Wednesday, May 21, 2008

Θα έκοβα το «χέρι του θεού» για την Τζούλια Ρόμπερτς


Του απεσταλμένου της Ελευθεροτυπίας (21/5/2008) ΝΙΝΟΥ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗ
Κλιντ Ιστγουντ από τη μια, Εμίρ Κουστουρίτσα από την άλλη, με τις ταινίες τους «The Changeling» και «Ο Μαραντόνα του Κουστουρίτσα» αντίστοιχα, στο χθεσινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ των Κανών. Η πρώτη εντός, η δεύτερη εκτός συναγωνισμού. Μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των διεθνών μίντια.
«Εχουν γυριστεί πολλές ταινίες για μένα, χωρίς όμως να με ρωτήσουν. Καμιά τους όμως δεν με έχει δώσει όπως ο Εμίρ Κουστουρίτσα. Με τον Εμίρ είμαστε φίλοι, είμαστε ανοιχτοί στον κόσμο. Λέμε μεταξύ μας τις ιστορίες μας. Κατάφερε να διεισδύσει στην καρδιά μου, μιλήσαμε για τα καλά και τα κακά στη ζωή, για την ελευθερία να μπορούμε να λέμε αυτά που θέλουμε» ανέφερε ο διάσημος Αργεντινός ποδοσφαιριστής μετά την προβολή της ταινίας. Και πρόσθεσε: «Στην ταινία του Εμίρ καταλαβαίνεις τον Ντιέγκο. Αυτή είναι η δική μου ταινία, οι άλλες δεν με ενδιαφέρουν».
Ιδιαίτερα αυστηρή ήταν η γνώμη του για τον Πελέ και για όσα ο τελευταίος έχει πει γι' αυτόν. «Αν δεν έκανα τα λάθη που έκανα, ο Πελέ δεν θα ήταν καν νούμερο 2 πίσω μου. Η αγάπη δεν είναι κάτι που μπορείς να διαπραγματευτείς. Ο τρόπος με τον οποίο μιλά για μένα δεν είναι καθόλου αξιοπρεπής».

Ο Μαραντόνα και οι φωτορεπόρτερ. Εβρισε τον Πελέ, ψήφισε Ισπανία για το Euro και αποκάλυψε ότι είναι κινηματογραφόφιλος
Σε ερώτηση πώς αισθάνεται που στην Αργεντινή αλλά και αλλού τον θεωρούν θεό, απάντησε: «Δεν αισθάνομαι πως είμαι θεός - μόνο ένας θεός υπάρχει... Είμαι ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Αλλα αν οι άνθρωποι θέλουν να με θεωρούν θεό, δεν με πειράζει».

Ενώ σε ερώτηση ποιος πιστεύει πως θα κερδίσει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, τόνισε πως δεν μπορεί να ξέρει, υπάρχουν τόσες πιθανότητες. «Μου αρέσει η Ισπανία, ύστερα η Ιταλία και, τέλος, η Γερμανία. Αλλά για μένα πρώτη είναι η Ισπανία» είπε.
Μιλώντας για τη σημερινή κατάσταση στην Αργεντινή ανέφερε: «Σήμερα γίνεται απεργία των αγροτών. Σέβομαι τον πρόεδρο, αλλά είμαι με τους αγρότες. Είμαι με το πλευρό των ανθρώπων που αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους οπουδήποτε στη Λατινική Αμερική».
Ο Μαραντόνα αποκάλυψε ότι είναι κινηματογραφόφιλος και πως παρακολουθεί πολύ τον κινηματογράφο της πατρίδας του. «Εχω μια κόρη», είπε, «που είναι ηθοποιός. Εχει παίξει στην ταινία "La rabbia" και τώρα βρίσκεται στις Κάνες. Ξέρω πως στο φετινό φεστιβάλ παίζονται και δύο ταινίες από την Αργεντινή. Εχουμε μερικούς πολύ καλούς ηθοποιούς. Μπορώ να σας μιλώ για ώρα για τον κινηματογράφο μας». Στις χιουμοριστικές απαντήσεις του ήταν κι εκείνη σε ερώτηση για την αγαπημένη του ηθοποιό. «Είναι η Τζούλια Ρόμπερτς. Αν ερχόταν αυτή τη στιγμή εδώ στις Κάνες θα έκοβα γι' αυτήν το χέρι μου -αυτό που βοήθησε να βάλω το γκολ στους Αγγλους», απάντησε.
Κλιντ Ιστγουντ και Αντζελίνα Τζολί: ο σκηνοθέτης του «Changeling» και η ηθοποιός του, μια ακόμα από τις δυνατές γυναικείες προσωπικότητες που προτιμά: «Πώς είναι δυνατόν να πείσεις με μια ηθοποιό που μοιάζει με Μπάρμπι;»
Μια γυναίκα τα βάζει με το σύστημα. «Κάθε δυο-τρεις δεκαετίες αποκαλύπτονται στοιχεία διαφθοράς για την αστυνομία του Λος Αντζελες. Και δυστυχώς αυτή η κατάσταση συνεχίζεται και στις μέρες μας», ανέφερε ο Κλιντ Ιστγουντ στη συνέντευξη Τύπου που έγινε μετά τη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας του, «The Changeling». Είναι η καλύτερη, ίσως, ταινία που γύρισε ποτέ, έβαλε πλώρη για το Χρυσό Φοίνικα, ενώ εξαιρετική είναι και η ερμηνεία της Αντζελίνα Τζολί.
Βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία, που αν και είχε συγκλονίσει το Λος Αντζελες του 1928, δεν έφτασε μέχρι τις μέρες μας. Η ηρωίδα της ταινίας, η Κριστίν Κόλινς, χάνει το γιο της, που πέφτει θύμα απαγωγής από έναν σίριαλ κίλερ. Προσπαθώντας να πείσει την αστυνομία να τη βοηθήσει, αντιμετωπίζει την αδιαφορία και την υποτίμηση. Μέχρι που της φέρνουν για δικό της ένα... ξένο παιδί. Η Κόλινς αντιδρά, σηκώνει το ανάστημά της, αλλά γρήγορα καταλαβαίνει ότι μια γυναίκα και μάλιστα ανύπαντρη μητέρα δεν μπορεί να τα βάλει με τη διεφθαρμένη εξουσία. Την κλείνουν στο ψυχιατρείο. Αλλά αυτή επιμένει και με τη βοήθεια ενός πάστορα καταφέρνει να ανατρέψει τα θεμέλια του δικαστικού συστήματος της Καλιφόρνιας.

No comments: