Monday, January 12, 2009

Να σταματήσουν οι διώξεις κατά του σκηνοθέτη Ρομάν Πολάνσκι

ΑΠΕ Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2009 06:45

Το θύμα της υπόθεσης που ανάγκασε το Ρομάν Πολάνσκι να εγκαταλείψει τις ΗΠΑ ζήτησε την Δευτέρα από τις εισαγγελικές αρχές να αποσύρουν τη δίωξη σε βάρος του σκηνοθέτη ο οποίος απειλείται με φυλάκιση επειδή πριν από 31 χρόνια είχε ερωτικές σχέσεις με μια 13χρονη.

Στις 2 Δεκεμβρίου ο 75χρονος σκηνοθέτης κατέθεσε αίτηση σε δικαστήριο του Λος Άντζελες με αίτημα να σταματήσει η σε βάρος του δίωξη. Οι συνήγοροί του υποστήριξαν ότι έχουν αποδείξεις που δείχνουν ότι ο Πολάνσκι δεν έτυχε δίκαιης δίκης την εποχή εκείνη.

Ωστόσο, στις 6 Ιανουαρίου η εισαγγελία ζήτησε από το δικαστή να απορρίψει το αίτημα του Πολάνσκι εφόσον δεν παρουσιαστεί ο ίδιος στο δικαστήριο. Ο Γάλλος σκηνοθέτης θεωρείται "φυγάς" και καταζητείται από την αμερικανική δικαιοσύνη από τις αρχές του 1978, όταν εγκατέλειψε τις ΗΠΑ για να αποφύγει τη φυλάκιση.

Το θύμα του Πολάνσκι όμως, η 45χρονη, σήμερα, Σαμάνθα Γκάιμερ, ζήτησε με τη σειρά της να σταματήσουν οι δικαστικές διώξεις. "Ήμουν το 13χρονο κορίτσι που ο Ρομάν Πολάνσκι αποπλάνησε στις 10 Μαρτίου 1977 (...) Ζήτησα να τελειώσει αυτή η υπόθεση. Πίεσα τον εισαγγελέα και το δικαστήριο να εγκαταλείψουν τη δίωξη" γράφει στο αίτημά της υποστηρίζοντας ότι "όσο αληθινές και αν είναι, η δημοσιοποίηση των λεπτομερειών βλάπτουν εμένα, τον άνδρα μου, τα τρία παιδιά μου και τη μητέρα μου".

Η Γκάιμερ είχε ζητήσει άλλες δύο φορές, το 1995 και το 1997, να σταματήσουν οι διώξεις, αλλά χωρίς επιτυχία.

No comments: