Tuesday, July 7, 2009

Η Σμαράγδα Καρύδη το ρίχνει για λίγο στην μπάλα καθώς κληρονομεί ομάδα ποδοσφαίρου, στην ταινία «Η κληρονόμος»

  • Μια κυρία στις κερκίδες και στα αποδυτήρια

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ Σκηνή από τα γυρίσματα της ταινίας «Η κληρονόμος». «Επειτα από αυτήν την εμπειρία καταλαβαίνω γιατί το ποδόσφαιρο μπορεί να γίνει πώρωση για τον καθένα» σχολιάζει η πρωταγωνίστρια Σμαράγδα Καρύδη (δεξιά)
Πέμπτη 2 Ιουλίου, μεσημέρι, και η κίνηση στο γήπεδο του Πανιωνίου στη Νέα Σμύρνη δείχνει κάπως αφύσικη, αφού στη χώρα μας (και) το ποδόσφαιρο διάγει περίοδο διακοπών. Δεν είναι όμως αθλητές αυτοί που έχουν καταλάβει το γήπεδο των Πανθήρων, αλλά κινηματογραφικά συνεργεία. Στελέχη της Αudio Visual Εnterprises και της εταιρείας παραγωγής «Αργοναύτες ΑΕ» συζητούν για τη δουλειά της 28ης ημέρας γυρισμάτων της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του Παναγιώτη Φαφούτη, την «Κληρονόμο».

Στο «Μember΄s Club» του γηπέδου, κοντά στη Θύρα 5, ο Κώστας Φραγκολιάς φορώντας φανέλα με το νούμερο 5, στην οποία κυριαρχεί το όνομα του Ζιντάν , αστειεύεται με τον Πέτρο Λαγούτη ο οποίος είναι ντυμένος στα κόκκινα- η δική του φανέλα έχει το όνομα του Τζέραρντ . Πιο δίπλα η Τιτίκα Στασινοπούλου διαβάζει καθισμένη σε καναπέ. Και κάποια στιγμή στον χώρο εισχωρεί η πρωταγωνίστρια της ταινίας, η Σμαράγδα Καρύδη η οποία υποδύεται την «Κληρονόμο».

«Στην πραγματικότητα δεν έχω καμία σχέση με το ποδόσφαιρο» θα δηλώσει λίγο αργότερα η κυρία Καρύδη, μιλώντας για την ταινία μαζί με τους προαναφερθέντες συντελεστές. «Κανείς μας!» θα συμπληρώσει ο Φαφούτης. «Επειτα όμως από αυτήν την εμπειρία» συμπληρώνει η ηθοποιός «καταλαβαίνω γιατί το ποδόσφαιρο μπορεί να γίνει πώρωση για τον καθένα». Μόνο που ο κινηματογράφος δεν υπήρξε ποτέ το ιδανικό μέσον «αποκρυστάλλωσης» ποδοσφαιρικού αγώνα. Γι΄ αυτό και, όπως είναι γνωστό, ελάχιστες μυθοπλαστικές «ταινίες ποδοσφαίρου» πραγματικά αξίζουν- μεταξύ των οποίων, μάλιστα, δεν συγκαταλέγεται η «Φανέλα με το νούμερο 9» του Παντελή Βούλγαρη .

Ωστόσο, παρ΄ ότι η «Κληρονόμος» θα περιέχει αρκετές σκηνές γηπέδου, αυτό δεν φάνηκε να πτοεί τους δημιουργούς της. Ο λόγος είναι ότι σε αυτήν την ταινία το ποδόσφαιρο αποτελεί απλώς το εργαλείο αφήγησης μιας ιστορίας όπου η γυναίκα βρίσκει τη θέση της σε έναν χώρο ο οποίος στην πραγματικότητα δεν της ταιριάζει. Προτού πεθάνει ο σύζυγός της, πρόεδρος μικρομεσαίας ποδοσφαιρικής ομάδας ονόματι (διόλου τυχαία) «Πάνθηρες», η Βέρα (Καρύδη), όπως και η ίδια ηθοποιός που την υποδύεται, δεν είχε ιδέα για το τι σημαίνει «μανατζάρω» ποδοσφαιρική ομάδα. Ενας όρος στην κληρονομιά όμως την αναγκάζει να μάθει. Διότι άπαξ και η ομάδα υποβιβαστεί από την κατηγορία στην οποία βρίσκεται θα καταλήξει αυτομάτως σε κοινωνικό ίδρυμα. Πάνω σε αυτόν τον καμβά κινείται η ιστορία της ταινίας, ενώ δεν λείπουν ήρωες όπως η μαμά της κληρονόμου (Στασινοπούλου), ο ανταγωνιστικός αντιπρόεδρος της ομάδας με το παρατσούκλι- και ο νοών νοείτω- «Καπετάνιος» ( Γεράσιμος Σκιαδαρέσης ), ένας δόλιος αμυντικός (Φραγκολιάς), ο «κάπτεν» της ομάδας (Λαγούτης, με σαφείς παραπομπές στον Θοδωρή Ζαγοράκη ), ο φωνακλάς προπονητής ( Ερρίκος Λίτσης ) και ο αδελφός της κληρονόμου ( Κωστής Κορωναίος ) ο οποίος - μαζί με τον γιο της- είναι ο μόνος στην οικογένεια που διαθέτει ποδοσφαιρικές γνώσεις.

Η ταινία στηρίζεται σε πρωτότυπη ιδέα του Χάρη Χαριτωνίδη η οποία αγοράστηκε από τον παραγωγό Παναγιώτη Παπαχατζή (όπως Αμερική...), έγινε ιστορία από τη Λάγια Γιούργου και σενάριο από τον Δημήτρη Εμμανουηλίδη. Ως επί το πλείστον το φιλμ εκτυλίσσεται σε χώρους που σχετίζονται με το ποδόσφαιρο (αποδυτήρια, συνδέσμους φιλάθλων, προποτζίδικα κ.ά.), αν και για τον Φαφούτη, ο οποίος εδώ σκηνοθετεί πρώτη φορά μεγάλου μήκους ταινία, οι σκηνές ποδοσφαίρου ήταν οι δυσκολότερες από απόψεως τεχνικού τομέα. Από την άλλη, για τους ηθοποιούς που είναι φαν του αθλήματος, όπως ο Φραγκολιάς και ο Λαγούτης, «το να υποκρίνεσαι και να παίζεις μπάλα δεν είναι και τόσο δύσκολο. Αντιθέτως, μπορεί να γίνει ακόμη και διασκεδαστικό» .

Η ταινία «Η κληρονόμος» προβλέπεται να προβληθεί στις αίθουσες τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
  • Ι. ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ | ΤΟ ΒΗΜΑ, Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

No comments: