Σε... Μάη των αποτιμήσεων και των αφιερωμάτων μετατρέπεται ο «40άρης» πλέον θρυλικός Μάης της εξέγερσης. Τριπλό αφιέρωμα (κινηματογραφικό, εικαστικό και ιστορικό) στον Μάη του ΄68 συνδιοργανώνουν στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και το περιοδικό «Ιστορείν». Κινηματογραφικές προβολές με ταινίες από και για τον Μάη του ΄68, φωτογραφίες και εικαστικές εγκαταστάσεις, ιστορικές και κοινωνιολογικές αναλύσεις για τη χρονιά η οποία, αν και τελικά μπορεί να μην άλλαξεόπως δήλωνε- τον κόσμο, άλλαξε τον τρόπο που τον βλέπουμε, προετοιμάζουν οι διοργανωτές για τις «Μέρες του ΄68», σύμφωνα με τον τίτλο του αφιερώματος. «Με αφορμή την 40ή επέτειο και όχι με διάθεση αποτίμησης της εξέγερσης όσο νοηματοδότησής της » όπως σημειώνουν οι διοργανωτές, το αφιέρωμα υποτιτλοφορείται: «40 έτη φωτός από τον Μάη του ΄68» το κινηματογραφικό, «Επανάσταση σ΄ αγαπώ» το εικαστικό και «Τα χρόνια της ουτοπίας: Κοινωνικά κινήματα και θεωρητικές αναζητήσεις σαράντα χρόνια μετά» το συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή 40 ελλήνων και ξένων θεωρητικών της τέχνης, ιστορικών και πανεπιστημιακών. Κινηματογραφημένες κατά τη διάρκεια του Μάη, αλλά και ύστερα από αυτόν (κάποιες είναι σύγχρονες, με αναφορές στο ΄68) οι δέκα ταινίες του αφιερώματος επιχειρούν να καταγράψουν το πολιτικό, πνευματικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό πλαίσιο που τροφοδότησε το επαναστατικό κίνημα της περιόδου εκείνης. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει τις ταινίες «Πριν την επανάσταση» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, «Οι έρωτες μιας ξανθιάς» του Τσεχοσλοβάκου Μίλος Φόρμαν, «Η Κινέζα» του Ζαν Λυκ Γκοντάρ, το θρυλικό ντοκυμαντέρ «Γούντστοκ», τη σουηδική ταινία «Είμαι περίεργη κίτρινη», το «Εάν» του Λίντσεϊ Αντερσον, «Τα γουρουνίσια χρόνια» του Εμίλε ντε Αντόνιο, το «Ζαμπρίσκι Πόιντ» του Μικαλάντζελο Αντονιόνι, «Το βάθος τ΄ ουρανού είναι κόκκινο» του Κρις Μαρκέρ και τον «Μιλού του Μάη» του Λουί Μαλ που θα προβληθούν στον κινηματογράφο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης από τις 5 ως τις 15 Μαΐου...
No comments:
Post a Comment