Friday, June 12, 2009

Oι άλλες ταινιες [11 Ιουνίου]


«Ο καλός, ο κακός και ο περίεργος» **

Κορεατική απομίμηση του κλασικού σπαγκέτι «Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος». Η ιστορία παραλλάχτηκε ελεύθερα και το οπερατικό στυλ του Σέρτζιο Λεόνε μεταλλάχτηκε σε βιντεοκλίπ από τον σκηνοθέτη Κιμ Τζι Γουν. Στα σπαγκέτι του Λεόνε η βία και ο κυνισμός χρησιμοποιούνται για να σχολιαστεί η απληστία και ο ανθρώπινος παραλογισμός. Εδώ γίνονται αυτοσκοπός.

Η ιστορία εκτυλίσσεται τη δεκαετία του ’30 σε μια περιοχή της Μαντζουρίας που την κατοικούν Κορεάτες και την κατέχουν με τη στρατιωτική βία οι Ιάπωνες. Ο Καλός, ένας κυνηγός επικηρυγμένων, αναλαμβάνει έναντι υψηλής αμοιβής να κλέψει το χάρτη ενός κρυμμένου θησαυρού από έναν Ιάπωνα αξιωματούχο και να τον παραδώσει σε μια παράνομη αντιστασιακή οργάνωση Κορεατών. Ο Κακός, ένας επαγγελματίας φονιάς, πρώην αλκοολικός και ψυχολογικά διαταραγμένος, αναζητά τον ίδιο χάρτη για λογαριασμό ενός μεγαλοαπατεώνα. Ο Περίεργος, ένας άξεστος ληστής, μπλέκει κατά τύχη σε αυτή την ιστορία. Ληστεύει ένα τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα και γίνεται κάτοχος του χάρτη... Το στυλιζάρισμα, η καταιγιστική δράση και το σαρκαστικό χιούμορ δίνουν το στίγμα μιας χάρτινης ταινίας. Αν δεν την πάρει κανείς στα σοβαρά, πιθανόν να περάσει δύο ώρες ευχάριστα.

«50 νεκροί λιγότεροι» **

Μείγμα δράματος και πολιτικού θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, στο Μπέλφαστ, ένας αξιωματούχος της αστυνομίας πείθει έναν 19χρονο Ιρλανδό μικροκακοποιό, ονόματι Μάρτιν, να γίνει «καρφί» των Βρετανών. Ο Μάρτιν μπαίνει στον ΙRA και αρχίζει να δίνει πληροφορίες για διάφορες επιχειρήσεις. Κάποια στιγμή ο ρόλος του αποκαλύπτεται και ο IRA τον καταδικάζει σε θάνατο. Την κρίσιμη στιγμή παρεμβαίνει ο αξιωματούχος που τον στρατολόγησε, τον σώζει και τον φυγαδεύει με πλαστή ταυτότητα στον Καναδά. Το σενάριο βασίζεται στην αυτογραφία του Μάρτιν ΜακΓκάρτλαντ, ο οποίος μέχρι σήμερα ζει σε άγνωστο μέρος με άγνωστη ταυτότητα όπως μας πληροφορούν οι τίτλοι του τέλους.

Η σκηνοθεσία της Κάρι Σκόγκλαντ κρατάει σε ανεκτά επίπεδα το ενδιαφέρον μιας ταινίας που αναφέρεται γενικόλογα στην ένοπλη βία του IRA αποφεύγοντας τις υπόλοιπες πτυχές του βορειοϊρλανδικού ζητήματος. Ο ρεαλισμός είναι αξιοπρόσεκτος και οι χαρακτήρες καλοδουλεμένοι στο πλαίσιο του ηθικοπλαστικού «οικογενειακού» δράματος που κρύβεται στην καρδιά ενός πολιτικού θρίλερ. Ο 19χρονος Μάρτιν έχει να επιλέξει ανάμεσα στον καλό «πατέρα» (ο αξιωματούχος που καταδικάζει τη μισαλλοδοξία) και στον κακό «πατέρα» (ένας Ιρλανδός που βλέπει τον Μάρτιν σαν παιδί του). Παίζουν: Τζιμ Στέρτζες, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Ρόουζ ΜακΓκόουαν, Κέβιν Ζέγκερς.

«Οι αδελφοί Μπλουμ» (x)

Το πιο ηχηρό «μπλουμ» της κινηματογραφικής εβδομάδας είναι μια κωμική (υποτίθεται) περιπέτεια στα όρια του σουρεαλισμού. Ο Ριάν Τζόνσον, του προπέρσινου «Εγκλήματος στο κολέγιο», σκηνοθετεί την ιστορία δυο απατεώνων. Οι αδελφοί Μπλουμ (οι Εϊντριεν Μπρόντι και Μαρκ Ράφαλο) ταξιδεύουν στην Ευρώπη και γνωρίζουν τυχαία μια εκκεντρική γυναίκα, την Πηνελόπη (Ρέιτσελ Βάις), που δεν πολυσκοτίζεται κάθε φορά που τσακίζει τη Φεράρι της. Ο ένας Μπλουμ την ερωτεύεται και η ζωή τους αίφνης αλλάζει... Ως προς το ύφος, όλα θυμίζουν τις ταινίες του Γουές Αντερσον («Ταξίδι στο Darjeeling»). Ως προς την ουσία, χάος.

Τα φαντάσματα των πρώην

Ενας ξεδιάντροπος γυναικάς βρίσκει το δάσκαλό του. Κομεντί με τον Μάθιου Μακόναχι.

  • Δημητρης Mπουρας, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 11/6/2009

No comments: