Αποστολή: Παύλος Θ. Κάγιος, ΤΑ ΝΕΑ: Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008
Ως «τριλογία καλλιτεχνικής αυτοκτονίας» χαρακτήρισε τις τρεις τελευταίες ταινίες του- το φινάλε, τον «Αχιλλέα και τη χελώνα», το είδαμε στη Θεσσαλονίκη- ο Ιάπωνας σκηνοθέτης και ηθοποιός (ακόμη και σε σαπουνόπερες) Τακέσι Κιτάνο. «Οι παραγωγοί με θεωρούσαν κάθαρμα, επειδή θα τους κατέστρεφα οικονομικά, αλλά εγώ ήθελα να κάνω αυτό που πίστευα, να ξεφύγω από την εικόνα του σταρ»!
- Είναι, δηλαδή, δύσκολη προσωπικότητα ένας καλλιτέχνης;
Ήρωας της νέας ταινίας του, «Ο Αχιλλέας και η χελώνα», είναι ένας ερασιτέχνης ζωγράφος που όλη τη ζωή του την περνάει ζωγραφίζοντας μανιωδώς χωρίς ποτέ να αναγνωριστεί το ταλέντο του- μάλιστα τα έργα είναι του ίδιου του Τακέσι Κιτάνο: «Ξέρω ότι είμαι κακός ζωγράφος, αλλά μετά την ταινία διάφοροι έμποροι τέχνης και πλούσιοι στην Ιαπωνία ζητούν έργα μου»...
- Γιατί αφιερώνεται κανείς ψυχή τε και σώματι στην τέχνη;
Το γεγονός ότι γεννήθηκε πριν από 61 χρόνια σε μια κακόφημη γειτονιά του Τόκιο- «είδα μπροστά μου δολοφονούνται άνθρωποι από τη Γιάκουζα»- στάθηκε ένας από τους κύριους λόγους που εισχωρεί ωμήβία στις ταινίες του, στις οποίες επί δεκαετίες οι Ιάπωνες- κοινό και κριτικοί- είχαν γυρισμένη την πλάτη... Όταν όμως τα «Πυροτεχνήματά» του κέρδισαν το 1997 το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας «με υποδέχθηκαν σαν μετρ της σκηνοθεσίας», όπως είπε...
- Τι διδάσκετε στη Σχολή Σκηνοθεσίας στο Τόκιο;
- Τι είναι τελικά η σκηνοθεσία;
- Η εμπειρία σας όμως στο Χόλιγουντ ως ηθοποιού στο «Johnny mnemonic» και ως σκηνοθέτη στο «Βrother» ήταν «τραυματική»...
No comments:
Post a Comment