Wednesday, May 5, 2010

Ρομάν Πολάνσκι: «Δεν μπορώ να σιωπώ άλλο»


«Δεν μπορώ να κρατήσω άλλο τη σιωπή μου γιατί οι ΗΠΑ συνεχίζουν να ζητούν την έκδοσή μου, κυρίως για να παραδώσουν την «κεφαλήν μου επί πίνακι» στα παγκόσμια ΜΜΕ παρά για να αποδώσουν δικαιοσύνη».

Με αυτές και άλλες περίπου 900 λέξεις ο Ρομάν Πολάνσκι έσπασε την πολύμηνη σιωπή του γύρω από την υπόθεση παιδεραστίας που τον ανάγκασε το 1978 να φύγει για πάντα από τις ΗΠΑ. Προχθές, από το σαλέ του στην Ελβετία όπου βρίσκεται σε κατ' οίκον περιορισμό από τον Σεπτέμβριο, δημοσίευσε στη διαδικτυακή έκδοση «La Regle Du Jeu» του υποστηρικτή του, Γάλλου φιλοσόφου Μπερνάρ Ανρί Λεβί, δήλωση με τίτλο: «Δεν μπορώ να σιωπώ άλλο».

«Τριάντα τρία χρόνια πριν ομολόγησα την ενοχή μου και φυλακίστηκα όχι σε κάποια φυλακή VIP, αλλά στις φυλακές για εγκληματίες στο Τσίνο. Η κράτησή μου εκεί κάλυψε την ποινή για το έγκλημά μου, αλλά τελικά ο δικαστής μετάνιωσε και έτσι το έσκασα», γράφει ο 76χρονος Πολωνός. Εξηγεί πως τα παραπάνω επιβεβαίωσε ενόρκως και ο τότε βοηθός εισαγγελέα και είχε συμφωνήσει και ο δικαστής. Ο ίδιος, που αποφασίζοντας να στραγγίξει και την τελευταία σταγόνα δημοσιότητας του πολύκροτου σκανδάλου, άλλαξε γνώμη την τελευταία στιγμή πριν κλείσει για πάντα η υπόθεση - όπως ζητούσε και το ίδιο το θύμα.

Τονίζει ο Ρομάν Πολάνσκι: «Αποφάσισα να μιλήσω γιατί 30 χρόνια οι δικηγόροι μου λένε πως προδόθηκα από τον τότε δικαστή, που τελικά ψευδομαρτύρησε πως δεν είχα εκτίσει την ποινή μου. Και γιατί σήμερα ο τότε βοηθός εισαγγελέα επιβεβαιώνει ενόρκως όλα όσα λέω ρίχνοντας νέο φως στην υπόθεση».

Οπως γράφει στη δήλωσή του, η εισαγγελία της Καλιφόρνιας είχε πάντα τη «βεντέτα» ανοιχτή λόγω και του διάσημου ντοκιμαντέρ «Roman Polanski: Wanted and Desire» της Μαρίνα Ζένοβιτς, που αποκάλυψε την κακοδικία της υπόθεσης. «Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται. Εμφανίστηκε ένας καινούργιος εισαγγελέας, που αποφάσισε να θεωρήσουν τις μέρες μου στη φυλακή "διάστημα διαγνωστικής μελέτης μου". Για να αποκτήσει διασημότητα σε βάρος μου».

«Είχα στη ζωή το μερίδιό μου από χαρές και δράματα, όπως όλοι μας, και δεν ζητώ να με λυπηθούν, αλλά να μου φερθούν με τη δικαιοσύνη που όλοι δικαιούνται. Θέλησα να απευθυνθώ έτσι στον κόσμο, χωρίς ενδιάμεσους, γιατί δεν μπορώ να δουλέψω και να δω την οικογένειά μου. Στερήθηκα ακόμα και το διαμέρισμα που υπήρξε σπίτι μου τα τελευταία τριάντα χρόνια. Υποθηκεύτηκε για να βρω το υπέρογκο ποσό της εγγύησης για την αποφυλάκισή μου. Σας παρουσιάζω τα γεγονότα ελπίζοντας πως η Ελβετία θα αναγνωρίσει ότι δεν υπάρχει λόγος να εκδοθώ. Ελπίζω πως θα μπορέσω τελικά να βρω τη γαλήνη, να ξαναδώ την οικογένειά μου και να ζήσω ελεύθερος στην πατρίδα μου».

No comments: