Tuesday, November 24, 2009

Ο Τζιμ Γιαννόπουλος της FOX στα «ΝΕΑ»

«Μην κάνετε ταινίες μόνο για Έλληνες»

«Το Χόλιγουντ  ανέκαθεν ήταν ο  διασκεδαστής των  μεταναστών όλης  της Υφηλίου. Δεν  τον ενδιέφερε  ποτέ η κουλτούρα  των λίγων. Γι΄  αυτό και υπάρχει  ένας

  • «Αν θέλετε να δείτε ελληνικό σενάριο στο Χόλιγουντ, εντάξτε στους ορίζοντές σας τον διεθνή θεατή και εγώ θα βοηθήσω», λέει ο Τζιμ Γιαννόπουλος, Ελληνοαμερικανός επικεφαλής ενός χολιγουντιανού γίγαντα
O Τζιμ Γιαννόπουλος αγαπάει τη χώρα καταγωγής του, την Ελλάδα, και είναι από τους πιο ισχυρούς παράγοντες της βιομηχανίας του Χόλιγουντ. Όταν λοιπόν ερωτάται από «ΤΑ ΝΕΑ» γιατί δεν προωθεί έναν Έλληνα σκηνοθέτη στο Χόλιγουντ, γιατί δεν επιλέγει κάποιο ελληνικό σενάριο να γίνει ταινία, απαντάει αφοπλιστικά: «Βρείτε μου εσείς ένα τέτοιο ταλέντο και εγώ να το αγκαλιάσω αμέσως. Όσο για τα σενάρια, φέρτε μου ένα γραμμένο στα αγγλικά, όχι στα ελληνικά, που να έχει διεθνή θεματολογία και όχι ντόπια, ελληνική, και εγώ θα κάνω τα πάντα για να γίνει ταινία στο Χόλιγουντ».
  • Τόσο πίσω είμαστε, λοιπόν;
Απλώς στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, το ενδιαφέρον των σκηνοθετών και των ανθρώπων του κινηματογράφου- σεναριογράφων, παραγωγών, αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων - είναι στραμμένο αλλού, ενώ στην Αμερική, που η κινητήρια δύναμη όλης της δομής της κοινωνίας είναι η ελεύθερη αγορά, αν δεν πείσεις για την ιστορία σου ότι μπορεί να τη δουν πολλοί θεατές και όχι μόνο μια μικρή κάστα, δεν ξεκινάς με τίποτα.

Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της Fox Filmed Εntertainment, ο Τζιμ Γιαννόπουλος, που χθες μίλησε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, βρίσκεται επί 30 χρόνια στον επιχειρηματικό κλάδο της μουσικής, των ταινιών και της τηλεόρασης (έχει περάσει από την Ρaramount και την Columbia Ρictures, αφού είχε σταδιοδρομήσει ως δικηγόρος, ειδικευμένος στον κλάδο της ψυχαγωγίας) και θεωρείται ένα από τα κορυφαία στελέχη στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, στον τομέα των μέσων και των νέων τεχνολογιών. Τα τελευταία χρόνια επιβλέπει όλες τις κινηματογραφικές ταινίες και την τηλεοπτική παραγωγή των στούντιο Fox. Ελέγχει επίσης την εμπορία και παγκόσμια διανομή της ευρείας σε ποικιλία παραγωγής της Fox (κινηματογραφικές αίθουσες, ραδιοτηλεόραση, καλωδιακή και ψηφιακή τηλεόραση).

Μόνο να δεις τι κουβαλάει πίσω του μένεις άφωνος. Από την τριλογία τού «Πολέμου των Άστρων» ώς τον «Τιτανικό» (την πλέον κερδοφόρα ταινία όλων των εποχών), τα «Πολύ σκληρός για να πεθάνει 4», «Μια νύχτα στο μουσείο», «Τhe Simpsons: Η ταινία», «Μπόρατ», «Μετά την επόμενη ημέρα», «Ο Διάβολος φοράει Ρrada», «Walk the line», «Μinority Report», «Μουλέν Ρουζ» και τη σειρά των «Χ-Μen». Υπό τη διοίκησή του, το τμήμα ψηφιακών κινουμένων σχεδίων του στούντιο, τα Βlue Sky Studios, γύρισε την «Εποχή των παγετώνων»- φέτος η τρισδιάστατη ταινία «Η εποχή των παγετώνων 3: Η αυγή των δεινοσαύρων» έγινε η πιο κερδοφόρα ταινία κινουμένων σχεδίων παγκοσμίως, αποφέροντας κέρδη άνω των 870 εκατ. δολαρίων στις αίθουσες!
  • Πώς βλέπετε τον σημερινό ελληνικό κινηματογράφο;
Πρέπει να δοθεί η κατάλληλη κινηματογραφική παιδεία στους νέους σκηνοθέτες για να μπορούν να σταθούν και στο εξωτερικό οι προτάσεις τους, να μην περιορίζονται σε τοπικά θέματα. Για παράδειγμα, το «Μικρό έγκλημα» του Κύπριου Χρίστου Γεωργίου έχει πολλές αρετές, αλλά είναι «μικρό» φιλμ. Οι ταινίες πρέπει να έχουν διεθνή χαρακτήρα, να μην απευθύνονται μόνο στον Έλληνα θεατή. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια με το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου που γίνεται στο Λος Άντζελες η κοινότητα του Χόλιγουντ μαθαίνει τον ελληνικό κινηματογράφο. Είναι μια καλή αρχή αυτό».

Λόγια που έρχονται από τον «πάπα» των χολιγουντιανών στούντιο, αλλά και της Fox Searchlight Ρictures, του ειδικευμένου κινηματογραφικού τμήματος, το οποίο παράγει και «ανεξάρτητες» ταινίες που χαίρουν και κριτικής αποδοχής και εμπορικής επιτυχίας, όπως οι «Παλαιστής», «Juno», «Little Μiss Sunshine», «Πλαγίως», καθώς και η ταινία «Slumdog Μillionaire» που πέρυσι τιμήθηκε με οκτώ βραβεία Όσκαρ.

Αλλού κοιτάζει η Ευρώπη, αλλού η αμερικανική βιομηχανία κινηματογράφου. Τη δεύτερη την ενδιαφέρει το παγκόσμιο κοινό και μέσα σε αυτό είναι και το αμερικανικό κοινό που είναι «κοινό μεταναστών»

«Δώστε κίνητρα στις ξένες παραγωγές»
  • Τι πρέπει να κάνει η ελληνική πολιτεία για να γίνει η Ελλάδα τακτικός και όχι σποραδικός τόπος γυρισμάτων διεθνών παραγωγών;
Οι πιο πολλές χολιγουντιανές ταινίες γυρίζονται στον Καναδά ή στη Βοστώνη γιατί εκεί έχουν επιστροφή φόρου μέχρι 20%! Το ίδιο γινόταν μέχρι πρότινος στη Βουλγαρία και την Ουγγαρία. Έκανα πριν από μερικά χρόνια επαφές με ελληνικές κυβερνήσεις, αλλά ουδεμία εξέλιξη υπήρξε. Πώς να έρθει ένα ξένο συνεργείο 100 ατόμων στην Ελλάδα, αν δεν έχει κάποιο οικονομικό όφελος;

Όταν ξέρεις ότι ο Τζιμ Γιαννόπουλος είναι για χρόνια πρόεδρος της Τwentieth Century Fox Ιnternational, που θεωρείται κορυφαία επιχείρηση διανομής παγκοσμίως, δεν μπορείς να μη δώσεις σημασία στα λόγια του. Όπως και για το σκεπτικό του όσον αφορά την πειρατεία στον κόσμο του θεάματος, για το οποίο μέχρι και τον Μπαράκ Ομπάμα ενημέρωσε προσφάτως. «Η πειρατεία είναι αυτό που μπορεί να χαντακώσει όσο τίποτα άλλο την κινηματογραφική βιομηχανία. Άντε βέβαια να πείσεις τον 16χρονο- κυρίως η νεολαία ασχολείται με αυτή- πως είναι καταστροφική. Αυτός νομίζει ότι έτσι κατατροπώνει το κεφάλαιο. Πάνω σε αυτό το θέμα ενημέρωσα και τον Ομπάμα και του υπέδειξα ως λύση αυτό που κάνουν οι Γάλλοι. Παρακολουθούν τους κατόχους του Ίντερνετ και στην πρώτη πειρατεία τούς προειδοποιούν "πρόσεχε, κάνεις πειρατεία, θα έχεις συνέπειες". Κι αν συνεχίσουν και το κάνουν τρεις φορές, τους κόβουν τη σύνδεση και καμία εταιρεία δεν τους δίνει νέα παροχή»!
  • Του Παύλου Θ. Κάγιου, ΤΑ ΝΕΑ: Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

No comments: