- Το ντεμπούτο της στο σινεμά έκανε η Ρηνιώ Κυριαζή, και μάλιστα πήρε με τη μία πρώτο ρόλο. Της τον εμπιστεύτηκε ο Τώνης Λυκουρέσης στην ταινία του «Σκλάβοι στα δεσμά τους», που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη, με θέμα τον ξεπεσμό μιας αρχοντικής οικογένειας στην Κέρκυρα των αρχών του 20ού αιώνα. Υποδύεται τη νεαρή αρχοντοπούλα Ευλαλία, που θυσιάζει τον έρωτά της με έναν ρομαντικό διανοούμενο (Κωνσταντίνος Παπαχρόνης), καθώς την αναγκάζει ο πατέρας της (Γιάννης Φέρτης) να παντρευτεί έναν πλούσιο γιατρό (Ακης Σακελλαρίου) για να σώσει την οικογένεια από τα χρέη.
- «Η Ευλαλία είναι μια κοπέλα καλής οικογενείας, που περνάει τον περισσότερο χρόνο της στο σπίτι. Παίζει πιάνο και κεντάει. Το πάθος που έχει μέσα της εκφράζεται στον έρωτά της με τον Αλκη, επαναστάτη της νέας εποχής. Τα δύο θετικά πρόσωπα του μυθιστορήματος, ο Αλκης και η Ευλαλία, δεν καταφέρνουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Αυτός δεν καταφέρνει να φέρει την αλλαγή που ονειρεύεται και αυτή ακολουθεί μια επιλογή ενάντια στα συναισθήματά της», εξηγεί η Ρηνιώ Κυριαζή.
- Οι «Σκλάβοι στα δεσμά τους» δεν ήταν από τα βιβλία της εφηβείας της. Ηταν όμως «Η τιμή και το χρήμα» και «Ο κατάδικος» του Θεοτόκη. Οταν βέβαια της έγινε η πρόταση να παίξει στην ταινία, «διάβασα ολόκληρο τον Θεοτόκη. Από τη μία νιώθεις μεγάλη ευθύνη επειδή έχεις να παίξεις ένα ρόλο που είναι ήδη ήρωας μυθιστορήματος. Από την άλλη, όμως, αισθάνεσαι ασφάλεια, επειδή ακριβώς είναι φτιαγμένος από ένα μεγάλο συγγραφέα», εξηγεί.
- Το στόρι, παρ' όλο που μας γυρνάει έναν αιώνα πίσω, δεν το βλέπει νοσταλγικά. Αντιμετώπισε την Ευλαλία ως σύγχρονο πρόσωπο. «Αξίζει, βέβαια, να δεις την ταινία και για λόγους νοσταλγίας. Είναι τόσο όμορφη η Κέρκυρα και τόσο γοητευτική η εποχή. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι τα κείμενα του Θεοτόκη είναι πιο επίκαιρα από πολλά σύγχρονα, που δεν φτάνουν το βάθος του», λέει.
- Την εμπειρία τού σινεμά την ευχαριστήθηκε. «Οταν ξεκινήσαμε τα γυρίσματα ένιωθα ήδη ασφαλής, γιατί είχαμε κάνει πολλές πρόβες. Ετσι, η διαδικασία δεν απείχε πολύ από αυτή του θεάτρου. Η διαφορά σε σχέση με το θέατρο είναι η εξής: αυτό που γεννιόταν στο γύρισμα καταγραφόταν στην κάμερα. Ενώ στο θεάτρο έχεις καθημερινά τη δυνατότητα να εξελίξεις ένα ρόλο, αν και δεν μπορείς να σώσεις, όπως στο σινεμά, αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή μπροστά στους θεατές», λέει.
- Σινεμά θα ξαναέκανε, όπως λέει, «με τα χίλια». Και την τηλεόραση, όμως, τη βλέπει με καλό μάτι. Υπάρχουν δουλειές που έχει ζηλέψει, όπως τη μεταφορά του «Δέκα» του Μ. Καραγάτση. Οχι τυχαία επιλογή, αφού έχει μεγάλη αγάπη στη λογοτεχνία. Αυτή την έφερε κοντά με τη Μίρκα Γεμετζάκη, με την οποία έχουν δουλέψει πολλές φορές. «Μέσα από αυτή τη συνεργασία συνέδεσα την αγάπη μου για τη μουσική με τα κείμενα του Παπαδιαμάντη και του Βιζυηνού, που έχουν μεγάλη μουσικότητα. Αρχισα έτσι να προσεγγίζω την υποκριτική μέσω της μουσικότητας και της φωνής», εξηγεί.
- Ο φετινός θεατρικός της ρόλος της επιφυλάσσει ακόμη ένα αποχωρισμό. Αν στους «Σκλάβους στα δεσμά τους» χάνει τον αγαπημένο της, στη «Γένεση» του Αλέξη Σταμάτη, σε σκηνοθεσία Αύρας Σιδηροπούλου («Σκηνή Μικρή Χώρα»), χάνει το παιδί της. «Δεν παρατάει το παιδί της. Είναι αναγκασμένη να το δώσει γιατί δεν έχει χρήματα. Μετά τη γέννα, κάνει μια εξομολόγηση για τον άντρα που ερωτεύτηκε, την ερωτική πράξη και τα συναισθήματα από τον αποχωρισμό του παιδιού της. Είναι ένα κείμενο σκληρό, βαθύ και φιλοσοφικό», εξηγεί.
Ισως να ήρθε η ώρα της να παίξει κωμωδία. «Το αστείο είναι ότι στη Σχολή (Εθνικό) μού έδιναν συνέχεια κωμικούς ρόλους. Δεν έχω όμως παίξει επαγγελματικά κωμωδία. Θα το ήθελα πολύ για αλλαγή». Το καλοκαίρι, πάντως, την περιμένουν οι «Πέρσες» του Αισχύλου. Συμμετέχει στην παράσταση του Εθνικού, που θα σκηνοθετήσει για την Επίδαυρο ο Ντίμιτερ Γκότσεφ. *
- Της ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 16/03/2009
No comments:
Post a Comment