Thursday, February 26, 2009

Ο Ντάνι Μπόιλ με το Οσκαρ στο ένα χέρι και τον πιτσιρικά Αζαρουντίν Μοχάμεντ Ισμαήλ κοντά του, στο πάρτι που ακολούθησε μετά την απονομή των βραβείων
Ο Ντάνι Μπόιλ με το Οσκαρ στο ένα χέρι και τον πιτσιρικά Αζαρουντίν Μοχάμεντ Ισμαήλ κοντά του, στο πάρτι που ακολούθησε μετά την απονομή των βραβείων

Ο Ντάνι Μπόιλ γράφει στους βρετανικούς «Τάιμς» ένα υστερόγραφο για τα φετινά Οσκαρ. Τι ακολούθησε μέσα στο επόμενο 24ωρο μετά τη μεγάλη του νίκη; Τα 8 Οσκαρ του «Slumdog millionaire» μπορεί να ξεσήκωσαν τους Ινδούς και να κατάφεραν ν' ανεβάσουν την τηλεθέαση της τελετής από τα... βάθη του 2008 (περισσότεροι από 36 εκατομμύρια θεατές παρακολουθήσαν την απονομή των βραβείων Οσκαρ, αυξάνοντας το ποσοστό κατά 13%), εκείνος, ωστόσο, παραμένει μετριοπαθής.

Στο Νέο Δελχί ο Τύπος πανηγύρισε το ανεπανάληπτο σουξέ του «Slumdog millionaire», αφιερώνοντας σε αυτό τα πρωτοσέλιδά του. Ωστόσο, ορισμένα ρεπορτάζ επιμένουν ότι η ταινία συνεχίζει να διχάζει τους Ιν
Στο Νέο Δελχί ο Τύπος πανηγύρισε το ανεπανάληπτο σουξέ του «Slumdog millionaire», αφιερώνοντας σε αυτό τα πρωτοσέλιδά του. Ωστόσο, ορισμένα ρεπορτάζ επιμένουν ότι η ταινία συνεχίζει να διχάζει τους Ινδούς, όχι μόνο λόγω του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζεται η φτώχεια στις παραγκουπόλεις της Βομβάης, αλλά και γιατί τη θεωρούν ξένη παραγωγή. Ολοι, πάντως, στέκονται ενωμένοι απέναντι στην επιτυχία του Ινδού Α.Ρ. Ράχμαν, που πήρε 2 Οσκαρ για τη μουσική επένδυση της ταινίας και το τραγούδι «Jai Ηo».

«Πέρασα 20 λεπτά με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ», συνεχίζει. «Μου θύμισε ότι έπρεπε να περιμένει 16 χρόνια από την πρώτη φορά που ήταν υποψήφιος (το 1977) για να κερδίσει ένα Οσκαρ το 1993. Μου έκανε καλό, μου είπε. Μαθαίνεις περιμένοντας».

«Το επόμενο πρωί όλοι οι νικητές πήγαμε πίσω στο Kodak Theatre για τα γυρίσματα του σόου της Οπρα. Αυτό ήταν σαν τη Μέρα της Μαρμότας», σχολιάζει ο σκηνοθέτης, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί και σε κάτι που του έκανε εντύπωση: «Ηταν ωραία η στιγμή που ο Γουίλ Σμιθ ήρθε στο γκρουπ και αντί να πάει να χαιρετήσει τον Ντεβ Πατέλ, ο οποίος συγκεντρώνει όλο το ενδιαφέρον του Τύπου, πήγε στον Μαντούρ Μιτάλ, που παίζει τον αδερφό του και δεν είναι πολύ γνωστός. Αυτό δείχνει επίπεδο».

«Χάρηκα τόσο πολύ για την Κέιτ», συνεχίζει ο Μπόιλ. «Μου είπε ότι ο πατέρας της ήθελε περισσότερο να απολαύσει τη γνωριμία του με τον Ελβις Κοστέλο σε ένα από τα πάρτι από το να δει την κόρη του να παίρνει το Οσκαρ».

Και τα παιδιά από τις φτωχογειτονιές; Πώς είδαν τον απατηλό κόσμο του Χόλιγουντ; «Τα παιδιά το χάρηκαν με όλο τους το είναι... Είμαι κι εγώ γονιός και ανησυχούσα που θα παίρναμε τα παιδιά -ειδικά τα πιο φτωχά από τα οχτώ, τη Ρουμπίνα Αλι και τον Αζαρουντίν Ισμαήλ. Πώς θα αντεπεξέρχονταν σε έναν κόσμο που στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι ένας παραμορφωτικός φακός για όλους εμάς; Αλλά παρά τις δικές μου και του Κρίστιαν Κόλσον (ο παραγωγός του φιλμ) φιλελεύθερες συμβουλές, ήταν η σωστή απόφαση. Χάρηκαν τη στιγμή. Μόλις έφτασαν στο ξενοδοχείο τους, βούτηξαν στην πισίνα με τα ρούχα. Πήγαν στην Ντίσνεϊλαντ και στα στούντιο της Γιουνιβέρσαλ».

Το Οσκαρ του ο Μπόιλ έχει υποσχεθεί να το πάει στην Καθολική Λέσχη της Παρθένου Μαρίας στο Μάντσεστερ, μέλος της οποίας είναι ο πατέρας του. «Πήγα τα BAFTA εκεί σε μια σακούλα Μαρκς εν Σπένσερ. Εχω προς το παρόν το Οσκαρ σε μια σακούλα παπουτσιών. Τους υποσχέθηκα πριν από λίγες εβδομάδες ότι θα τους το πάω. Θα είμαι εκεί αυτή την Κυριακή».

  • Αντα Δαλιάκα, ΕΘΝΟΣ, 26/02/2009

No comments: