Οταν στο αμφιθέατρο κοιτάς με αφοσίωση τον καθηγητή να μιλά για αρχαίους πολιτισμούς και ανοιγοκλείνεις τα μάτια, έχοντας στα βλέφαρα ζωγραφισμένο τον θαυμασμό, τότε στην έδρα μπορεί μόνο να βρίσκεται ο Ιντιάνα Τζόουνς. Σε μια πραγματικότητα ζωγραφισμένη από το Χόλιγουντ, ενισχυμένη με αρκετές δόσεις αδρεναλίνης και την αναζήτηση του υπερφυσικού, ο Χάρισον Φορντ-Τζόουνς ενσάρκωσε με επιτυχία τον παράτολμο αρχαιολόγο, που καταφέρνει να φτάσει σε απόσταση αναπνοής από τη Χαμένη Κιβωτό και το Αγιο Δισκοπότηρο.
**«Στη δική μας πραγματικότητα η μεγαλύτερη συμβολή του Ιντιάνα Τζόουνς στην επιστήμη της Αρχαιολογίας υπήρξε η διαφήμιση του κλάδου στο ευρύ κοινό. Υπάρχουν, όμως, πολλά... αλλά...», υποστηρίζει ο αμερικανός καθηγητής Αρχαιολογίας Πολ Ζιμάνσκι, που δηλώνει ότι παρατήρησε αύξηση του ενδιαφέροντος των φοιτητών για την Αρχαιολογία από τις αρχές του 1990.Ενώ οι πιστοί του Ιντι συρρέουν στις αίθουσες για να τον δουν να πολιορκεί το «Βασίλειο του Κρυστάλλινου Κρανίου», έγκριτοι αμερικανοί αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι οι τακτικές τού... διασημότερου (κινηματογραφικού) αρχαιολόγου θυμίζουν περισσότερο... τυμβωρύχο - για να μην πούμε ταύρο σε υαλοπωλείο.Λαθρανασκαφέας, τυμβωρύχος... Ο δρ Ζιμάνσκι θα ήθελε ο Ιντιάνα να αποτελεί πιο ρεαλιστικό πρότυπο: «Θα ήθελα να κρατά περισσότερες σημειώσεις, για παράδειγμα, και να μας πει πόσες επιστημονικές δημοσιεύσεις έχει κάνει. Θα ήθελα να τον δω να κρατά οδοντόβουρτσα για να καθαρίζει τα ευρήματά του και όχι μαστίγιο». Προφανώς και αναγνωρίζει ότι οι ταινίες της σειράς του Ιντιάνα αποτελούν απλή μυθοπλασία, που εμφανίζει την επιστήμη της Αρχαιολογίας ως συναρπαστική περιπέτεια. Νιώθει, όμως, αγανάκτηση κάθε φορά που ο ήρωας καταστρέφει ανεκτίμητα αντικείμενα του αρχαίου κόσμου. Για παράδειγμα, αν και ο Ιντιάνα Τζόουνς καταφέρνει να αρπάξει το ποθητό αγαλματίδιο στα πρώτα λεπτά της ταινίας «Η Χαμένη Κιβωτός», καταστρέφει κάθε αντικείμενο αρχαιολογικής αξίας στο εσωτερικό του ναού... [συνεχίζεται, Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΝΙΑΩΤΗ, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 7 - 01/06/2008]
No comments:
Post a Comment