Του απεσταλμένου της "Καθημερινής" (17/5/2008) στις ΚΑΝΝΕΣ Παναγιώτη Παναγόπουλου
Στο φετινό πρόγραμμα του φεστιβάλ των Καννών, εκτός από την εκλεκτική ανάμιξη ταινιών του εμπορικού σινεμά, όπως ο νέος «Ιντιάνα Τζόουνς», που αύριο κάνει την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του, με δουλειές αναγνωρισμένων δημιουργών και νέων σκηνοθετών, οι οποίοι ελπίζουν να γίνουν μόνιμοι κάτοικοι στον ιδιαίτερο πλανήτη των φεστιβάλ, ξεχωριστή θέση έχουν και τα ντοκιμαντέρ. Στην πλειοψηφία τους, ωστόσο, δεν πρόκειται για ντοκιμαντέρ όπως αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε μεγάλες διοργανώσεις, δηλαδή ταινίες που να αφορούν πολιτικές καταστάσεις ή κοινωνικά προβλήματα.
Τα φετινά ντοκιμαντέρ των Καννών σε πολλές περιπτώσεις έχουν star quality πιο δυναμικό από πολλές ταινίες μυθοπλασίας του επίσημου προγράμματος και συγκεντρώνουν περισσότερη προβολή. Πώς να μη γίνει αυτό, όταν το θέμα τους είναι για παράδειγμα, ο Κλιντ Ιστγουντ, ο Ντιέγκο Μαραντόνα, ο Μάικ Τάισον και ο Ρομάν Πολάνσκι ή όταν παραγωγός είναι η Μαντόνα;
Η κορυφαία ποπ σταρ, που δεν βρίσκει αρκετό το ότι έχει νέο δίσκο και ότι αρχίζει περιοδεία, συνεχίζει με επιμονή τη νέα φάση της κινηματογραφικής της καριέρας. Μετά από την ταινία που σκηνοθέτησε και παρουσίασε στην Μπερλινάλε, έρχεται την ερχόμενη εβδομάδα στις Κάννες για να παρουσιάσει το ντοκιμαντέρ «I am because we are», του οποίο είναι παραγωγός. Η ταινία αναφέρεται στην κατάσταση που επικρατεί στο Μαλάουι, περιοχή για την οποία η Μαντόνα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού έχει αναπτύξει μεγάλη φιλανθρωπική δραστηριότητα, χρηματοδοτώντας ορφανοτροφεία. Από εκεί, εξάλλου, κατάγεται και το αγοράκι, ο μικρός Ντέιβιντ Μπάντα, που έχει υιοθετήσει. Το «I am because we are» θα προβληθεί ως ειδικό γεγονός σε εκδήλωση της οργάνωσης Amfar που έχει ως αντικείμενο την αντιμετώπιση του έιτζ...
No comments:
Post a Comment