Thursday, August 6, 2009

Βραδιές τυπικά αυγουστιάτικες στα θερινά

  • Πέριξ του μετρίου κινούνται οι πρεμιέρες της εβδομάδας, με τις επανεκδόσεις ταινιών να αποτελούν την καλύτερη επιλογή

Οι επανεκδόσεις κλασικών ταινιών, που διατηρούν σε υψηλά επίπεδα τον υδράργυρο της οθόνης, είναι ό,τι καλύτερο για τους φίλους του κινηματογράφου. Στο μέτωπο των νέων ταινιών, η κατάσταση είναι τυπικά αυγουστιάτικη. Οι τρεις πρεμιέρες της εβδομάδας κινούνται πέριξ του μετρίου.

  • Τζέιμς Μποντ αλά γαλλικά

Αν σας αρέσουν οι παρωδίες, και ιδιαίτερα οι κατασκοπικές, θα περάσετε ευχάριστα συντροφιά με το γαλλικό φιλμ «Ο κατάσκοπος που γύρισε από το Ρίο! Μυστικός πράκτορας OSS 117» (**). Είναι ένα ξεκαρδιστικό, κάποιες στιγμές χοντροκομμένο, ανέκδοτο, με ήρωα τον πράκτορα ΟSS 117, που προέρχεται από τα μπεστ σέλερ του Ζαν Μπρους. Ολόκληρη η ταινία είναι στους ώμους του κωμικού Ζαν Ντιζαρντέν. Ο «σούπερ» ήρωάς του είναι ένα κράμα επιθεωρητή Κλουζό και Σον Κόνερι από την αξέχαστη εποχή του «Δρος Νο» και του «Από τη Ρωσία με αγάπη». Αδιόρθωτα γόης, ριψοκίνδυνος, αλλά και γκαφατζής άνευ προηγουμένου. Προσθέστε και την παροιμιώδη υπεροψία των Γάλλων και η συνταγή είναι πλήρης. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Μισέλ Χαζαναβίσιους βασίστηκε για δεύτερη φορά στον Ντιζαρντέν και πέτυχε στο γαλλικό μποξ όφις. (Προηγήθηκε το 2006 η «Αποστολή στο Κάιρο»). Η ιστορία εκτυλίσσεται το 1967. Ο OSS 177 πρέπει να πάει στο εξωτικό Ρίο για να εντοπίσει έναν ναζί εγκληματία πολέμου και να πάρει απ’ αυτόν ένα μικροφίλμ με ονόματα Γάλλων δωσιλόγων.

  • Χαμηλοί τόνοι

Στις «Εξομολογήσεις» (**) μας περιμένουν ο Κέβιν Σπέισι με τη γνωστή του μανιέρα, ο σκηνοθέτης Τζόνας Πέιτ, που έχει ταλέντο, αλλά είναι φλύαρος, και ο σεναριογράφος Τόμας Μοφέτ, που κάνει τη διαφορά, αντιγράφοντας δημιουργικά τα «Στιγμιότυπα» και τον «Παίκτη», αλλά και το προπέρσινο «Half Nelson».

Ενας μεγαλοψυχίατρος του Λος Αντζελες, που έχει ως πελάτες παράγοντες και διασημότητες του Χόλιγουντ, πνίγεται στον καπνό του «χόρτου», επειδή αισθάνεται ασφυξία μετά την αυτοκτονία της γυναίκας του. Η ζωή του θα αλλάξει όταν ο πατέρας (μεγαλοψυχίατρος και αυτός) θα του ζητήσει να αναλάβει δωρεάν μια μαύρη έφηβη με προβληματική συμπεριφορά.

Στο «Ο άντρας που αγαπά», η Ιταλίδα σκηνοθέτις Μαρία Σόλε Τονιάτσι θέλει να καταγράψει την ψυχολογία του άντρα σε δύο καταστάσεις εκ διαμέτρου αντίθετες. Στη μία, ένας σαραντάρης καταρρέει από άγχος και πανικό όταν τον εγκαταλείπει ψυχρά η νεαρή ερωμένη του. Στη δεύτερη, λίγους μήνες μετά ο ίδιος άντρας εγκαταλείπει μια συνομήλική του που θέλει να κάνουν παιδί. «Η ταινία μιλάει για αισθήματα και συναισθήματα χωρίς συναισθηματισμούς», λέει η Τονιάτσι. Με Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Ξένια Ράποπορτ, Μόνικα Μπελούτσι.

  • Του Δημητρη Mπουρα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Πέμπτη, 6 Aυγούστου 2009

No comments: