Thursday, October 9, 2008

«Η δική μου Ελλάδα δεν είναι σαν του "Μamma Μia»

Ο ΦΑΙΔΩΝ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΤΟΝ ΝΙΚ ΝΟΛΤΕ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ

Οι δύο τινέιτζερ  ήρωες της ταινίας

Του Παύλου Θ. Κάγιου, ΤΑ ΝΕΑ: Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2008

Ως Έλληνας της διασποράς ο Φαίδων Παπαμιχαήλ αποθεώνει το ελληνικό φως στην ταινία του «Αrcadia lost» με τον Νικ Νόλτε, την οποία ολοκλήρωσε στην Πελοπόννησο .«Η δική μου Ελλάδα, αυτή που υπάρχει στο "Αrcadia lost", δεν έχει καμία σχέση με την τουριστική Ελλάδα του "Μama mia!". Είναι η Ελλάδα του φωτός, της αρχαίας σκέψης των φιλοσόφων, της μεταφυσικής αγωνίας», μας λέει ο 46χρονος διάσημος διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ, που μόλις ολοκλήρωσε στην Πελοπόννησο την πρώτη σκηνοθετικά ταινία του, την «Αrcadia lost» (Χαμένη Αρκαδία).
  • Όταν λέτε ότι η Ελλάδα της «Αrcadia lost» είναι διαφορετική από αυτή του μιούζικαλ «Μama mia!», τι εννοείτε;
Ότι δίνει μια ευκαιρία για μια μαγευτική οπτική περιπέτεια, η οποία θα φέρει το σινεφίλ κοινό κοντά σε μια Ελλάδα πολύ διαφορετική από το στερεότυπο του παραθεριστικού νησιού. Και θέλω από την ταινία να βγαίνει μια χώρα που θα συμβολίζει, κατά κάποιο τρόπο, τις άπειρες δυνατότητες της ζωής, θετικές και αρνητικές.
ΙΝFΟ: Η «Αrcadia lost» (Χαμένη Αρκαδία) του Φαίδωνα Παπαμιχαήλ με τον Νικ Νόλτε στους κινηματογράφους από το 2009.
  • Υπάρχει ακόμα τέτοια Ελλάδα;
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, που στον αέρα της αναπνέεις ακόμα τον αέρα της μνήμης ενός ένδοξου παρελθόντος. Στην Ελλάδα μπορείς να διανύσεις χιλιόμετρα χωρίς να συναντήσεις άνθρωπο, αυτοκίνητο, βιομηχανικό έργο ή καταναλωτικό προϊόν και να «επικοινωνήσεις» με τη φιλοσοφική σκέψη των αρχαίων, αρκεί να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και τα αυτιά σου τεντωμένα.

Η Μάνη, η Αρκαδία, τα βουνά της Πελοποννήσου, ο Μόρνος είναι αυτοί οι τόποι που προσέφεραν ένα μαγικό ταξίδι στον Κάτω Κόσμο, μέσα από το οποίο οι δύο έφηβοι ήρωες της ταινίας, δυο 15χρονα τινέιτζερ αμερικανάκιαΧέιλι Μπένετ, Κάρτερ Τζένκινς- κάνουν ένα ταξίδι αυτογνωσίας και επιστρέφουν ώριμοι στον Πάνω Κόσμο.

Οδηγός και μέντοράς τους σε αυτό το ταξίδι αυτογνωσίας ο Νικ Νόλτε, Αμερικανός τυχοδιώκτης, με τον οποίο θα κάνουν ένα μυστικιστικό ταξίδι εξερεύνησης της Ελλάδας αλλά και του εαυτού τους...

  • Ο Νικ Νόλτε δηλαδή, είναι ένας ξεχασμένος
  • οδοιπόρος, ένας χίπις, ένας αμφισβητίας;

Σε όλη την Ευρώπη, σε όλο το κόσμο, αν γυρίσεις, βρίσκεις τέτοιους τύπους. Είναι ένας περιπατητής, ένας ξεχασμένος χίπις, ένας φιλόσοφος της ζωής, που έχει αρνηθεί να ακολουθήσει τον καταναλωτισμό της σημερινής κοινωνίας, μένει σε σπηλιές, ακούει φωνές από το παρελθόν, συνομιλεί με το χθες και το υπερπέραν. Τέτοιους τύπους έχω συναντήσει στα νιάτα μου όταν περιπλανιόμουν σε όλο τον κόσμο και αυτούς θεωρώ δασκάλους μου.
  • Τι είπε ο Νικ Νόλτε γι΄ αυτό τον ρόλο του και το ταξίδι του στην Ελλάδα;
Εκατό φορές να ερχόμουν στην Ελλάδα, ποτέ δεν θα γνώριζα αυτά τα μαγευτικά βουνά της Αρκαδίας, τη φύση που σε μεταφέρει σε άλλους κόσμους και σκέψεις. Μου έδειξες μια χώρα και ένα συναίσθημα που δεν μπορούσα να φανταστώ ότι υπήρχαν.

Μετά τις Θερμοπύλες, ο Μαραθώνας

Ο σκηνοθέτης των «300», ο Ζακ Σνάιντερ, και ο παραγωγός θέλουν να γυρίσουν τη «Μάχη του Μαραθώνα» στην Ελλάδα, με αφορμή το γεγονός ότι το 2010 συμπληρώνονται 2.500 χρόνια από εκείνη την ιστορική μάχη που έκρινε τη πορεία της Ευρώπης. Τις διαπραγματεύσεις γι΄ αυτή την παραγωγή έχει αναλάβει το Ηellenic Film Commission Οffice του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που «τους 14 μήνες λειτουργίας του, έχει καταφέρει να γυριστούν στη χώρα μας έξι ξένες μεγάλου μήκους ταινίες και 27 ντοκιμαντέρ ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχουν άλλες 100 προτάσεις υπό συζήτηση», όπως ανέφερε ο σκηνοθέτης Μάρκος Χολέβας, επικεφαλής του Film Commission.
Με μια ματιά

Είναι γιος του διάσημου συνεργάτη του Τζον Κασσαβέτη, Φαίδωνα Παπαμιχαήλ.

Γεννήθηκε το 1962 στην Αθήνα, σπούδασε καλές τέχνες στο Μόναχο και μετακόμισε στην Αμερική Έχει στο ενεργητικό του 40 ταινίες ως διευθυντής φωτογραφίας Συνεργάστηκε με τους Βιμ Βέντερς, Όλιβερ Στόουν, Φράνσις Φορντ Κόπολα κ.ά. Είχε τη διεύθυνση φωτογραφίας στα «Μillion Dollar Ηotel», «Πλαγίως», «Το τελευταίο τρένο για τη Γιούμα», «Walk the line», «Ρhenomenon» κ.ά.

No comments: