Wednesday, June 4, 2008

Η ΡΩΣΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ

Ποια σχέση μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στους αγωγούς φυσικού αερίου και τον κινηματογράφο; Μεγάλη, όπως φαίνεται από την αυξανόμενη κινηματογραφική δραστηριότητα στη Ρωσία, που εξελίσσεται σε μπουμ. Τους τελευταίους μήνες, έχουν αρχίσει να γυρίζονται μεγάλες παραγωγές, με φιλοδοξίες αντίστοιχες αυτών των χολιγουντιανών υπερπαραγωγών. Οι προϋπολογισμοί ίσως να μην φτάνουν τα 200 εκατομμύρια δολάρια, όπως τα αμερικανικά μπλοκμπάστερ.

Ομως τα 17 εκατομμύρια, τα οποία πρόκειται να στοιχίσει για παράδειγμα ο «Ιβάν ο τρομερός», είναι ποσό εξαιρετικά υψηλό για τα ρώσικα δεδομένα. Η ταινία που γυρίζει ο Πάβελ Λουνγκίν είναι μια νέα ματιά επάνω στην κυριαρχική φιγούρα του Ιβάν και τη σχέση του με τον φίλο του και κριτή του, Φίλιππο. Ο «Ιβάν ο Tρομερός» είναι ένα μόνο δείγμα της ιδιαίτερα δραστήριας ρωσικής κινηματογραφίας. Τόσο το κράτος, όσο και οι ιδιωτικοί φορείς επενδύουν πολλά χρήματα, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί εντυπωσιακά η προσέλευση θεατών στις αίθουσες.
Νέα multiplex ξεπηδούν κάθε τόσο και πολλοί νέοι θεατές τα γεμίζουν, έχοντας πολύ περισσότερα χρήματα στην τσέπη τους για να ξοδέψουν. Ολα αυτά είναι δείγμα της ανθηρής ρωσικής οικονομίας, που βασίζεται στις εξαγωγές ενέργειας. Ετσι, οι επενδύσεις στον κινηματογράφο θεωρούνται κερδοφόρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ρωσική κυβέρνηση αναμένει ότι το 2011 τα κέρδη από τις κρατικές κινηματογραφικές εταιρείες θα φτάσουν τα 900 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή σχεδόν διπλάσιο ποσό από τα κέρδη του 2007.
Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται αυτή την περίοδο, διακρίνονται δύο τάσεις σε ό,τι αφορά τη θεματολογία των ταινιών. Από τη μία πλευρά, υπάρχουν παραγωγές που στοχεύουν στο να κολακέψουν το εθνικό φρόνημα των Ρώσων και από την άλλη, περιπέτειες, που φιλοδοξούν να περάσουν τα σύνορα. Ενα τέτοιο δείγμα θα είναι το «Κατοικημένο νησί», μια περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας με προϋπολογισμό 36,5 εκατομμύρια, ποσό αστρονομικό για τη Ρωσία, που όπως λέγεται, θα έχει εφέ αντίστοιχης ποιότητας με εκείνα του Matrix.

No comments: