Wednesday, February 11, 2009

ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΖΟΥΙΚ: Εναντίωση

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ

Με το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου οι κάτοικοι κάποιων χωριών της Λευκορωσίας βλέπουν να ξεφυτρώνουν μέσα από τα γύρω δάση σαν φαντάσματα μια χιλιάδα και περισσότερα άτομα (1.200 ακριβώς). Ηταν όλα, βέβαια, ταλαιπωρημένα και φοβισμένα. Αμέσως έγινε γνωστό πως πρόκειται για Εβραίους που επέζησαν από το κυνήγι των ναζί δίνοντας μάχες μαζί τους, αλλά, κυρίως, αποφεύγοντάς τους και καταφεύγοντας όλο και πιο βαθύτερα μέσα στα δάση.

Πρόκειται, φυσικά, για μια οδύσσεια, αφού οι άνθρωποι αυτοί είχαν να πολεμήσουν, πέρα από τους ναζί, με το κρύο, τα χιόνια και με την πείνα. Τον περισσότερο καιρό τον πέρασαν μέσα σε λαγούμια και άλλες κρυψώνες! Ενας πολύ μεγάλος αριθμός από τους κυνηγημένους ομοφύλους τους δεν μπόρεσαν να αντέξουν τις κακουχίες και πέθαιναν στα δάση.

Αυτή η πέρα για πέρα αληθινή και συγκλονιστική ιστορία είχε την ατυχία να πέσει σε λάθος χέρια! Αντί να αποτελέσει υλικό για μια συγκλονιστική ταινία, γεμάτη συναισθήματα και προβληματισμούς, στάθηκε η αφορμή για μια ακόμα επική πολεμική περιπέτεια. Κύριο στοιχείο της οποίας είναι ο φθηνός εντυπωσιασμός, το εισιτήριο και, επίσης, δυστυχώς, ο χωρίς λόγο και αιτία χυδαίος αντισοβιετισμός! (Για να μην ξεχνιόμαστε, μέρες που είναι και για να μη θεωρούμαστε υπερβολικοί!)

Αρχηγοί αυτής της πολύ ενδιαφέρουσας ιστορικά επιχείρησης ήταν τρία αδέλφια (Εβραίοι Λευκορώσοι). Ο ένας από τους τρεις, μάλιστα, για κάποιο διάστημα, συνδέθηκε με τους Ρώσους και τους Λευκορώσους αντάρτες και πολέμησε μαζί τους τούς Γερμανούς. Οι τρεις αυτοί άντρες, οι αδελφοί Μπιέλσκι, επέδειξαν ηρωισμό και έπρεπε, για να διασώσουν τους ομόφυλους συμπατριώτες τους, να νικήσουν πέρα από τους Γερμανούς και τις εβραϊκές προκαταλήψεις! Προκαταλήψεις που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα, αλλά και με την άρνηση του συνόλου σχεδόν των Εβραίων να εναντιωθούν ένοπλα (τότε) στους απηνείς κυνηγούς τους! Τώρα χτυπάνε άοπλους και παιδιά!

Παίζουν: Ντάνιελ Γκρεγκ, Λιβ Σράιμπερ, Τζέιμι Μπελ, Αλέξα Ντάβαλος, Μία Γουασίκοφσκα, κ.ά.

No comments: