Οι δύο μοναδικές καλές ελληνικές ταινίες είχαν μείνει για το τέλος κι αυτό αποδείχτηκε χθες και σήμερα. Χθες προβλήθηκε η «Αθανασία» (ή «Καλά κρυμμένα μυστικά») του Πάνου Καρκανεβάτου κι αισθάνθηκα για πρώτη στιγμή σε φετινή ελληνική ταινία να μη με κυριεύει η αγανάκτηση – τελευταίο «τραυματικό» επεισόδιο ήταν οι «Τρεις στιγμές» του Πέτρου Σεβαστίκογλου που δεν κατάλαβα ούτε την ταινία (αν η επιδίωξή του ήταν να κάνει τους θεατές να αισθανθούν βλάκες, μπράβο του, μεγάλο το επίτευγμά του!) αλλά ούτε και με τι κριτήρια την επέλεξαν στο Διεθνές Διαγωνιστικό.
- Η «Αθανασία», λοιπόν, είχε κι ενδιαφέρουσα ιστορία και καλή κινηματογράφηση (μου άρεσαν κι η μουσική κι η φωτογραφία, προπάντων τα ντεκόρ του χωριατόσπιτου) και βεβαίως ξεχώρισαν οι ηθοποιοί της. Η Μαρίνα Καλογήρου με το εκφραστικό βλέμμα της και τις σιωπές της, ο Γιώργος Καραμίχος με τη στέρεη παρουσία του. Για τον Καραμίχο θα ήθελα να προσθέσω πως επειδή από καιρό έχει δώσει στο θέατρο κάποιες πετυχημένες εξετάσεις κι αφού είναι κι εμφανίσιμος και τον θέλει κι ο φακός κι αφού ο ίδιος το βλέπει σοβαρά, μήπως θα έπρεπε να περιορίσει λίγο την τηλεόραση στην οποία κάνει κατάχρηση εμφανίσεων κι αυτή του ανταποδίδει φθορά.
- Η άλλη είναι το «Σκλάβοι στα δεσμά τους» σε σκηνοθεσία Τόνη Λυκουρέση από το βιβλίο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη. Αυτή μου άρεσε ακόμα περισσότερο και θα της έδινα με άνεση την όποια πρόκριση. Οικογενειακό δράμα εποχής, στην Κέρκυρα των πρώτων ημερών της ένωσης με την Ελλάδα, αναπαριστά ωραία την εποχή, θαυμάσια τα ντεκόρ κι ατμοσφαιρική η φωτογραφία, άξια για βραβείο μουσικής στον Μίνωα Μάτσα και ερμηνείες περιωπής. Αποκλείεται να μην είναι νικητής των φετινών κρατικών βραβείων ο Γιάννης Φέρτης με την ερμηνεία που κάνει στο ρόλο του αυστηρού πατριάρχη που βιώνει τον ξεπεσμό της οικογένειας και της τάξης σαν ένας μικρός «γατόπαρδος». Να μην αδικήσουμε το συμπρωταγωνιστή Ακη Σακελλαρίου που κι η δική του ερμηνεία αξίζει βραβείο, όπως και των άλλων ηθοποιών, του Κ. Παπαχρόνη, της Ειρ. Ιγγλέση, της Δήμητρας Ματσούκα, την οποία οφείλουν να παίρνουν στα σοβαρά και να την αξιοποιούν.
- Από το ξένο διαγωνιστικό έχουν ξεχωρίσει και φέρονται ως φαβορί η ρουμάνικη «Κυριακάτικο ψάρεμα» κι η αυστραλέζικη «Τρία τυφλά ποντίκια».
Εξω από τις αίθουσες
- Ενθουσιασμένος ήταν ο Ολιβερ Στόουν μετά την επίσκεψή του στη Βεργίνα, ενώ αργότερα βραβεύτηκε με το «Χρυσό Αλέξανδρο», στο κατάμεστο «Ολύμπιον», όπου μίλησε και πάλι για τον Μπους τονίζοντας ότι «παραλληλίζει τον εαυτό του με το Μέγα Αλέξανδρο. Πολλοί τον υποτίμησαν και εκεί οφείλεται η επιτυχία του. Είναι ένα είδος αμερικανικού αρχέτυπου όπως ο Τζον Γουέιν και κάποια στιγμή το φαινόμενο Μπους θα επιστρέψει...».
- Η «Αθανασία», λοιπόν, είχε κι ενδιαφέρουσα ιστορία και καλή κινηματογράφηση (μου άρεσαν κι η μουσική κι η φωτογραφία, προπάντων τα ντεκόρ του χωριατόσπιτου) και βεβαίως ξεχώρισαν οι ηθοποιοί της. Η Μαρίνα Καλογήρου με το εκφραστικό βλέμμα της και τις σιωπές της, ο Γιώργος Καραμίχος με τη στέρεη παρουσία του. Για τον Καραμίχο θα ήθελα να προσθέσω πως επειδή από καιρό έχει δώσει στο θέατρο κάποιες πετυχημένες εξετάσεις κι αφού είναι κι εμφανίσιμος και τον θέλει κι ο φακός κι αφού ο ίδιος το βλέπει σοβαρά, μήπως θα έπρεπε να περιορίσει λίγο την τηλεόραση στην οποία κάνει κατάχρηση εμφανίσεων κι αυτή του ανταποδίδει φθορά.
- Η άλλη είναι το «Σκλάβοι στα δεσμά τους» σε σκηνοθεσία Τόνη Λυκουρέση από το βιβλίο του Κωνσταντίνου Θεοτόκη. Αυτή μου άρεσε ακόμα περισσότερο και θα της έδινα με άνεση την όποια πρόκριση. Οικογενειακό δράμα εποχής, στην Κέρκυρα των πρώτων ημερών της ένωσης με την Ελλάδα, αναπαριστά ωραία την εποχή, θαυμάσια τα ντεκόρ κι ατμοσφαιρική η φωτογραφία, άξια για βραβείο μουσικής στον Μίνωα Μάτσα και ερμηνείες περιωπής. Αποκλείεται να μην είναι νικητής των φετινών κρατικών βραβείων ο Γιάννης Φέρτης με την ερμηνεία που κάνει στο ρόλο του αυστηρού πατριάρχη που βιώνει τον ξεπεσμό της οικογένειας και της τάξης σαν ένας μικρός «γατόπαρδος». Να μην αδικήσουμε το συμπρωταγωνιστή Ακη Σακελλαρίου που κι η δική του ερμηνεία αξίζει βραβείο, όπως και των άλλων ηθοποιών, του Κ. Παπαχρόνη, της Ειρ. Ιγγλέση, της Δήμητρας Ματσούκα, την οποία οφείλουν να παίρνουν στα σοβαρά και να την αξιοποιούν.
- Από το ξένο διαγωνιστικό έχουν ξεχωρίσει και φέρονται ως φαβορί η ρουμάνικη «Κυριακάτικο ψάρεμα» κι η αυστραλέζικη «Τρία τυφλά ποντίκια».
Εξω από τις αίθουσες
- Ενθουσιασμένος ήταν ο Ολιβερ Στόουν μετά την επίσκεψή του στη Βεργίνα, ενώ αργότερα βραβεύτηκε με το «Χρυσό Αλέξανδρο», στο κατάμεστο «Ολύμπιον», όπου μίλησε και πάλι για τον Μπους τονίζοντας ότι «παραλληλίζει τον εαυτό του με το Μέγα Αλέξανδρο. Πολλοί τον υποτίμησαν και εκεί οφείλεται η επιτυχία του. Είναι ένα είδος αμερικανικού αρχέτυπου όπως ο Τζον Γουέιν και κάποια στιγμή το φαινόμενο Μπους θα επιστρέψει...».
- Δεσμεύσεις για την επόμενη διοργάνωση του Φεστιβάλ αλλά και για τη χρηματοδότηση της ΕΡΤ στις ελληνικές παραγωγές ανέλαβε ο πρόεδρός της Χρήστος Παναγόπουλος χθες, μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου. Αν και λόγω της κρίσης θα περικοπούν 20 εκατ. ευρώ, τα 4 εκατομμύρια προς τις ελληνικές παραγωγές δεν θα μειωθούν.
- Για αδιαφάνεια και δαπάνες στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο έκανε λόγο η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαρία Δαμανάκη, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης σχετικά με το παρόν και το μέλλον του θεσμού. Ωστόσο, η διευθύντρια του ΦΚΘ Δέσποινα Μουζάκη, (δεν είχε προσκληθεί στην εκδήλωση), χαρακτήρισε «άκομψο» το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε τις ημέρες της 49ης διοργάνωσης.
No comments:
Post a Comment