Το μεσημέρι της Τρίτης, ο ταξιτζής που μας μετέφερε υπό βροχήν από το αεροδρόμιο της Νίκαιας στις Κάνες μάς διαβεβαίωνε ότι η κακοκαιρία στην περιοχή θα συνεχιζόταν και την επομένη, την ημέρα της έναρξης του 61ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Κανών. Αποβραδίς, είχαμε το αδιάβροχο σε ετοιμότητα. Το πρωί, η μεγάλη έκπληξη. Ηλιοφάνεια και ζέστη, που μάλιστα έφτασε τους 25 βαθμούς αργότερα. Χαρά Θεού. Οχι πάντως και δημοσιογράφου, μιας και μια αναπάντεχη ουρά μας περίμενε έξω από την αίθουσα Ντεμπισί, όπου θα προβαλλόταν για τον Τύπο η εναρκτήρια ταινία της φετινής διοργάνωσης, το εσχατολογικό δράμα «Βlindness» του Φερνάντο Μερέγιες. Με τα πολλά, καταλήξαμε στον εξώστη.
Περιμέναμε με ενδιαφέρον το φιλμ του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη, που προ εξαετίας είχε εντυπωσιάσει στις Κάνες με την «Πόλη του Θεού» στο τμήμα εβδομάδα Κριτικής και το 2006 είχε οδηγήσει τη Ρέιτσελ Γουάιζ στο Οσκαρ με τον «Επίμονο κηπουρό». Αλλωστε, πολλά είχαμε ακούσει για το μυθιστόρημα του Χοσέ Σαραμάγκο, «Περί τυφλότητας», όπου βασίστηκε η ταινία. Κι όμως, τούτη η σκληρή αλληγορία αλά «Η επόμενη μέρα», που περιγράφει τη σταδιακή τύφλωση των κατοίκων μιας μεγαλούπολης, μέσα από τις εμπειρίες της μόνης αμόλυντης από τη μυστηριώδη «πανούκλα» γυναίκας (Τζούλιαν Μουρ), μας φάνηκε πολύ προφανής και ελάχιστα πειστική, παρά τη ρεαλιστική γραμμή στο ύφος και την εξαιρετική φροντίδα στα τεχνικά της - ιδίως στη φωτογραφία και την καλλιτεχνική διεύθυνση.
Η ψυχρότητα στην υποδοχή ήταν γενική, αρκετοί κριτικοί μάλιστα έφτασαν να κατηγορήσουν περί... τυφλότητας τον ίδιο τον Τιερί Φρεμό, καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ, για την επιλογή του «Βlindness» ως ταινία έναρξης και μάλιστα εκτός συναγωνισμού. Μονάχα αργότερα μάθαμε, σ' ένα δημοσίευμα σε επαγγελματικό έντυπο, πως ήταν η επιλογή της 11ης ώρας, καθώς ο αρχικά προβλεπόμενος εναλλακτικός τίτλος για έναρξη (άγνωστο ποιος) δεν ήταν έτοιμος, όταν στηνόταν το συμπληρωματικό πρόγραμμα στα τέλη του Απριλίου.
No comments:
Post a Comment