Sunday, August 31, 2008

65ο Φεστιβάλ Βενετίας

«Μου το πρότειναν, μού άρεσε και δέχτηκα αμέσως να γίνω συμπαραγωγός και να παίξω έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους», ανάφερε η διάσημη αμερικανίδα σταρ, Σαρλίζ Θέρον, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, στο Λίντο, με αφορμή την προβολή της ταινίας της, «Η φλεγόμενη κοιλάδα» του Γκιγιέρμο Αριάγκα, στο διαγωνιστικό τμήμα της 65ης Μόστρας του Κινηματογράφου της Βενετίας.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που αναλαμβάνω και την παραγωγή της ταινίας», είπε η Θέρον και πρόσθεσε: «το έκανα και με το «Monster» και με μερικές άλλες ταινίες. Το σενάριο του Γκιγιέρμο ήταν τόσο εξαιρετικό, που ήταν δύσκολο να αρνηθεί κανείς να παίξει».
Η ταινία, πρώτη στροφή στη σκηνοθεσία τού έως πρότινος σεναριογράφου Γκιγιέρμο Αριάγκα ("Βαβέλ"), αναφέρεται την πορεία τριών γυναικών σε διαφορετικές περιόδους, που όμως είναι συνδεδεμένες με την αποτέφρωση ενός τροχόσπιτου, την οποία παρακολουθούμε στην έναρξη του φιλμ. Κατά τη διάρκεια της φωτιάς, ο θεατής πληροφορείται ότι κάηκε ένα παράνομο ζευγάρι (τη γυναίκα ερμηνεύει η Κιμ Μπάσινγκερ) και στη συνέχεια παρακολουθεί σε φλας-μπακ τη σχέση της Μπάσινγκερ με την οικογένειά της και κυρίως, την έφηβη κόρη της, που αρχίζει να μισεί τη μάνα, όταν αντιλαμβάνεται την παράνομη σχέση της με έναν παντρεμένο άντρα.
Σε μεταγενέστερο χρόνο, ο θεατής παρακολουθεί τη ζωή της μεγάλης πια κόρης, την οποία υποδύεται η Θέρον. Ζει άστατη ζωή, συνάπτοντας περαστικές σχέσεις με διαφορετικούς άνδρες. Αίφνης, εμφανίζεται η δική της, ανήλικη, κόρη που είχε εγκαταλείψει από βρέφος.
Η ταινία καταγράφει το δράμα των πρωταγωνιστριών του με ματιά που ενίοτε υποκύπτει στο μελοδραματισμό. Τοποθετεί τα πρόσωπά του σε συγκεκριμένο περιβάλλον, όπου η φύση και τα στοιχεία της χρησιμοποιούνται για να σχολιάσουν τους χαρακτήρες και τις ψυχολογικές τους μεταπτώσεις. Στα συν της ταινίας οι καλές ερμηνείες ιδιαίτερα της Θέρον και της Μπάσινγκερ.Σε μια ταινία τρόμου, με στοιχεία φιλμ νουάρ, στράφηκε ο Μπαρμπέρτ Σρεντέρ στη γαλλική ταινία του, «Ιντζου, το κτήνος στη σκιά», γυρισμένη στην Ιαπωνία. Πρωταγωνιστής είναι ένας Γάλλος συγγραφέας έργων μυστηρίου και τρόμου που φτάνει στην Ιαπωνία για να προωθήσει εκεί το μεταφρασμένο του βιβλίο που έχει γίνει μπεστ-σέλερ και το οποίο εκμεταλλεύεται για να συναντήσει το μυστηριώδη Ιάπωνα συγγραφέα αντίστοιχων βιβλίων, τον οποίο θαυμάζει.
Μόνο που θα πέσει σε μια παγίδα με τραγικά αποτελέσματα. Ο Σρεντέρ (δημιουργός του εκπληκτικού ντοκιμαντέρ «Ο δικηγόρος του διαβόλου") χρησιμοποιεί την ιστορία για να «στήσει» μια ταινία μυστηρίου, αλλά και ερωτισμού, με τολμηρές ερωτικές, ακόμη και σαδομαζοχιστικές σκηνές (θυμίζοντας την τολμηρή ταινία του «Η μετρέσα"), που προκάλεσαν το γέλιο στη διάρκεια της δημοσιογραφικής προβολής της ταινίας, όπου οι θεατές περίμεναν (αδικαιολόγητα, πρέπει να πω) κάτι το διαφορετικό για ένα φεστιβάλ.
Τρυφερή και ανθρώπινη αποδείχτηκε η άλλη γαλλική συμμετοχή, τα «35 ρούμια» της Κλερ Ντενί. Η ιστορία μιας ομάδας ανθρώπων - αφρικανικής, βασικά, καταγωγής - στη σύγχρονη Γαλλία, με τη σκηνοθέτιδα να καταγράφει με ζεστασιά και αγάπη τις σχέσεις τους, ιδιαίτερα εκείνη ανάμεσα σ' έναν πατέρα και την κόρη του.Στις καλές ταινίες εντάσσεται και η 19λεπτη ταινία «Cry Me a River» του Κινέζου Τζία Ζανγκ-Κε ("24 City"), που προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού, και αποτελεί μέρος μιας σπονδυλωτής ταινίας, από πέντες διαφορετικούς σκηνοθέτες, γύρω από διάφορες πόλεις της σύγχρονης Κίνας. Στο δικό του επεισόδιο, ο Ζανγκ-Κε σχολιάζει τις πρόσφατες οικονομικές και άλλες αλλαγές στην Κίνα, μέσα από τη συνάντηση μιας ομάδας πετυχημένων -οικονομικά- ανθρώπων, που στα φοιτητικά τους χρόνια αγωνίζονταν για σημαντικές αλλαγές και οι οποίοι τώρα δείχνουν να έχουν βολευτεί.
Στην άλλη κινέζικη ταινία, την «Πλαστική πόλη», που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα, ο σκηνοθέτης Γιου ΛΙκ-Γουάι ταξιδεύει στη Βραζιλία για να παρουσιάσει τα προβλήματα των εκεί Κινέζων μεταναστών. Πρόκειται για είδος θρίλερ, με τη μαφία και γενικά τον υπόκοσμο, που προσπαθεί να συνδυάσει -όχι πάντα με επιτυχία (με αποτέλεσμα τμήμα του κοινού στο τέλος να τη γιουχαϊσει)- το ρεαλιστικό με το συμβολικό ποιητικό στοιχείο. Στα συν της ταινίας, οι εικαστικά συναρπαστικές εικόνες της.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

No comments: