχία, κάνοντας τρελά νούμερα με τα πόδια του, θα αναβιώσει- ποιος άλλος;- ο Ζακ Εφρον...

Το «Footlose» δεν είναι η μόνη ταινία των 80s που πρόκειται σύντομα να επανέλθει διαφοροποιημένη στις αίθουσες. Τον ερχόμενο μήνα αρχίζουν τα γυρίσματα του «Fame» («Στον πυρετό της δόξας»), το οποίο εκτός από μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία την αυγή της δεκαετίας του 1980 αποτέλεσε εξίσου και επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά. Επίσης το μουσικοχορευτικό στοιχείο έχει αρχίσει να «αγγίζει» και άλλα κινηματογραφικά είδη. Η εταιρία Screen Gems επενδύει στην «Εmme», μια χιπ-χοπ διασκευή του μυθιστορήματος «Εμμα» της Τζέιν Οστιν (είχε γυριστεί ως δράμα κοστουμιών με πρωταγωνίστρια την Γκουίνεθ Πάλτροου ) και η Columbia έχει στα σκαριά μια διασκευή της «Α Cappella».

Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες το κοινό όλων αυτών των ταινιών είναι εφηβικό και κυρίως γυναικείο, κάτι που ισχύει σε πολλές χώρες, της δικής μας συμπεριλαμβανομένης. Για παράδειγμα, η πιο επιτυχημένη ξένη ταινία της περυσινής σεζόν για την κινηματογραφική εταιρεία Οdeon ήταν το «Step Up 2: το επόμενο βήμα», που έκοψε 125.000 εισιτήρια! Τα έσοδα του πρώτου και του δεύτερου «Step Up» στις ΗΠΑ ήταν 65 και 58 εκατ. δολάρια (49,8 και 44,5 εκατ. ευρώ) αντιστοίχως, τη στιγμή που η κάθε ταινία κόστισε μόλις 20 εκατ. δολάρια (15,3 εκατ. ευρώ)! Σήμερα γυρίζεται μια τρίτη ταινία «Step Up» και μάλιστα τρισδιάστατη.

Σ ύμφωνα με τον παραγωγό της «Εmme» Τζ. Σ.Σπινκ, ο οποίος συν τοις άλλοις σχεδιάζει τη δημιουργία μιας παρωδίας των τινέιτζερ μουσικοχορευτικών ταινιών με τον τίτλο «Dirty step stomp», η πρόσφατη μόδα αυτών των ταινιών έχει τη ρίζα της στα μουσικοχορευτικά ριάλιτι σόου που άρχισαν να εμφανίζονται στις αρχές της δεκαετίας μας και από τα οποία «γεννιούνταν» πολλά νέα ταλέντα. Η ταινία που έκανε την αρχή ήταν το «Save the last dance» (2001), η οποία πράγματι αποδείχθηκε μεγάλη επιτυχία. Σήμερα το ενδιαφέρον για τις μουσικοχορευτικές ταινίες διατηρείται ζωντανό με τη συνδρομή του οπτικοακουστικού ιστοτόπου ΥouΤube, που δίνει την ευκαιρία στους χρήστες να ανακαλύψουν αμέσως όποιον χορό και όποιο τραγούδι θέλουν.

No comments: