Του απεσταλμένου της Ελευθεροτυπίας (22/5/2008) ΝΙΝΟΥ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗ
Τέσσερις μέρες μάς χωρίζουν από τη λήξη του 61ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Κανών και οι αφίξεις διασημοτήτων στην Κρουαζέτ δεν έχουν σταματήσει. Μετά τον Κλιντ Ιστγουντ, τον Μαραντόνα και τον Εμίρ Κουστουρίτσα είχαμε την άφιξη των Γκουίνεθ Πάλτροου, Μπενίσιο ντελ Τόρο, Στίβεν Σόντερμπεργκ, Κριστίν Σκοτ Τόμας και Ατόμ Εγκογιάν, ενώ αναμένονται οι Σαμάνθα Μόρτον, Εμιλι Γουάτσον, Βιμ Βέντερς, ο Γερμανός ρόκερ Καμπίνο και άλλοι.Σήμερα αναμένεται με ενδιαφέρον η προβολή στο διαγωνιστικό τμήμα της ταινίας «Τσε» του Στίβεν Σόντερμπεργκ, τεσσερισήμισι ωρών πορτρέτο του Γκεβάρα. Στο μεταξύ μία ακόμη ταινία, «The Changeling» («Η ανταλλαγή») του Κλιντ Ιστγουντ προστέθηκε σε αυτές που διεκδικούν με μεγάλες πιθανότητες τον Χρυσό Φοίνικα: «Οι τρεις μαϊμούδες» του Τζεϊλάν, «Η σιωπή της Λόρνα» των αδερφών Νταρντέν και «Βαλς με τον Μπασίρ» του Αρι Φόλμαν.
Η Αντζελίνα Τζολί με την ερμηνεία της στην «Ανταλλαγή» βάζει πλώρη για τα Οσκαρ |
Σκηνοθετημένη με δεξιοτεχνία και νεύρο από τον βραβευμένο με Οσκαρ («Οι ασυγχώρητοι») Κλιντ Ιστγουντ, «Η ανταλλαγή» καταπιάνεται με τον πεισματικό αγώνα μιας γυναίκας να βρει τον εξαφανισμένο γιο της, ενώ παράλληλα ξεσκεπάζει τη διαφθορά στην αστυνομία αλλά και την κατάχρηση εξουσίας από μέλη της.Ο Ιστγουντ αφηγείται τον αγώνα της γυναίκας με την ωριμότητα που χαρακτηρίζει όλο το τελευταίο έργο του («Μυστικό ποτάμι», «Million dollar baby», «Γράμματα από το Ιβοτζίμα»), με εικόνες δυνατές, συχνά έντονα ρεαλιστικές (όπως εκείνες των γυναικών στο ψυχιατρείο), με ρυθμό αλλά και σασπένς όταν χρειάζεται. Φτιάχνει μια αριστουργηματική ταινία (από τις σίγουρες υποψηφιότητες στα επόμενα Οσκαρ) και αποσπά μια όλο ζωντάνια και δύναμη ερμηνεία από την Αντζελίνα Τζολί, στο ρόλο της βασανισμένης μητέρας - άλλη υποψήφια για τα Οσκαρ.Στην εκτός συναγωνισμού ταινία «Ο Μαραντόνα του Κουστουρίτσα», ο Σέρβος σκηνοθέτης μάς δίνει το πιο ολοκληρωμένο, ανθρώπινο, γεμάτο χιούμορ, διανθισμένο με σκηνές από επίκαιρα και χιουμοριστικά κινούμενα σχέδια, πορτρέτο του διάσημου ποδοσφαιριστή, που για τους συμπατριώτες του αλλά και για εκατομμύρια ποδοσφαιρόφιλους σε όλες τις χώρες της Λατινικής Αμερικής θεωρείται «θεός». Πορτρέτο δοσμένο με αληθινή αγάπη και ειλικρίνεια. Ο Μαραντόνα μιλάει για τη ζωή του, τα φτωχικά παιδικά του χρόνια, τον αγώνα του να ξεπεράσει τον εθισμό του στην κοκαΐνη και τη φριχτή ψυχολογική και σωματική κόλαση στην οποία βρέθηκε στο διάστημα εκείνο, αλλά και για τη φιλία του με τον Φιντέλ Κάστρο και τις πολιτικές του θέσεις. Ο Κουστουρίτσα χρησιμοποιεί συμβολικά το περίφημο «γκολ του αιώνα», που ο Μαραντόνα έβαλε στον αγώνα με τους Αγγλους. «Οταν έβαλα το γκολ», αναφέρει σε μια στιγμή, «ήταν σαν να έκλεβα ένα πορτοφόλι από τους Αγγλους»...
No comments:
Post a Comment