Tuesday, October 20, 2009

Σκάρλετ Γιόχανσον: Ηρθε για να μείνει!

  • Είναι μόλις 24 ετών, μούσα του Γούντι Αλεν, ροκ ηρωίδα μιας άλλης εποχής και το κορίτσι που έφτασε πιο γρήγορα από οποιοδήποτε άλλο στο νήμα του τελικού για την απόλυτη σταρ της πρώτης δεκαετίας του νέου αιώνα. Τελικά, τίποτα δεν μπορεί να την σταματήσει

Σκάρλετ Γιόχανσον: Ηρθε για να μείνει!

Hταν το 1996 όταν ο κριτικός της San Francisco Chronicle Μιλ ΛαΣαλ έγραφε για μια 12χρονη τότε ηθοποιό και τον ρόλο της σε μια αμερικανική ανεξάρτητη ταινία με τίτλο «Manny & Lo» πως: «Αν αυτό το κορίτσι καταφέρει να περάσει την εφηβεία και να διατηρήσει αυτήν τη νηφάλια αύρα, θα μπορέσει να γίνει μεγάλη ηθοποιός».

Δεκατρία χρόνια μετά, το κορίτσι που το 1998, σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών, απέδειξε πως είναι ήδη μια μεγάλη ηθοποιός παίζοντας δίπλα στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο δικό του «Γητευτή των Αλόγων» έχει διατηρήσει πολλά περισσότερα από τη «νηφάλια αύρα», που το έκανε να ξεχωρίσει από τον σωρό των νεαρών ταλέντων που το Χόλιγουντ παράγει σε αυξημένες ποσότητες σχεδόν από κεκτημένη ταχύτητα.

Σκάρλετ Γιόχανσον: Ηρθε για να μείνει!

Λολίτα νέας κοπής, femme fatale για τον 21ο αιώνα, μούσα του Γούντι Αλεν, ροκ κορίτσι της διπλανής πόρτας, μοντέλο για τους σημαντικότερους οίκους μόδας, η Σκάρλετ Γιόχανσον διένυσε την εφηβεία της με την πιο ιλιγγιώδη ταχύτητα που έτρεξε ποτέ σταρλετ προς τη διασημότητα. Και τρέχει ακόμη...

Πολλοί πιστεύουν ότι για όλα φταίει η βραχνή φωνή της. Ή ο τρόπος με τον οποίο τη σκηνοθέτησε η Σοφία Κόπολα στο «Χαμένοι στη Μετάφραση»: Σαν ένα μελαγχολικό κορίτσι που κάποια στιγμή αποφάσισε να εγκαταλείψει τη μοναξιά της, να ντυθεί και να βγει έξω στον κόσμο για να διεκδικήσει το μερίδιο ζωής που της αναλογεί. Αλλοι είναι σίγουροι πως όλα θα ήταν διαφορετικά αν η Σκάρλετ δεν συναντούσε ποτέ τον Γούντι Αλεν, αναγκάζοντάς τον να γράφει κάθε καινούριο του σενάριο με την ίδια στον ρόλο της πρωταγωνίστριας. Και σίγουρα όλοι θεωρούν με την άδειά της, φυσικά το γεγονός ότι, ανάμεσα σε τόσες υποψήφιες νεαρές σταρ, μόνο μία κατάφερε να επιβάλει με το έτσι θέλω τα παραπανίσια κιλά της σαν το πιο σημαντικό "ίσως" προτέρημά της.

Στην πραγματικότητα, ο λόγος για τον οποίο η Σκάρλετ Γιόχανσον είναι με διαφορά η πιο επιτυχημένη γυναίκα αυτήν τη στιγμή στο Χόλιγουντ έχει να κάνει με το γεγονός ότι, περισσότερο από στρατηγική, αυτό που οδηγεί την 24χρονη σταρ σε κάθε της επόμενη (συνήθως σωστή) επιλογή είναι μόνον το ένστικτο και μια πρωτοφανής διάθεση αναίρεσης κάθε προκατασκευασμένου βήματος.

Κορίτσι μελαγχολικό στο «Χαμένοι στη Μετάφραση», γυναίκα έτοιμη για όλα στη «Μαύρη Ντάλια», φονικό θηλυκό στο «Match Point», ηρωίδα κόμικ στο «Spirit», δεν υπάρχει τίποτα που στο μυαλό της Γιόχανσον δεν ταιριάζει στον ρόλο ζωής που έχει επιλέξει: Αυτόν του να υποδύεται κάθε γυναίκα που της ανατίθεται με τον πιο απελευθερωμένα σέξι και συνειδητοποιημένα δυναμικό τρόπο.

Και ακριβώς τη στιγμή που τίποτα δεν μοιάζει πια ικανό να εκπλήξει οποιονδήποτε στη μεγάλη οθόνη, περνάει με άνεση στη δισκογραφία για να ηχογραφήσει διασκευές του...Τομ Γουέιτς, προκαλώντας ανατριχίλες στον ανδρικό πληθυσμό που δεν πίστευε ποτέ πως ένα εύθραυστο κορίτσι έκρυβε μέσα της τόσο ανδρισμό.

Εχοντας περάσει πια την εφηβεία, η Σκάρλετ μοιάζει ακόμα με ένα παιδί που θέλει να δοκιμάσει τα πάντα πριν αποφασίσει πως αυτό που της αρέσει περισσότερο είναι να κάθεται σπίτι και να βλέπει παλιές ασπρόμαυρες ταινίες του Χόλιγουντ.

Παντρεμένη εδώ και έναν χρόνο με τον νεαρό ηθοποιό Ράιαν Ρέινολντς και με δύο ταινίες ήδη στα σκαριά (το δεύτερο μέρος του «Iron Man» με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και τη δεύτερη κινηματογραφική διασκευή των τηλεοπτικών «Αvengers»), κάνει ακόμη ένα μικρό διάλειμμα ως ηθοποιός για να προμοτάρει το καινούριο της άλμπουμ.

Σε συνεργασία με τον Πιτ Γιορν κυκλοφόρησε ήδη μια σειρά ντουέτων που θυμίζει τη θρυλική συνεργασία του Σερζ Γκενσμπούργκ με την Μπριζίτ Μπαρντό πίσω στα 60's επιμένοντας να εκπλήσσει κοινό και κριτικούς με τον ενστικτώδη τρόπο με τον οποίο επιχειρεί κάθε επόμενη κίνησή της.

Ετσι, όμως, ήταν πάντοτε η Σκάρλετ. Ανεξάρτητη και ταυτόχρονα ταλαντούχα: Συνδυασμός που αναπόφευκτα δεν μπορεί παρά να οδηγεί ακριβώς εκεί όπου δημιουργούνται οι πραγματικές σταρ. «Πάντοτε είχα την ευκαιρία να κάνω αυτά που ήθελα να κάνω. Οι γονείς μου ήταν πολύ φιλελεύθεροι άνθρωποι. Η ηθοποιία ήταν το πάθος μου.

Η παιδική μου ηλικία ήταν γεμάτη με πράγματα που λάτρευα, αλλά ταυτόχρονα και πράγματα καθημερινά που κάνει κάθε παιδί. Εζησα στη Νέα Υόρκη, πήγα σε δημόσιο σχολείο. Κοιτάζοντας πίσω, δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ πως έχω κάνει ήδη τόσα πράγματα που άλλοι άνθρωποι δεν καταφέρνουν να κάνουν σε ολόκληρη τη ζωή τους».

H Σκάρλετ για...

...το μυστικό της επιτυχίας
«Καμιά φορά κοιτάω πίσω και σκέφτομαι πως έχω κάνει πράγματα που πολλοί άνθρωποι δεν έχουν κάνει ούτε σε ολόκληρη τη ζωή τους. Δεν ξέρω ποιο είναι το μυστικό μου. Ισως το ότι είμαι εμμονική ως χαρακτήρας. Κάνω μανικιούρ στις τρεις η ώρα το πρωί γιατί κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει σωστά».

...το τραγούδι
«Στην πραγματικότητα, έγινα ηθοποιός γιατί ήθελα να παίζω σε μιούζικαλ όταν ήμουν μικρή. Αυτό ήταν το όνειρό μου όταν ήμουν οκτώ ετών. Μετά ξεκίνησαν οι ταινίες και δεν κατάφερα ποτέ να παίξω στο θέατρο. Οταν έγινα δεκατριών, έθαψα για πάντα το όνειρο. Πάντοτε μου άρεσε να τραγουδάω και να ακούω μουσική, κάθε είδος μουσικής».

...τον χρόνο που περνάει
«Είναι υπέροχο να μεγαλώνεις και να μαθαίνεις από τη ζωή. Δεν νιώθω καθόλου άσχημα για τα χρόνια που περνούν. Μπορώ να ταυτιστώ τόσο με την 86χρονη γιαγιά μου όσο και με την αδερφή μου».

...τη διασημότητα
«Δεν νομίζω ότι μπορείς να προετοιμαστείς για την ξαφνική διασημότητα. Νομίζω ότι παθαίνεις μια ελαφριά μορφή κατάθλιψης όταν αντιλαμβάνεσαι την προσοχή που σου δίνουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Κάνεις ακριβώς ό,τι έκανες και πριν, απλά πρέπει να προσέχεις. Ξέρεις ότι αγοράζεις ένα κομμάτι πίτσα στον δρόμο και κάποιος είναι αποφασισμένος να το απαθανατίσει σε μια φωτογραφία. Είναι πολύ άβολο».

...τη φωνή της
«Εχω κουραστεί να με ρωτάνε στο κάστινγκ αν είμαι κρυωμένη. Οι άνθρωποι που μου έχουν πει πως η φωνή μου είναι ιδιαίτερη, ασυνήθιστη, αυτοί είναι οι άνθρωποι που νιώθω στην καρδιά μου».

...τη γνώμη του κόσμου
«Κάθε φορά που κάνω κάτι δεν ελπίζω για τίποτα. Φυσικά, κάθε δουλειά στην οποία επενδύεις θέλεις να βρει ανταπόκριση. Αλλά δεν είμαι από τους ανθρώπους που αυτοεπιβεβαιώνονται μέσα από την κριτική. Είναι υπέροχο να ξέρεις ότι κάποιοι άνθρωποι εκτιμούν αυτά που κάνεις, αλλά είναι καλό να γνωρίζεις πως πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα σταθούν αρνητικά απέναντι σου».

Οι άλλοι για τη Σκάρλετ

  • Σοφία Κόπολα

«Είναι πολύ ώριμη για την ηλικία της. Εχει κάτι το μοναδικό. Δεν είναι ακριβώς ένα παιδί. Μου αρέσει πολύ πως μπορεί να εκφράζει συναισθήματα χωρίς να κάνει κάτι συγκεκριμένο. Είναι υπέροχη».

  • Μπιλ Μάρεϊ

«Είναι το πιο όμορφο κορίτσι με το οποίο μοιράστηκα μέρες από τη ζωή μου».

  • Τζος Χάρτνετ

«Η Σκάρλετ ήταν η ευκαιρία της ζωής μου. Ηταν ανεξάρτητη, ενεργητική και εξωστρεφής όλα όσα ζητάω από μια γυναίκα. Απλά, η σχέση μας δεν μπορούσε να λειτουργήσει».

  • Νάταλι Πόρτμαν

«Η Σκάρλετ ήταν η συνεργάτις που ονειρευόμουν σε ολόκληρη τη ζωή μου. Νιώθω ότι ανήκουμε στην ίδια ομάδα. Και μόνον το γεγονός ότι είναι πάντοτε παρούσα, συγκεντρωμένη, αληθινή και πιστεύει σε αυτό που κάνουμε θα αρκούσε. Νομίζω ότι ήταν η καλύτερη εμπειρία συνεργάτιδος που έζησα ποτέ στη ζωή μου».

  • Γούντι Αλεν

«Με το που τη γνώρισα, ένιωσα πως μπορούσα να επικοινωνήσω μαζί της. Είναι χαριτωμένη, έξυπνη και διασκεδαστική. Δίνει ζωντάνια στο πλατό. Και μόνο που μπαίνει στο γύρισμα, η ενέργεια του συνεργείου ανεβαίνει στο διπλάσιο. Είναι υπέροχο παιδί και τρομερά ταλαντούχο: Τραγουδάει, παίζει δραματικούς ρόλους, κάνει αστεία. Οταν υπάρχει ένας ρόλος που να της ταιριάζει, σίγουρα θα είναι για πάντα η πρώτη μου επιλογή».

No comments: