«Με όσα ανατρεπτικά είπε ο νέος υπουργός Πολιτισμού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου κάλεσε τους καλλιτέχνες να αμφισβητούν την εξουσία και τους σκηνοθέτες να εξεγείρονται, ανήκει, σίγουρα, στο κίνημα "Κινηματογραφιστές στην ομίχλη", γι΄ αυτό και τον ανακηρύσσουμε επίτιμο μέλος της Ακαδημίας Κινηματογραφιστών! Έστω κι αν δεν πήγε στη λήξη του φεστιβάλ για να αποδείξει την αγάπη του και να εξαγγείλει μέτρα», είπε χαριτολογώντας ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης, την ώρα που σύσσωμο το ελληνικό σινεμά ανακοίνωνε την ίδρυση Ακαδημίας Κινηματογράφου.
- Όχι μόνο βγήκε από την «ομίχλη» η πλειονότητα των Ελλήνων κινηματογραφιστών, αλλά ίδρυσε και Ακαδημία Κινηματογράφου (όπως τα Όσκαρ)
που θα δίνει κάθε χρόνο τιμητικά, μη χρηματικά, βραβεία
Η Ακαδημία θα είναι ένας οργανισμός με 108 (προς το παρόν) ενεργά μέλη. Οι σκηνοθέτες για να είναι μέλη της θα πρέπει να γυρίζουν ταινία τουλάχιστον κάθε επτά χρόνια και οι άλλες ειδικότητες (ηθοποιοί, σεναριογράφοι κ.λπ.) κάθε πέντε. Θα δίνει κάθε Μάρτιο τα εγχώρια κινηματογραφικά, μη χρηματικά, βραβεία, με διαδικασία αντίστοιχη- μέσω Ακαδημίας- με εκείνη των βραβείων Όσκαρ, Φελίξ (των ευρωπαϊκών βραβείων), Σεζάρ (των γαλλικών).
Θα έχει δε ως τιμητικά μέλη τούς Κώστα Γαβρά, Μιχάλη Κακογιάννη, Νίκο Κούνδουρο, Ντίνο Κατσουρίδη και ως ενεργά μέλη τους Παντελή Βούλγαρη και Θόδωρο Αγγελόπουλο, καθώς και όλη τη φουρνιά των νέων κινηματογραφιστών.
«Δεν είμαστε μια κίνηση ανάληψης δικαιωμάτων, αλλά ανάληψης ευθυνών» είπε ο Γιώργος Πανουσόπουλος. Μετά την ίδρυση της Ακαδημίας Κινηματογράφου, η ομάδα ων «Κινηματογραφιστών στην ομίχλη» επεξεργάζεται- και με νομικούς συμβούλους- τις προτάσεις της για τον νέο κινηματογραφικό νόμο.
«Τα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου- για φιλμ και ψηφιακά έργα - κύριο στόχο θα έχουν να φέρουν το σινεφίλ κοινό πιο κοντά στις ελληνικές ταινίες» ανέφερε ο Δημήτρης Αθανίτης. Διευκρίνισε δε ότι για τα φιλμ που θα μας εκπροσωπούν στα Όσκαρ θα γίνεται ειδική ψηφοφορία».
- Αν το υπουργείο Πολιτισμού προχωρήσει στη δημιουργία άλλης επιτροπής για τη βράβευση των ελληνικών ταινιών;
«Δεν θα έχει να χάσει τίποτα το ελληνικό σινεμά, αν και νομίζω ότι η ίδρυση της Ακαδημίας που εξαγγέλλουμε, θα διευκολύνει το ΥΠΠΟ. Προτείνουμε τα χρήματα που ήταν να δοθούν για τα κρατικά βραβεία- κοντά στο ένα εκατομμύριο ευρώ-, να πάνε στην ενίσχυση της κινηματογραφικής παραγωγής» πρότεινε ο Μάρκος Χολέβας.
«Οι "Κινηματογραφιστές στην ομίχλη" είναι δρώντες, ενεργοί δημιουργοί που τους ενώνει η κοινή αγωνία για την ύπαρξη ενός νέου κινηματογραφικού- και όχι μόνον - νόμου», είπε στα «ΝΕΑ» η Κατερίνα Ευαγγελάκου. «Και ένας νόμος δεν κάνει καλές ταινίες, αλλά δημιουργεί πλαίσιο για να γεννηθούν οι προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο».
- Είναι πια ένα πολιτιστικό κίνημα οι «Κινηματογραφιστές στην ομίχλη»;
«Ναι. Δεν έχει κοινή ιδεολογία, αλλά έχει κοινό αίτημα και ελπίζει στη νέα συλλογικότητα ανάμεσά μας».
- Εσύ γιατί συνεχίζεις να κάνεις ταινίες;
«Γιατί μου αρέσει να μπερδεύομαι δημιουργικά με τις εικόνες που περιγράφουν τις ζωές διπλανών μας ανθρώπων ή εμάς των ίδιων», αποκρίνεται. Αυτό τον καιρό ετοιμάζει- μαζί με τους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Κάλλια Παπαδάκη στο σενάριο- τη νέα της ταινία «Τόση αγάπη», που δεν θα είναι μια «αθηναϊκή κομεντί» όπως οι προηγούμενές της «Θα το μετανιώσεις», «Ώρες κοινής ησυχίας», αλλά όπως λέει «ένα σκοτεινό φιλμ με εκρήξεις φωτεινότητας».
«Είμαστε δραστήριοι πολίτες που με αφορμή τη σαπίλα που υπάρχει στον κινηματογραφικό χώρο, προσπαθούν να διεκδικήσουν από την Πολιτεία αξιοπρέπεια και ελευθερία», λέει στα «ΝΕΑ» η νεαρή Κωνσταντίνα Βούλγαρη, μαχητικό μέλος της ομάδας των «Κινηματογραφιστών στην ομίχλη» που έγινε μέσα σ΄ έναν μήνα «κίνημα».
Έχει αποκτήσει κοινωνικοπολιτικό προφίλ πλέον, πιστεύει, ο ελληνικός κινηματογράφος (μέχρι πριν από δύο χρόνια χαρακτήριζαν τους νέους σκηνοθέτες ως «γενιά Χ» χωρίς οράματα). «Αυτό έγινε εκ των πραγμάτων και μέσα από τη ζωή προέκυψε αυτό. Δεν μπορείς να είσαι στην κοσμάρα σου όταν οι νέοι σήμερα παίρνουν 500 και 700 ευρώ, δεν μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και παρακαλάνε για δουλειά».
Αυτό τον καιρό η Κωνσταντίνα Βούλγαρη- κόρη του Παντελή Βούλγαρη και της Ιωάννας Καρυστιάνη- ετοιμάζει τη νέα ταινία της με τον σημαδιακό τίτλο «Η ανάγκη για παρηγοριά».
- Γιατί κάνεις ταινίες;
«Είναι κάποιες ιστορίες και εικόνες με προβλήματα κοινωνικά ή υπαρξιακά της επικοινωνίας σου με τους γύρω σου, που δεν μπορούν να εκφραστούν διαφορετικά παρά μόνο μέσα από τις ταινίες».
- Του Παύλου Θ. Κάγιου, ΤΑ ΝΕΑ, 25/11/2009
Tuesday, November 24, 2009
Οι Έλληνες κινηματογραφιστές θεσπίζουν τα δικά τους Όσκαρ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment