Sunday, May 10, 2015

Ο Αγαμέμνων στο... Παλαιό Χρηματιστήριο

  • Στον προαύλιο χώρο του Παλαιού Χρηματιστηρίου Αθηνών αρχαίοι Ελληνες και Ελληνίδες... ξεκουράζονται.
Η Αρχαία Ελλάδα ξαναζωντάνεψε στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών για τα γυρίσματα του «Μαγικού καθρέφτη», που θα βγει στις αίθουσες στις αρχές του 2016
Η Αρχαία Ελλάδα ξαναζωντάνεψε στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών για τα γυρίσματα του «Μαγικού καθρέφτη», που θα βγει στις αίθουσες στις αρχές του 2016

Αλλοι φορούν περικεφαλαίες, άλλοι έχουν ψεύτικα μαλλιά και γένια. Λίγο πριν την κύρια είσοδο ένα green screen (μία πράσινη οθόνη δηλαδή). Ακριβώς στα αριστερά, τα καμαρίνια των ηθοποιών όπου οι πρωταγωνιστές περιμένουν τη σειρά τους.

Εδώ κάθονται ο πρωταγωνιστής Μάκης Παπαδημητρίου, ο Νίκος Πουρσανίδης με την Πηνελόπη Αναστασοπούλου. Η Αθηνά Οικονομάκου ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ο Τάκης Παπαματθαίου μπαινοβγαίνει στο πλατό. Βρισκόμαστε στα γυρίσματα του «Μαγικού καθρέφτη», της πρώτης ελληνικής ταινίας σε 3D, εδώ που η Αρχαία Ελλάδα ξαναζωντανεύει αυτές τις μέρες για χάρη του σεναρίου των Ελενας Σολωμού και Κωστή Παπαδόπουλου.

Ο ήρωας της ιστορίας, ένας έφορος αρχαιοτήτων με οικονομικά προβλήματα που δουλεύει και ως υπάλληλος βενζινάδικου, πραγματοποιεί τρεις ευχές σε έναν μαγικό καθρέφτη που τον ταξιδεύει σε τρεις διαφορετικές περιόδους.

Ο Αγαμέμνων στο... Παλαιό Χρηματιστήριο

Μέσα στην αίθουσα, επικρατεί αναβρασμός. Στην πόρτα παίρνουν θέσεις οι φρουροί με τα δόρατά τους. Η σκηνή θέλει τον πρωταγωνιστή να κάθεται στο πλευρό του «Αγαμέμνονα» (Τάκης Παπαματθαίου) και οι δύο μαζί στους θρόνους τους να υποδέχονται τον Αχιλλέα (Σόλων Τσούνης) και τον Πάτροκλο (Σταύρος Σβίγγος). Η σκηνή στο αχαϊκό παλάτι είναι εορταστική με νέους και νέες να φορούν χιτώνες από το βεστιάριο των στούντιο της Βουλγαρίας, που χρησιμοποιήθηκαν για την ιστορική περιπέτεια «300».

Η σκηνογραφία του Αντώνη Δαγκλίδη για τον χώρο του Παλαιού Χρηματιστηρίου όπως και του Ζαππείου, που χρησιμοποιήθηκε ως αίθριο του παλατιού, στηρίχθηκε στις αναπαραστάσεις της Αρχαίας Ελλάδας των ζωγράφων στα τέλη του 19ου αιώνα καθώς και στο κλίμα του νεοκλασικισμού. Οπως λέει ο ίδιος «η σκηνογραφία ακολουθεί το ύφος της ταινίας, που είναι η σάτιρα, η παρωδία».
Μάκης Παπαδημητρίου και Τάκης Παπαματθαίου κάθονται στους... θρόνους τους, ενώ οι προετοιμασίες για κάθε σκηνή είναι εντατικές
Μάκης Παπαδημητρίου και Τάκης Παπαματθαίου κάθονται στους... θρόνους τους, ενώ οι προετοιμασίες για κάθε σκηνή είναι εντατικές

Ο σκηνοθέτης Χρήστος Δήμας, ο παραγωγός Γιάννης Ιακωβίδης και ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Αργυροηλιόπουλος κινούνται σαν μαέστροι.
Η σκηνή προβάρεται, γυρίζεται ξανά και ξανά. Και οι τρεις συνεργάτες, αχώριστοι ως ομάδα, παρακολουθούν στην οθόνη, απαιτούνται διαφορετικές λήψεις. Στο διάλειμμα τους ρωτάμε γιατί πήραν την απόφαση να γυρίσουν μια κωμωδία σε 3D. «Ηταν μια ιδέα η οποία γεννήθηκε από την ανάγκη να ξαναβάλουμε τον κόσμο στις αίθουσες.

Μετά αναζητήσαμε το σενάριο. Ο ''Μαγικός καθρέφτης'' είναι ένα σενάριο του οποίου η πρώτη του γραφή έγινε όταν τελειώσαμε την πρώτη ''Νήσο'' την οποία είχαμε κάνει με τον Χρήστο και τον Γιώργο, αντίστοιχα», μας λέει ο παραγωγός Γιάννης Ιακωβίδης.

  • «Ακριβό» σενάριο
«Από τότε, αν και ήμασταν ακόμη στις καλές εποχές του κινηματογράφου, το σενάριο ήταν ακριβό και δεν έγινε κάποιο βήμα για να πραγματοποιηθεί. Αυτή τη στιγμή μέσα από όλες τις δυσκολίες και τα οικονομικά προβλήματα που υπάρχουν, αποφασίσαμε ότι είναι το καλύτερο δυνατό στοιχείο που μπορεί να υποστηρίξει και το 3D και μια καλή ταινία», προσθέτει.

«Το 3D έχει ως βασική αποστολή να βάλει τον θεατή μέσα στην ταινία, δίπλα στους ηθοποιούς. Και επειδή η ταινία έχει και διαφορετικές εκδοχές, κάνοντας διαφορετικό 3D σε κάθε εποχή ενισχύουμε την εντύπωση και τη συμμετοχή του στην ταινία», συμπληρώνει ο έμπειρος διευθυντής φωτογραφίας.
Τη δυσκολία του τρισδιάστατου φιλμ αναλύει ο σκηνοθέτης: «Είναι μια πρόκληση γιατί έχουμε να διαχειριστούμε διαφορετικά τον χώρο, την τεχνολογία. Για τους ηθοποιούς είναι λίγο ή πολύ το ίδιο.
Πίσω από τις κάμερες έχουμε να σκεφτούμε διαφορετικά. Ομως πάντα η ουσία είναι να υπάρχει ένα σενάριο το οποίο να μπορούμε να υποστηρίξουμε και όπως επίσης να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους ηθοποιούς να αναδείξουν τον καλύτερο εαυτό τους. Η γραμματική του φιλμ είναι πάντα εκεί, απλά αυτή η καινούργια πρόκληση της τεχνολογίας μας κάνει να σκεφτούμε διαφορετικά. Εχουμε δύο κάμερες οι οποίες με το team του Γιώργου ορίζουν ότι από το πρώτο ως το τελευταίο καρέ έχουμε 3D τεχνολογία από γεννησιμιού του».

Οι ηθοποιοί, από την άλλη, καλούνται να υποδυθούν τον ίδιο ήρωα σε διαφορετικές εκδοχές του στις τρεις εποχές της ταινίας. «Ολα ξεκινούν ωραία αλλά γυρίζουν τούμπα και καταλήγουν σε έναν κωμικό εφιάλτη», λέει ο Μάκης Παπαδημητρίου για τον καθρέφτη που κινεί τα νήματα της ιστορίας και χαρακτηρίζει τον ήρωά του σαν «ένα σύγχρονο κωμικό χαρακτήρα που ακολουθεί το στοιχείο της έκπληξης». Υπογραμμίζει επίσης για την ταινία: «Πρόκειται περί κωμωδίας, ωστόσο την αντιμετωπίζουμε τίμια. Το αστείο δεν είναι μόνο για το αστείο, υπάρχει και ένα δεύτερο επίπεδο συσχετισμών».

Στον «Μαγικό καθρέφτη», δηλαδή, ένας καθ' όλα σημερινός ήρωας καλείται να υπερβεί τις πρωτόγνωρες καταστάσεις και τα απρόοπτα στα οποία μπλέκει. «Ολες οι ταινίες αναφέρονται στο σήμερα», σημειώνει ο Χρήστος Δήμας. «Στην αγωνία του ανθρώπου να μπορέσει να βρει ένα καλύτερο αύριο. Εκεί πατάμε όλοι μας διότι όλοι ονειρευόμαστε τον εαυτό μας σε μια διαφορετική συνθήκη. Και ιδιαίτερα σε μια εποχή στην οποία τα πάντα είναι γκρίζα και με ένα σύννεφο, το ότι μπορούμε να δώσουμε μια ηλιαχτίδα φωτός και λίγο γέλιο, νομίζω ότι κάνει την ταινία πολύ σύγχρονη».
Ο τρισδιάστατος «Μαγικός καθρέφτης», παραγωγή της Black Orange S.A. σε συμπαραγωγή με τον OTE TV, θα βγει στις αίθουσες από τη Feelgood Entertainment στις αρχές του 2016.

ΑΝΤΑ ΔΑΛΙΑΚΑ, ΕΘΝΟΣ, 09/05/2015
ΦΩΤΟ: ΧΑΡΗΣ ΓΚΙΚΑΣ

No comments: