- Ποιες ταινίες ξεχώρισαν στο 50ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Ελέω της αποχής των Ομιχλιστών από τα φετινά φεστιβαλικά πράγματα και της απουσίας Κρατικών Βραβείων, ήταν αισθητή η υποτονικότητα του ελληνικού τμήματος στην 50ή επετειακή διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Οχι, πάντως, πως δεν κρατήσαμε εικόνες από τα οκτώ πρώτης προβολής εγχώρια φιλμ που πέρασαν από τις έξι φεστιβαλικές αίθουσες της συμπρωτεύουσας το προηγούμενο οκταήμερο.
Την προσπάθεια του Περικλή Χούρσογλου για ένα ρεαλιστικό μοντέρνο, πυκνό δράμα σχέσεων με τον «Διαχειριστή» (όπου χαρήκαμε που είδαμε και τον Κώστα Βουτσά σε έναν δεύτερο αλλά καλογραμμένο ρόλο), την ορμητική ερμηνεία του Αλέξανδρου Λογοθέτη στην ηθογραφία «Καντίνα» του Σταύρου Καπλανίδη, το διαπεραστικό βλέμμα της πανέμορφης Ελένης Βεργέτη στο λαθρομεταναστευτικό δράμα του Σταύρου Ιωάννου «Χορεύοντας στον πάγο» (που συμμετέχει και στο Διεθνές Διαγωνιστικό μαζί με τις «Μικρές εξεγέρσεις» του Κυριάκου Κατζουράκη) ή για να μην ξεχνάμε και τον... χαβαλέ, το απίθανα αναχρονιστικό και άθελά του ξεκαρδιστικό μελό-ποταμό του Ερρίκου Ανδρέου «Μοιραία σχέση».
Ολα αυτά, φυσικά, στο πλαίσιο (ή μήπως στο περιθώριο;) ενός βομβαρδισμού διεθνών κινηματογραφικών γεύσεων που περιελάμβαναν ήδη διακεκριμένες ταινίες προηγούμενων μεγάλων φεστιβάλ («Soul Κitchen» του Φατίχ Ακίν, «Λίβανος» του Ισραηλινού Σαμουέλ Μαόζ, «Δίψα» του Κορεάτη Παρκ Τσαν Γουκ, «Gigante» του Αργεντίνου Αντριάν Μπινιές, «Αστυνομία, ταυτότητα» του Ρουμάνου Κορνέλιου Πορεμπόιου, για να αναφέρουμε μερικές από τις καλύτερες), αφιερώματα... εξονυχιστικά (Βέρνερ Χέρτζογκ, πλήρης φιλμογραφία), γιαπωνέζικη... διαστροφή («Ρink Eiga: Πέρα από το Ρink», η πιο πρωτότυπη και σπάνια ενότητα του φετινού φεστιβάλ σε μεταμεσονύκτια ζώνη), αλλά και Σάκη Ρουβά σε ρόλο σίριαλ κίλερ σε αμερικανικό b-movie («Στα άκρα»).
- ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ, ΕΘΝΟΣ, 21/11/2009
Saturday, November 21, 2009
Από τον Λίβανο στην «Καντίνα»
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment