Sunday, April 25, 2010

Ακατάλληλη δι' ανηλίκους

Από κοντά η Κλόι Μόρετζ μοιάζει με κάθε άλλο αμερικανάκι της ηλικίας της: μια χαμογελαστή 13χρονη που ξεχειλίζει από ενθουσιασμό για το γεγονός ότι βρέθηκε να απασχολεί από τόσο νωρίς την κινηματογραφική επικαιρότητα και η οποία αισθάνεσαι ότι ίσως βιάζεται λίγο παραπάνω να μεγαλώσει.

Ομως στο «Kick-Ass», κινηματογραφική διασκευή του ομώνυμου κόμικ των Μαρκ Μίλαρ και Τζον Σ. Ρομίτα Τζούνιορ, η αθώα και καλοπροαίρετη νεαρή μεταμορφώνεται σε ανελέητη εκδικήτρια, που μαζί με τον πατέρα της ντύνονται με αυτοσχέδια ρούχα δυο υπερ-ηρώων δικής τους επινόησης και προσπαθούν να κάνουν δύσκολη τη ζωή ενός μεγαλοκακοποιού.

Στο ρόλο της αδυσώπητης Hit Girl που κατατροπώνει τους αντιπάλους της χρησιμοποιώντας μια πληθώρα φονικών όπλων και δίχως να δείχνει ποτέ τον παραμικρό οίκτο, η Μόρετζ και η εξεζητημένη της ηρωίδα αποτέλεσαν την πέτρα του σκανδάλου για τους παραγωγούς της ταινίας, οι οποίοι έφερναν σοβαρότατες αντιρρήσεις στο θέαμα ενός ανήλικου κοριτσιού που σκοτώνει και παραμένει επιδεικτικά ατιμώρητο. Αυτός δεν είναι ο μοναδικός, εντούτοις, λόγος για τον οποίο το «Kick-Ass» δεν γλίτωσε τελικά τον χαρακτηρισμό του «Ακατάλληλου» και χρειάστηκε να αποκλειστεί από την κατηγορία του θεάματος για όλη την οικογένεια.

Την πρώτη φορά που η Κλόι Μόρετζ εμφανίζεται επί οθόνης, ντυμένη ως Hit Girl και οπλισμένη με ένα σπαθί, στη διάρκεια μιας δριμύτατης συμπλοκής γυρίζει προς το μέρος των αντιπάλων της και ξεστομίζει μια λέξη που εξακολουθεί να ηχεί άσχημα στο mainstream σινεμά και αποφεύγεται, πόσω μάλλον από τα τρυφερά χείλη ενός μικρού κοριτσιού. Τους αποκαλεί «μουνιά»!

Η σκηνή υπήρχε προηγουμένως στο κόμικ και προσαρμόστηκε στην ταινία όταν η μητέρα της Κλόι έδωσε τελικά την έγκρισή της, αφού, όπως ισχυρίζεται ο σκηνοθέτης, «είχε διαβάσει το κόμικ και είχε καταλάβει τη σημασία αυτής της λέξης για τη δράση». Η ίδια η Κλόι δηλώνει πως «ασφαλώς και γνώριζα αυτή τη λέξη από πριν. Αν τύχαινε όμως και την έλεγα ποτέ εκτός ρόλου, ξέρω ότι οι γονείς μου θα με έβαζαν τιμωρία για όλη την υπόλοιπη ζωή μου. Αποτελεί όμως μέρος του χαρακτήρα και θα έκανα οτιδήποτε χρειαζόταν γι' αυτόν».

Η Κλόι παραδέχεται ότι η συμμετοχή της στο φιλμ πραγματοποίησε κατά κάποιον τρόπο ένα παράτολμο όνειρό της: «Δυο μήνες πριν μου προταθεί να παίξω στην ταινία», εξομολογείται, «οδηγούσαμε με τη μητέρα μου στη λεωφόρο Σάνσετ του Λος Αντζελες και βλέπαμε παντού γύρω μας λεωφορεία που διαφήμιζαν την περιπέτεια "Wanted", απεικονίζοντας την Αντζελίνα Τζολί με ένα όπλο στο χέρι. "Μακάρι να μπορούσα να παίξω κι εγώ έναν τέτοιο ρόλο" είπα στη μαμά μου. Κι εκείνη γύρισε και μου απάντησε "καρδούλα μου, δεν γυρίζονται τέτοιες ταινίες για παιδιά!". Απογοητεύτηκα μέχρι που, μερικές εβδομάδες μετά, έφτασε σε εμάς το σενάριο του "Kick-Ass". Μόλις η μητέρα μου του έριξε μια ματιά, με φώναξε αμέσως. "Ω, Θεέ μου", μου είπε, "πρέπει να το διαβάσεις αυτό για να το πιστέψεις". Ηταν ακριβώς ο ρόλος που ευχόμουν».

Χίλιοι κοιλιακοί κάθε βράδυ

Στην πρώτη συνάντησή τους ο σκηνοθέτης Μάθιου Βον τη ρώτησε αν ήταν διατεθειμένη να κάνει σκληρή γυμναστική για τον ρόλο. «Απάντησα αμέσως ναι. Και πριν το καταλάβω, ξεκίνησα εντατική προπόνηση. Κάθε βράδυ έκανα υποχρεωτικά χίλιους κοιλιακούς, εβδομήντα πους-απς και εβδομήντα έλξεις. Η διαδικασία ήταν σκληρή, όμως έμαθα πολλά. Να χρησιμοποιώ, ας πούμε, μυς τους οποίους δεν είχα ποτέ άλλοτε χρησιμοποιήσει».

Για τη συνολική εμπειρία της με τον σκηνοθέτη, δηλώνει ευγνώμων: «Ο Μάθιου μου συμπεριφερόταν σαν να ήμουν ενήλικας. Μου μιλούσε όπως θα απευθυνόταν σε έναν ηθοποιό». Μέχρι την επόμενη κινηματογραφική της εμφάνιση ως πρωταγωνίστρια της νέας ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε με τίτλο «The Invention of Hugo Cabret», η Κλόι παραδέχεται: «Δεν ξέρω τι με περιμένει στο εξής, όμως την εμπειρία του "Kick- Ass" και τα όσα θαυμαστά πράγματα μου πρόσφερε, θα τα θυμάμαι μάλλον για την υπόλοιπη ζωή μου». *

No comments: