Το κοινό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποθέωσε χθες το βράδυ τον Ιάπωνα σκηνοθέτη Τακέσι Κιτάνο, στον οποίο απονεμήθηκε ο «Χρυσός Αλέξανδρος», για το σύνολο του έργου του, σε τιμητική εκδήλωση στο «Ολύμπιον».
Στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του «Ολύμπιον» προβλήθηκε στη συνέχεια και η τελευταία του ταινία «Ο Αχιλλέας και η χελώνα», ένα έργο με ισόποσες «δόσεις» τραγωδίας και κωμωδίας γύρω από τον εξ αρχής καταδικασμένο αγώνα του κεντρικού του ήρωα να καταξιωθεί ως καλλιτέχνης και να βρει το δικό του προσωπικό στιλ, μέσα σε ένα περιβάλλον εχθρικό και εντελώς αποπροσανατολιστικό. Η ταινία αποτελεί μέρος της τριλογίας που ο Κιτάνο αποτελεί «Καλλιτεχνική αυτοκτονία».
«Η ικανότητα του καλλιτέχνη να προωθήσει το έργο του σήμερα γίνεται όλο και πιο προβληματική. Σε μια εποχή άκρατου καταναλωτισμού, αυτή επιτυγχάνεται όλο και περισσότερο με τη στήριξη των μέσων ενημέρωσης, των εμπόρων τέχνης και ούτω καθεξής. Γ'΄ αυτό και μιλώ για καλλιτεχνική αυτοκτονία. Να φανταστείτε δε πόσο οι άνθρωποι δεν έχουν την αίσθηση του χιούμορ στην Ιαπωνία, όταν είδαν τον «Αχιλλέα και την χελώνα» κάποιοι πλούσιοι απευθύνθηκαν στο γραφείο μου να ζητήσουν να τους πουλήσω τους πίνακες που χρησιμοποιώ στην ταινία, τους οποίους ζωγράφισα ο ίδιος και σας διαβεβαιώ ότι είμαι ατάλαντος και αποτυχημένος ζωγράφος», είπε γελώντας σήμερα ο Κιτάνο.
Ο Τακέσι Κιτάνο εκτός από σκηνοθέτης είναι και ηθοποιός και τηλεοπτική περσόνα. Οι ταινίες του στην Ιαπωνία δεν τυγχάνουν ιδιαίτερης αποδοχής.
«Η ειρωνεία είναι -είπε σήμερα-, ότι ενώ με θεωρούσαν κωμικό ηθοποιό που έφτιαχνε και ταινίες μετά το 'Χρυσό Λιοντάρι'» που κέρδισα το 1997 στη Βενετία για τα 'Πυροτεχνήματα', τότε ξαφνικά με υποδέχθηκαν στην Ιαπωνία ως δάσκαλο της 7ης τέχνης, διεθνούς φήμης και λοιπά. Εγώ όμως είμαι ευγνώμων στη Δύση που από την αρχή της κινηματογραφικής μου καριέρας με θεώρησαν οι κριτικοί και το κοινό, σοβαρό και με προσκαλούσαν στα Φεστιβάλ. Ο αγώνας μου συνεχίζεται», δήλωσε ο 60χρονος Τακέσι Κιτάνο που διανύει την πιο γόνιμη περίοδο της καριέρας του.
No comments:
Post a Comment