Thursday, November 20, 2008

Παράδοξο του Ζήνωνος α λα ιαπωνικά

Φωτογραφία

Ο ιάπωνας σκηνοθέτης Τακέσι Κιτάνο με τον Χρυσό Αλέξανδρο, ο οποίος του απενεμήθη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΙΔΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Φωτογραφία
Η απότομη πτώση της θερμοκρασίας και η βροχή δεν ανέκοψαν την ορμή των θεατών που παρακολουθούν το Φεστιβάλ. Οι αίθουσες γεμίζουν, κυρίως τις βραδινές ώρες. Επίσης ταινίες που δεν το περιμένεις σημειώνουν αναπάντεχη επιτυχία. Παράδειγμα, η βωβή σουηδική ταινία του Βίκτορ Σγιόστρομ «Η άμαξα-φάντασμα» (1921)

που προβλήθηκε την Τρίτη το βράδυ σε κατάμεστη αίθουσα με ζωντανή μουσική από δύο πρωτοποριακά συγκροτήματα.

Η Τετάρτη ήταν και η τελευταία ημέρα παραμονής του Ολιβερ Στόουν , ο οποίος από σήμερα το πρωί ταξιδεύει για την Ιταλία προκειμένου να συνεχίσει την ευρωπαϊκή περιοδεία του για το «W.».

Με λιγότερο ενδιαφέρον (και λιγότερη προσέλευση κοινού) χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε ακόμη ένα masterclass κινηματογράφου, αυτή τη φορά από τον ιάπωνα σκηνοθέτη Τακέσι Κιτάνο, που ήρθε στη Θεσσαλονίκη για την προώθηση της ταινίας του «Ο Αχιλλέας και η χελώνα». Τόσο το masterclass όσο και η συνέντευξη Τύπου που το ακολούθησε είχαν κάτι το χιουμοριστικό, αφού ο Κιτάνο μιλάει μόνο ιαπωνικά, με αποτέλεσμα να γίνει ένα διασκεδαστικό αλλά χρονοβόρο μπέρδεμα από τα ελληνικά στα αγγλικά και μετά στα ιαπωνικά.

Ο διασημότερος εν ζωή ιάπωνας σκηνοθέτης, ο οποίος ταλαντεύεται ανάμεσα στην τηλεοπτική φάρσα (ως ηθοποιός με το όνομα Μπιτ Τακέσι) και στον κινηματογράφο ποιότητας (ως σκηνοθέτης και ηθοποιός), μίλησε αρκετά για τη σημερινή εμπορευματοποίηση της τέχνης επισημαίνοντας ότι στις ημέρες μας η αξία ενός έργου τέχνης «κατασκευάζεται από τη διαφήμιση,το μάρκετινγκ και τη γενικότερη προβολή του στην παγκόσμια αγορά». Κάπου εκεί άλλωστε βρίσκεται και ο προβληματισμός του «Αχιλλέα και της χελώνας», που κατά τον Κιτάνο είναι μια επεξεργασία του συμβολισμού του παραδόξου του Ζήνωνος, μια μάταιη προσπάθεια του ζωγράφου ήρωα να κερδίσει επιτυχία και αναγνώριση. «Η σχέση του Αχιλλέα και της χελώνας παραπέμπει στο να επιδίδεσαι σε μια ανούσια αναζήτηση αντί να εκτιμάς αυτό που μπορείς να αποκτήσεις στη ζωή».

ΣΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ

▅ Ποια λέτε ότι είναι μία από τις αγαπημένες ταινίες του συγγραφέα του «Αγγλου ασθενούς» και προέδρου της εφετινής κριτικής επιτροπής Μάικλ Οντάτζε ; Το δραματοποιημένο ντοκυμαντέρ «Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη» του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου. Διανομείς, ξυπνάτε! Η ταινία έχει προοπτική εισιτηρίων!

▅ Παρά την κούρασή του ο Ολιβερ Στόουν εξέπεμπε απίστευτη ενέργεια κατά τη διάρκεια του επίσημου δείπνου του την Τετάρτη βράδυ στο εστιατόριο «.Εs». Και του άρεσε το φαγητό.

▅ Αμέσως μετά το δείπνο τι λέτε ότι έκανε ο Στόουν; Πήγε στην Αποθήκη Γ του Λιμανιού για να παρακολουθήσει τη συναυλία του Εμίρ Κουστουρίτσα. Χόρεψαν κιόλας παρέα...

No comments: