Saturday, February 20, 2010

Γ. Αρβανίτης: «Δεν επιτρέπω στους σκηνοθέτες να με καταργούν»

  • Συνέντευξη

Δεν μας έχει συνηθίσει ο Γιώργος Αρβανίτης σε τόσο υψηλούς τόνους. Ο διευθυντής φωτογραφίας, που ταυτίστηκε με τις μεγαλύτερες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου, κυρίως τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου αλλά και του Βούλγαρη και του Κακογιάννη, από το Παρίσι, όπου ζει και δουλεύει τα τελευταία είκοσι χρόνια, καταγγέλλει ότι τα dvd που κυκλοφορούν και φέρουν το όνομά του, όχι μόνο έχουν γίνει χωρίς να έχει την οποιαδήποτε εμπλοκή, αλλά και παραποιούν ή καταστρέφουν τη δουλειά του.

«Γιατί πρέπει κάποιος να μου αλλάξει τα χρώματα; Εγώ μέσα από την ποιότητα του φωτισμού και των χρωμάτων εκφράζομαι», λέει ο Γιώργος Αρβανίτης

«Γιατί πρέπει κάποιος να μου αλλάξει τα χρώματα; Εγώ μέσα από την ποιότητα του φωτισμού και των χρωμάτων εκφράζομαι», λέει ο Γιώργος Αρβανίτης

«Οταν έχεις κάνει μια ταινία, είσαι υπεύθυνος για την εικόνα της», λέει ο Γιώργος Αρβανίτης. «Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σε καταργήσει όταν ψηφιοποιηθεί για να κυκλοφορήσει στη συνέχεια σε dvd η blue-ray. Βλέπω όλο και συχνότερα, γιατί δεν μπορώ να παρακολουθώ τα πάντα από το Παρίσι, ταινίες μου να βγαίνουν στην αγορά και κάποιοι, από αλαζονεία ή τον γνωστό ελληνικό "ωχαδελφισμό", να έχουν ασελγήσει στη δουλειά μου. Αγόρασα στο αεροδρόμιο μια καταπληκτική κασετίνα του Κακογιάννη και η "Ιφιγένεια", στην οποία είχα κάνει τη φωτογραφία, είχε μεταγραφεί από μια κόπια με όλα τα γδαρσίματα και τα σημάδια που είχαν αφήσει οι προβολές. Ο θεατής δεν μπορεί να το καταλάβει αυτό. Γιατί, λοιπόν, να μην πει το παλιό κλισέ "οι ελληνικές ταινίες δεν έχουν καλή φωτογραφία"; Με την ίδια λογική θα μπορούσα να πάρω εγώ μια ταινία και να τη μεταφέρω στο dvd αλλάζοντας τον διάλογο ή το μοντάζ; Γιατί πρέπει κάποιος να μου αλλάξει τα... χρώματα; Εγώ μέσα από την ποιότητα του φωτισμού και των χρωμάτων εκφράζομαι»... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

No comments: