Wednesday, June 17, 2009

Μπράις Ντάλας Χάουορντ: Η επιστημονική φαντασία με κάνει να κλαίω


  • Η Μπράις Ντάλας Χάουορντ έκανε την ξαφνική εντυπωσιακή της εμφάνιση το 2004 στο ρόλο ενός τυφλού κοριτσιού στο «Σκοτεινό χωριό», του Νάιτ Σιάμαλαν.

Κρίστιαν Μπέιλ και Μπράις Ντάλας Χάουορντ σε σκηνή από την ταινία του Μακ Τζι «Εξολοθρευτής: η σωτηρία»

Κρίστιαν Μπέιλ και Μπράις Ντάλας Χάουορντ σε σκηνή από την ταινία του Μακ Τζι «Εξολοθρευτής: η σωτηρία»

Γεννημένη στο Ντάλας (από το οποίο και το μεσαίο της όνομα), κόρη του σκηνοθέτη Ρον Χάουορντ και της ηθοποιού και συγγραφέα Τσέριλ Χάουορντ, η Μπράις Ντάλας σπούδασε στη Σχολή Θεάτρου της Στέλας Αντλερ, για να ερμηνεύσει, στη συνέχεια, στο Μπρόντγουεϊ ρόλους σε έργα των Μπέρναρντ Σο, Σέξπιρ και Τσέχοφ. Με τον Σιάμαλαν συνεργάστηκε και στη «Γυναίκα της λίμνης», ενώ ενδιάμεσα αντικατέστησε τη Νικόλ Κίντμαν στο «Manderlay» (2005), «συνέχεια» του «Dogville», του Λαρς φον Τρίερ. Ανάμεσα στους πρόσφατους ρόλους της, εκείνος στο «Spider-Man 3», καθώς και της Κέιτ Κόνορ, γυναίκας του Τζον Κόνορ (Κρίστιαν Μπέιλ), στην ταινία «Εξολοθρευτής: η σωτηρία», σε σκηνοθεσία Μακ Τζι (προβάλλεται αυτές τις μέρες). Συναντήσαμε πριν από λίγες μέρες στο Παρίσι την 28χρονη Μπράις Ντάλας και συζητήσαμε μαζί της.

  • Οι «Πεφωτισμένοι» του πατέρα σου και τώρα ο «Εξολοθρευτής» δείχνουν πως η οικογένεια Χάουορντ κυριαρχεί στο μποξ-όφις. Μήπως όμως με αυτόν τον τρόπο ανταγωνίζεστε;

«Οχι, καθόλου. Είναι τόσο διαφορετικές ταινίες αυτές οι δύο. Αν ο πατέρας μου σκηνοθετούσε τους "Transformers" και ο Μακ Τζι τον "Εξολοθρευτή", και οι ταινίες έβγαιναν στις αίθουσες την ίδια μέρα, τότε ίσως να υπήρχε ένταση».

Η κόρη του Ρον Χάουορντ, που έγινε διάσημη από ταινίες του Σιάμαλαν και του Λαρς φον Τρίερ, δηλώνει ότι για καλό και κακό -σε εποχές κρίσης- αποφάσισε να γράφει και σενάρια

Η κόρη του Ρον Χάουορντ, που έγινε διάσημη από ταινίες του Σιάμαλαν και του Λαρς φον Τρίερ, δηλώνει ότι για καλό και κακό -σε εποχές κρίσης- αποφάσισε να γράφει και σενάρια

  • Τι σε τράβηξε στο χαρακτήρα της Κέιτ στην ταινία;

«Ενα από τα στοιχεία που με τράβηξε στη σειρά του "Εξολοθρευτή" είναι πως υπάρχει μια πολύ δυνατή γυναικεία προσωπικότητα: η Σάρα Κόνορ, που την ερμήνευε η εκπληκτική Λίντα Χάμιλτον. Στη νέα ταινία, ο Μακ Τζι ήθελε να παραμείνει πιστός στο χαρακτήρα της. Αυτή που ταιριάζει στη Λίντα και τον χαρακτήρα είναι, βέβαια, η Μουν Μπλάντγκουντ, που στην ταινία ερμηνεύει τη γυναίκα της Αντίστασης. Ο δικός μου χαρακτήρας εκπροσωπεί τη μητρική πλευρά της γυναίκας, που κατά κάποιο τρόπο χρειάζεται ο Τζον Κόνορ, γιατί του λείπει από τη μητέρα του. Ακόμη, εκείνο που με τράβηξε ήταν ότι θα έπαιζα σε ταινία του "Εξολοθρευτή". Ελπίζω πολύ να υπάρξει συνέχεια στη σειρά, γιατί έχει πολλούς οπαδούς. Στην επόμενη ελπίζω να έχω γεννήσει το μωρό και να πιάσω κι εγώ όπλο. (γελά). Οταν μου είπαν πως θα έπαιζα τον ρόλο της Κέιτ, κάθισα και ξαναείδα τις τρεις προηγούμενες ταινίες. Ηξερα πως στην τρίτη ταινία η Κέιτ ήταν έγκυος κι ότι η νέα ταινία θ' άρχιζε από εκείνο το σημείο».

  • Πώς εξηγείς τη μεγάλη δημοτικότητα της σειράς;

«Υπάρχουν μερικά επιτακτικά ερωτήματα γύρω από την τεχνολογία. Οι ταινίες μας προειδοποιούν: "Προσέξτε, η τεχνολογία έχει αρχίσει να γίνεται επικίνδυνη! Μη γίνετε σκλάβοι των μηχανών!". Αυτό μπορεί να οδηγήσει την ανθρωπότητα σε έναν φρικτό εφιάλτη. Υπάρχει πάντα και η ψυχαγωγική πλευρά της ταινίας, μέσα από τη σύγκρουση του ανθρώπου με τις μηχανές. Αλλά, και για μένα είναι το πιο ουσιώδες, υπάρχουν και μερικοί συναρπαστικοί χαρακτήρες, ήρωες που αντιμετωπίζουν τρομερά εμπόδια για να νικήσουν».

  • Τι ήταν πιο δύσκολο στο να βρεις το σωστό ύφος του χαρακτήρα σου;

«Είναι πολύ συναισθηματικός κι έπρεπε να βρω την ισορροπία ανάμεσα στα αισθήματα, τη θηλυκότητα και τη δύναμή της».

  • Με το «Spider-Man 3» και με τον «Εξολοθρευτή» έχεις απομακρυνθεί πολύ από τον ρόλο σου στο «Manderlay» του Τρίερ. Σκέφτεσαι να ξαναγυρίσεις σε ανεξάρτητες, ευρωπαϊκές παραγωγές;

«Ανάμεσα στο "Spider-Man 3" και τον "Εξολοθρευτή", γύρισα στη Λουιζιάνα μια μικρή, ανεξάρτητη ταινία, το "The Loss of a Teardrop Diamond", βασισμένη σ' ένα έργο του Τένεσι Γουίλιαμς. Ετοιμάζονται να την κυκλοφορήσουν μετά τον "Εξολοθρευτή". Στοίχισε μόνο τρία εκατομμύρια δολάρια. Ερμηνεύω μια νεαρή που ερωτεύεται έναν αποτυχημένο νέο, γιο ενός αλκοολικού. Τη σκηνοθέτησε η πρωτοεμφανιζόμενη Τζόντι Μαρκέλ».

  • Θα γυρίσεις κι άλλες ανεξάρτητες ταινίες;

«Δεν έχω ακόμη αποφασίσει ποια θα είναι η επόμενη ταινία μου. Ασχολούμαι αυτή τη στιγμή με το γράψιμο σεναρίου. Πούλησα ένα σε κάποιο στούντιο. Με τις πρόσφατες απεργίες και την οικονομική κρίση, λέω πως, τουλάχιστον, με το γράψιμο μπορώ να έχω και μια διαφορετική καριέρα».

  • Πότε άρχισες να γράφεις;

«Από τότε που σπούδαζα. Δεν περίμενα να γίνω ηθοποιός. Η πρώτη μου ταινία ήταν το "Σκοτεινό χωριό". Εκανα πρόβες με τον Νάιτ (Σιάμαλαν) για περίπου έξι μήνες. Ηταν ένα είδος master-class για την ηθοποιία. Αρχικά έλεγα: "Ω! Θεέ μου! Ηθοποιός στον κινηματογράφο! Τι είναι αυτό;". Με τρόμαζε».

  • Σου αρέσει απ' ό,τι ξέρω η λογοτεχνία της επιστημονικής φαντασίας.

«Τη λατρεύω. Στη διάρκεια των γυρισμάτων διάβαζα τον "Δρόμο", του Κόρμακ Μακάρθι και όλοι μετά άρχισαν να το διαβάζουν. Μου αρέσει αυτή η αποκαλυπτική εικόνα της ανθρωπότητας που δίνει. Δεν έχει σχέση, βέβαια, με εκείνη του "Εξολοθρευτή". Είναι μια πιο μαύρη, πιο συγκλονιστική, πιο εφιαλτική και πιο αληθινή εικόνα. Εκλαιγα όταν το διάβαζα. Είναι τόσο ωραίο βιβλίο».

  • Με τον πατέρα σου συζητάτε για κινηματογράφο;

«Με όλη την οικογένεια. Είμαστε παθιασμένοι! Μιλάμε και για πολλά άλλα πράματα, βέβαια. Εχουμε πολύ στενές σχέσεις».

  • Σκέφτεσαι να παίξεις σε κάποια ταινία του πατέρα σου;

«Το θέλω πολύ. Πρέπει όμως να υπάρξει ο κατάλληλος ρόλος. Δεν μπορεί απλά να μου δώσει κάποιον, επειδή είμαι κόρη του. Γιατί, αν δεν μου ταιριάζει, όλοι θα μας επιτεθούν. Μερικές φορές του λέω να κάνω οντισιόν για έναν ρόλο και μου λέει: μπορείς να κάνεις, αλλά δεν σου ταιριάζει. Γι' αυτό περιμένω».

  • Δείχνεις να αποφεύγεις τη δημοσιότητα...

«Εχω δει πού οδήγησε η πολλή δημοσιότητα φίλες και φίλους μου, που τώρα έχουν μετανιώσει και την αποφεύγουν. Εξάλλου δεν υπάρχουν τόσο ενδιαφέροντα πράγματα στη ζωή μου, ώστε ένας αναγνώστης των ταμπλόιντ να πληρώσει λεφτά για να τα διαβάσει. Ετσι έχω την ησυχία μου».

No comments: