Wednesday, September 23, 2015

Η Odeon κάνει σχέδια για νέες αίθουσες

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 23.09.2015 
ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ
 
Ο πολυκινηματογράφος Odeon Kosmopolis στο Μαρούσι τερμάτισε τη λειτουργία του, όπως έγινε γνωστό τη Δευτέρα.
Ο πολυκινηματογράφος Odeon Kosmopolis στο Μαρούσι τερμάτισε τη λειτουργία του, όπως έγινε γνωστό τη Δευτέρα.

Σχετικά αιφνιδιαστική ήταν το πρωί της Δευτέρας η είδηση πως ο πολυκινηματογράφος Odeon Kosmopolis στο Μαρούσι τερματίζει τη λειτουργία του. Λέμε «σχετικά», επειδή εν έτει 2015 και με τη δεδομένη οικονομική κατάσταση το κλείσιμο οποιουδήποτε κινηματογράφου –ή άλλου σημείου διασκέδασης– δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Γεγονός είναι πως η πολύ μειωμένη κίνηση των εισιτηρίων των τελευταίων ετών έχει οδηγήσει πολλούς μικρότερους ή μεγαλύτερους κινηματογράφους στα πρόθυρα του λουκέτου.

Οσον αφορά πάντως το Kosmopolis, επίσημη θέση της Odeon –όπως μας τη μετέφερε και ο εκπρόσωπος Tύπου της εταιρείας Ορέστης Πλακιάς– είναι πως το κλείσιμο έχει ως αιτία την απόφαση της ιδιοκτήτριας του ακινήτου Τράπεζας Πειραιώς να αλλάξει πλήρως τη χρήση του, παραχωρώντας το συνολικά σε άλλον μισθωτή. Επίσης, όπως μας πληροφόρησε ο ίδιος αλλά και η διοίκηση της Odeon, η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση και συνεννοήσεις για την εξεύρεση νέων σημείων ψυχαγωγίας Odeon, με μεμονωμένες κινηματογραφικές αίθουσες, στα πρότυπα προφανώς των ήδη υπαρχόντων στο κέντρο της Αθήνας.
Το γεγονός πάντως της έστω λόγω ανωτέρας βίας διακοπής της λειτουργίας του Kosmopolis φέρνει στο προσκήνιο το αδιαμφισβήτητο γεγονός των δυσκολιών που και τα –άλλοτε κραταιά– multiplex πλέον αντιμετωπίζουν. Ο κινηματογράφος, μια κατεξοχήν λαϊκή μορφή διασκέδασης που αφορά τη μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου, έχει για πολλούς τα τελευταία χρόνια ατονήσει ή καταλήξει ακόμα και απαγορευτική. Η αλήθεια είναι πως οι πολυκινηματογράφοι, οι οποίοι προσελκύουν και τη μεγαλύτερη μάζα του κοινού, έχουν κάνει διάφορες κινήσεις, με συμφέρουσες οικονομικά προσφορές, ώστε να κρατήσουν τα έσοδα σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Είναι χαρακτηριστική η εικόνα των πολυκινηματογράφων τις μέρες αυτών των προσφορών, οι οποίες γίνονται κυρίως με τη συνεργασία των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, με δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός κ.ο.κ.· μιλάμε για πραγματικό χαμό από κόσμο, με γεμάτες αίθουσες και γενικότερα κίνηση σε όλους τους παράπλευρους εμπορικούς χώρους.
Αντιθέτως, την υπόλοιπη εβδομάδα το τοπίο είναι ελαφρώς... έρημο, αφού προφανώς το κοινό αδυνατεί να ανταποκριθεί σε ένα έξοδο που μπορεί να φτάσει τα 12-14 ευρώ το άτομο, μαζί με τα λοιπά συνοδευτικά.
Με αυτά τα δεδομένα είναι εύλογη η απορία κατά πόσον η πρωτεύουσα μπορεί πλέον να «σηκώσει» μεγάλο αριθμό πολυκινηματογράφων, ειδικά όταν αυτοί βρίσκονται σε σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους.
Στην περίπτωση για παράδειγμα του Kosmopolis, η γειτνίαση με το The Mall (εκεί υπάρχουν τα Village) προφανώς και επηρέασε αρνητικά και τους δύο «ανταγωνιστές» στα χρόνια της κρίσης.

No comments: