Friday, May 15, 2015

Οι 10 αισθησιακές σκηνές που άφησαν εποχή

  • Όταν ο έρωτας «συναντά» το σινεμά
Οι 10 αισθησιακές σκηνές που άφησαν εποχή
Σκηνή από το «Mach Point» του Γούντι Άλεν... 
 
Σχέσεις που συζητήθηκαν, ζευγάρια που άφησαν εποχή, πρόσωπα που έδωσαν το δικό τους στίγμα για το σεξ, είναι ορισμένα από τα ατού ταινιών με ερωτικό περιεχόμενο. Από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα η φαντασία στις αισθησιακές σκηνές δεν «κοιτά» όρια, με τον πειραματισμό να είναι εμφανής.

Η ζωή της Αντέλ











Αίσθηση προκάλεσε η σκηνή κατά την οποία η Αντέλ Εξαρχόπουλος και η Λεά Σεντού ερωτοτροπούν. Η Λεά Σεντού αποκάλυψε ότι στη σκηνή του στοματικού έρωτα οι πρωταγωνίστριες φορούσαν προσθετικούς κόλπους. Οι διαμάχες στα γυρίσματα της ταινίας ήταν ένα ακόμη θέμα που συζητήθηκε, με τη Σεντού να αποκαλύπτει πως ο σκηνοθέτης, Αμπντελατίφ Κεσίς, την έκανε να αισθάνεται «πόρνη». Η ταινία του 2013 περιστρέφεται γύρω από τη ζωή μιας γαλλίδας εφήβου που ανακαλύπτει την επιθυμία όταν μπαίνει στη ζωή της μια ομοφυλόφιλη ζωγράφος με μπλε μαλλιά. Η Ζωή της Αντέλ έχει αποσπάσει Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών.

Match Point



















Σε σκηνοθεσία Γούντι Άλεν, η ταινία Match Point εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στον αστάθμητο παράγοντα της τύχης. Δύσκολα, όμως, ξεθωριάζει από τον κινηματογραφική «μνήμη» η παράνομη σχέση ανάμεσα στη Νόλα, την οποία υποδύεται η Σκάρλετ Γιόχανσον, και στον Κρις, τον οποίο παίζει ο Τζόναθαν Ρις Μάιερς. Ιδιαίτερα αισθησιακή η σκηνή στην οποία το ντουέτο των πρωταγωνιστών κάτω από τη βροχή φιλιέται και κυλιέται σε ένα χωράφι.

Η Άπιστη

















Η «Άπιστη» (2002) σε σκηνοθεσία Αντριάν Λιν και με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Νταϊάν Λέιν και Ολιβιέ Μαρτίνεζ σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, είναι μια ακόμη ταινία με βασικό «χαρτί» της τις αισθησιακές σκηνές ενός παράνομου ζευγαριού. Έπειτα από 11 χρόνια γάμου, μια 35χρονη γυναίκα απατά τον άνδρα της με ένα νεαρό Γάλλο. Όταν το ανακαλύπτει αυτό ο σύζυγός της, θολωμένος από τη ζήλια σκοτώνει τον εραστή της. Η σκηνή που εξάπτει τη φαντασία είναι όταν μετά από καβγά ο γάλλος εραστής τραβά την «άπιστη» σε ένα διάδρομο και εκείνη προσπαθεί να του αντισταθεί.

Un chant d'amour





















Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε μια φυλακή στη Γαλλία, όπου φύλακας αντλεί ηδονή όταν βλέπει κρατούμενους να αυνανίζονται. Δύο φυλακισμένοι ένας Αλγερινός και ένας Γάλλος αυτοικανοποιούνται σε γειτονικά κελιά και ο φύλακας παίρνει μάτι. Υπό τους ήχους της αραβικής μουσικής, οι δύο άνδρες ιδρώνουν, και ο ένας από τους δύο σπρώχνει ένα καλαμάκι σε μια τρύπα στον τοίχο. Ο Αλγερινός ανάβει τσιγάρο και οι άντρες ανταλλάσσουν μεταξύ τους καπνό με νόημα.

Η αυτοκρατορία των αισθήσεων



















Τολμηρή ταινία του 1976, με τον έρωτα να παρουσιάζεται ως σωματική υπόθεση χωρίς όρια και διαπραγματεύσεις. Σε σκηνοθεσία Ναγκίζα Όσιμα, απεικονίζει την Ιαπωνία του 1936, όπου μια υπηρέτρια συνάπτει σχέση με το αφεντικό της, και οι ασύστολες ερωτικές πράξεις βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή». Αίσθηση προκαλεί η σκηνή που οι πρωταγωνιστές Έικο Ματσούντα και Τατσούγια Φούτζι σπρώχνουν ο ένας τον άλλον σαν να μην υπάρχει αύριο.

Βασικό Ένστικτο


















Η ταινία Βασικό Ένστικτο (1992) έχει χαραχθεί στη μνήμη λόγω μιας χαρακτηριστικής σκηνής της. Το σταύρωμα των ποδιών της Σάρον Στόουν «καταγράφηκε» στην κινηματογραφική «ιστορία» ως μια άκρως αισθησιακή κίνηση. Οι εισπράξεις της ταινίας ανήλθαν στα 15 εκατομμύρια δολάρια από το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής της, ενώ γρίφος παραμένει το εάν η Στόουν ήταν γυμνή στη σκηνή ή δημιουργήθηκε η εντύπωση αυτή από τα «παιχνίδια» φωτισμού.


Οι σκοτεινές μπίζνες ενός πρωτάρη






















Σε σκηνοθεσία του Πολ Μπρίκμαν, και με πρωταγωνιστές τους Τομ Κρουζ και Ρεμπέκα Ντε Μορνέ, η ταινία αφορά σε έναν έφηβο (Τομ Κρουζ) που ανακαλύπτει την ελευθερία και προσπαθεί να εισδύσει στον κόσμο των ενηλίκων όταν οι γονείς του φεύγουν για μερικές ημέρες από το σπίτι. Περνά μια νύχτα πάθους με μια πόρνη (Ρεμπέκα Ντε Μορνέ), και η σκηνή τραβά τα βλέμματα λόγω του αθόρυβου τρόπου με τον γίνεται η ερωτική πράξη, και χωρίς να ξεγυμνώνονται μπροστά στο φακό οι πρωταγωνιστές.

Ξέφρενες νύχτες




























Ξέφρενες νύχτες (1997), άλλη μια αισθησιακή ταινία σε σκηνοθεσία Πολ Τόμας Άντερσον και με πρωταγωνιστές τους Μαρκ Γουόλμπεργκ και Τζούλιαν Μουρ. Περιστρέφεται γύρω από την άνοδο και την πτώση ενός αστεριού της κινηματογραφικής πορνογραφίας στην Αμερική, ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές του ’80. Η γυναίκα, την οποία υποδύεται η Τζούλιαν Μουρ, συμβουλεύει τον άνδρα να της δείξει το μόριό του για να πάρει τη δουλειά, και στο γραφείο της λαμβάνει χώρα μια άκρως ερωτική σκηνή. Η Τζούλιαν Μουρ στο σεξ ενθαρρύνει τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, και τα τρυφερά της λόγια φέρνουν την κορύφωση.


Blue Valentine

















Αμερικανικό αισθηματικό δράμα του 2010 σε σκηνοθεσία Ντέρεκ Σιανφράνς με τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Μισέλ Γουίλιαμς σε πρωταγωνιστικούς ρόλους, το Blue Valentine έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές. Απεικονίζει ένα παντρεμένο ζευγάρι, τον Ντιν Περέιρα και τη Σίντι Χέλερ, και με αναδρομές στο χρόνο παρουσιάζεται η ιστορία της σχέσης τους. Από τη γνωριμία μέχρι το χωρισμό. Το πιο αισθησιακό κομμάτι εντοπίζεται στην αρχή της σχέσης όταν δεν μπορούν να κρατηθούν ο ένας μακριά από τον άλλο. Η σκηνή που δεν ξεχνιέται εύκολα είναι όταν ο Ντιν προσπαθεί να ικανοποιήσει την ευάλωτη Σίντι και εκείνος κατευθύνεται προς τα κάτω. Να σημειωθεί ότι στο αμερικανικό box office η ταινία συγκέντρωσε συνολικά 9,7 εκατομμύρια δολάρια.

Υπόθεση Τόμας Κράουν






















Αισθησιακό γουέστερν με ένα ζευγάρι που άφησε εποχή. Στην ταινία του Νόρμαν Τζούισον, με τους Στιβ Μακ Κουίv και Φέι Νταναγουέι, η ντετέκτιβ μιας ασφαλιστικής εταιρείας υποψιάζεται έναν εκκεντρικό εκατομμυριούχο ως υπεύθυνο για μια σειρά από ληστείες τραπεζών. Η σκηνή στην οποία οι δύο πρωταγωνιστές παίζουν σκάκι θεωρείται για πολλούς από τις πιο αισθησιακές στην ιστορία του κινηματογράφου. «Παίζεις;», ρωτά ο Στιβ Μακ Κουίv για να του απαντήσει η Φέι Νταναγουέι: «Δοκίμασέ με». Κολλά τα δάχτυλά της στο στόμα και τα καταφέρνει. Πρώτα, όμως, του ρίχνει ένα θανατηφόρο βλέμμα και η επαφή γίνεται όλο και πιο στενή.

Ελισάβετ Σταμοπούλου

No comments: