Sunday, February 20, 2011

Ααρόν Εκχαρτ: «Στο Χόλιγουντ δεν σέβονται τη δουλειά του ηθοποιού»


  • Είναι ταλαντούχος, τελειομανής αλλά πάντα «δεύτερος στη σειρά» και «καπελωμένος» από τις γυναίκες-σταρ με τις οποίες συμπρωταγωνιστεί. Στην ταινία «Απώλεια» ο 42χρονος ηθοποιός και η Νικόλ Κίντμαν υποδύονται ένα ζευγάρι που προσπαθεί να ζήσει με την ιδέα του χαμού του παιδιού του

«Εμένα να με συγχωρείτε.

Σκάρλετ, τα
λέμε». Με αυτά τα λόγια ο ηθοποιός Ααρον Εκχαρτ σηκώθηκε απότομα από την καρέκλα του και χωρίς να κρύψει τον εκνευρισμό του εγκατέλειψε το τραπέζι με το πάνελ των δημοσιογράφων στους οποίους υποτίθεται ότι επρόκειτο να μιλήσει μαζί με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, που καθόταν πλάι του. Το περιστατικό συνέβη στη Βενετία το καλοκαίρι του 2004. Οι δυο ηθοποιοί βρίσκονταν εκεί για την προώθηση της ταινίας του Μπράιαν Ντε Πάλμα «Η μαύρη ντάλια». Τι είχε εκνευρίσει τον Ααρον Εκχαρτ; Ουδείς από το πάνελ των δημοσιογράφων ασχολούνταν μαζί του. Επρεπε να το περιμένει, από τη στιγμή που οι υπεύθυνοι για την προώθηση της ταινίας είχαν τη φαεινή ιδέα να τον τοποθετήσουν στο ίδιο τραπέζι με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον. Παρ΄ ότι πρωταγωνιστής στη «Μαύρη ντάλια», ο Ααρον Εκχαρτ δεν είναι ούτε Τζόντι Ντεπ, ούτε Μπραντ Πιτ. Επομένως η Τζοχάνσον εύλογα μονοπωλούσε το ερωτηματολόγιο των περίπου δέκα δημοσιογράφων. Ο συνάδελφός της απλώς κοίταζε. Οταν έφυγε από το τραπέζι δεν ξαναγύρισε. Και όπως μαθεύτηκε αργότερα, ακύρωσε τις υπόλοιπες προγραμματισμένες συνεντεύξεις για την ταινία.

Εξίμισι χρόνια έπειτα από εκείνο το αμήχανο περιστατικό ξαναβλέπω μπροστά μου τον Ααρον Εκχαρτ, σε εντελώς διαφορετική διάθεση, να μπαίνει στη σουίτα του ξενοδοχείου «Four Seasons» του Λος Αντζελες. Αυτή τη φορά μια άλλη ταινία βρίσκεται στο πρόγραμμά του: η «Απώλεια» του Τζον Κάμερον Μίτσελ, όπου ο ίδιος συμπρωταγωνιστεί δίπλα στη Νικόλ Κίντμαν. Είναι ντυμένος σαν διευθυντής τράπεζας ή χρηματιστής, με το γκρι σακάκι και την κίτρινη γραβάτα του, ενώ στο πρόσωπό του σχηματίζεται ένα αμυδρό χαμόγελο. Αναπόφευκτα το περιστατικό της Βενετίας μου έρχεται και πάλι στο μυαλό. Οσο άκομψη και αν ήταν η εικόνα που είχε δώσει τότε φεύγοντας από το τραπέζι, μπορούσα να τη δικαιολογήσω. Ο Ααρον Εκχαρτ δεν είναι τυχαίος ηθοποιός. Αντιθέτως, είναι όνομα στον χώρο του. Απλώς δεν έγινε ποτέ τόσο μεγάλο όνομα ώστε να ξεχωρίζει δίπλα στις γυναίκεςσταρ με τις οποίες έχει παίξει. Ηταν πάντα ο συμπρωταγωνιστής. Της Τζούλια Ρόμπερτς στην «Εριν Μπρόγκοβιτς», της Κάθριν Ζέτα Τζόουνς στο «Εχετε κάνει κράτηση;», της Τζοχάνσον και της Χίλαρι Σουόνκ στη «Μαύρη ντάλια» και εφέτος της Νικόλ Κίντμαν στην «Απώλεια». Αυτή τη φορά όμως η Κίντμαν δεν βρίσκεται στο ίδιο τραπέζι. Επομένως ο Εκχαρτ μπορεί να μιλήσει χωρίς να έρθει σε δύσκολη θέση, κοιτάζοντας το πάτωμα και ακούγοντας μια σταρ να μιλάει μόνη.
  • Ολα για την αλήθεια
«Το παν στο επάγγελμά μας είναι η αλήθεια» είπε ο Εκχαρτ μιλώντας για την «Απώλεια», η οποία του έδωσε τη δυνατότητα να υποδυθεί τον δυσκολότερο ίσως ρόλο της καριέρας του: ενός πατέρα που, μαζί με τη γυναίκα του (Κίντμαν), είναι αναγκασμένος να ζει με το φορτίο του θανάτου του παιδιού του. «Ο μόνος τρόπος για να βγάλω πέρα αυτόν τον ρόλο ήταν να πείσω τον εαυτό μου ότι είχα χάσει το παιδί μου (σ.σ.: ο ίδιος είναι άγαμος και άτεκνος). Θα μου πείτε ότι αυτό που λέω είναι φριχτό. Και όμως, στην πραγματικότητα πέρασα υπέροχα στην ταινία. Κυρίως επειδή βρισκόμουν σε ένα περιβάλλον όπου, με πρώτη τη Νικόλ, όλοι ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν. Αυτό, πιστέψτε με, δεν συμβαίνει συχνά στις ταινίες του Χόλιγουντ και είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του χώρου στον οποίο εργάζομαι». Η δήλωση του Εκχαρτ πέφτει σαν βόμβα. Δεν είναι κάτι που περιμένεις να ακούσεις από έναν εκπρόσωπο του ισχυρότερου κινηματογραφικού συστήματος στον κόσμο. «Δυστυχώς σε ό,τι αφορά τη δουλειά του ηθοποιού, τις περισσότερες φορές ουδείς δίνει δεκάρα» συνεχίζει. «Επειδή όμως εγώ σέβομαι τη δουλειά μου, όπως σέβομαι τις δουλειές των άλλων, δεν μπορώ να δεχτώ από τον κάθε τεχνικό ή τον κάθε χειριστή κάμερας να με γράφει στα παλιά του τα παπούτσια όταν προσπαθώ να συγκεντρωθώ για μια σκηνή στην οποία έχω επενδύσει τόσο πολλά. Οταν έρχεται η στιγμή μου, η στιγμή που για μένα είναι το Α και το Ω, μου είναι αδύνατον να επιτρέψω σε κάποιον άσχετο να μου την κλέψει».

Ο Εκχαρτ μάλιστα πήρε ανοιχτά θέση υπέρ του Κρίστιαν Μπέιλ αναφορικά με το επεισόδιο στα γυρίσματα του «Αλιεν: Αναγέννηση», όταν ο βρετανός συνάδελφός του ξέσπασε βίαια στο πλατό επειδή κάποιος από το συνεργείο τού απέσπασε την προσοχή. «Είχε απόλυτο δίκιο» είπε. «Εχω δουλέψει με τον Κρίστιαν στον “Σκοτεινό ιππότη” και μπορώ να πω ότι κανείς δεν παίζει παιχνίδια σε ταινία του Κρίστιαν Μπέιλ. Αν δεν μπορείς να είσαι σοβαρός, φύγε από την ταινία. Πήγαινε παίξε αλλού. Εγώ θέλω να ανήκω στο γκρουπ των επαγγελματιών, ασχέτως αν το πετυχαίνω πάντα. Αυτό είναι το πρόβλημά μου, ίσως. Τα παίρνω όλα πολύ στα σοβαρά».
Ο «Σκοτεινός ιππότης» του Κρίστοφερ Νόλαν είναι η ταινία για την οποία ο Χιθ Λέτζερ κέρδισε το μετά θάνατον Οσκαρ αλλά και εκείνη που έδωσε στον Ααρον Εκχαρτ την ευκαιρία να γευτεί για πρώτη φορά τη μεγάλη αναγνώριση. Θέλει να διατηρήσει αυτή τη γεύση. « Είμαι ηθοποιός και θέλω να παίζω.Μου αρέσει να παίζω. Αλλά θέλω επίσης να βλέπουν τη δουλειά μου. Ειδάλλως δεν βρίσκω νόημα ». Ισως γι΄ αυτό να περιμένει με ενθουσιασμό την αμέσως επόμενη ταινία του, «Βattlefield L.Α.», στην οποία το Λος Αντζελες δέχεται επίθεση εξωγήινων όντων και ο ίδιος υποδύεται έναν στρατιωτικό που αντιμετωπίζει το πρόβλημα.
  • «ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΙΜΑΙ ΠΙΑ ΜΟΡΜΟΝΟΣ»
Ενα θέμα για το οποίο ο Ααρον Εκχαρτ δεν δέχεται να μιλήσει καθόλου είναι η θρησκευτική ανατροφή του. Γιος διευθύνοντος στελέχους σε εταιρεία κομπιούτερ και ποιήτριας παιδικών βιβλίων, ο Εκχαρτ, που γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1968 στην Καλιφόρνια,ανατράφηκε ως μορμόνος της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού και των πρόσφατων Αγίων. Μάλιστα, υπήρξε επί δύο χρόνια ιεραπόστολος αυτής της Εκκλησίας στο Παρίσι. Σε πιο πρόσφατες συνεντεύξεις του προτιμά να μην αναφέρεται στο θρησκευτικό παρελθόν του. «Είμαι βέβαιος ότι πολύς κόσμος πιστεύει ότι είμαι μορμόνος, αλλά δεν ξέρω αν είμαι όντως πια» είχε δηλώσει στο παρελθόν μιλώντας στο περιοδικό «Εntertainment Weekly». «Για να είμαι ειλικρινής, θα ήμουν υποκριτής αν έλεγα ότι είμαι μορμόνος διότι έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τότε που ζούσα ως μορμόνος».
ΠΟΤΕ & ΠΟΥ
  • Η ταινία «Απώλεια» προβάλλεται στις αίθουσες σε διανομή Village Roadshow.

No comments: