Thursday, April 2, 2015

Στις ράγες της Θεσσαλονίκης το «Ουζερί Τσιτσάνης»

ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Σκηνικό γερμανικής κατοχής στήθηκε στη Στοά του Αγίου Μηνά και στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, εκεί όπου γίνονται εντατικά γυρίσματα της νέας, πέμπτης κατά σειρά, μεγάλου μήκους ταινίας του Μανούσου Μανουσάκη, «Ουζερί Τσιτσάνης», η οποία βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη.

Στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και στη Στοά του Αγίου Μηνά γίνονται εντατικά γυρίσματα για την ταινία
Στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και στη Στοά του Αγίου Μηνά γίνονται εντατικά γυρίσματα για την ταινία
Τα γυρίσματα προσέλκυσαν αρκετούς Θεσσαλονικείς που περνούσαν τυχαία και έμειναν να παρακολουθήσουν, ενώ οι ηθοποιοί δίνουν κάθε μέρα τον καλύτερο εαυτό τους, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Μ. Μανουσάκη. Η υπόθεση της ταινίας αφορά τον έρωτα και την τραγική ιστορία δύο νέων, του Γιώργου που είναι χριστιανός με την Εβραία Εστρέα, στην υπό γερμανική κατοχή Θεσσαλονίκη.
Μέσα από μια περιπετειώδη ιστορία αγάπης, παραδομένη στον παραλογισμό του πολέμου και των φυλετικών διακρίσεων, ξεδιπλώνεται η καθημερινότητα της κατεχόμενης Θεσσαλονίκης, της εβραϊκής κοινότητας της πόλης και παράλληλα η ιστορία του Βασίλη Τσιτσάνη -φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννησή του-, στο ιστορικό ουζερί, στην οδό Παύλου Μελά 22, εκεί όπου συνέθεσε μερικά από τα πιο γνωστά του κομμάτια, ανάμεσά τους και την πολυτραγουδισμένη «Συννεφιασμένη Κυριακή».
«Με τιμά ιδιαίτερα το γεγονός ότι θα υποδυθώ αυτόν τον εμβληματικό χαρακτήρα, είμαι μεγάλος θαυμαστής του Τσιτσάνη και αυτό συμβαίνει δίπλα σε έναν καταξιωμένο σκηνοθέτη και ικανούς ηθοποιούς που εκτιμώ ιδιαίτερα τη δουλειά τους», δήλωσε ο Ανδρέας Κωνσταντίνου, που υποδύεται τον Τσιτσάνη, ενώ υπήρξε και από τους πρωταγωνιστές της τελευταίας ταινίας του Παντελή Βούλγαρη, «Μικρά Αγγλία». Μέχρι στιγμής έχουν γίνει γυρίσματα στη Στοά Αγίου Μηνά και στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ μέχρι την Κυριακή που οι συντελεστές θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, θα γυριστούν σκηνές στη Συναγωγή Μοναστηριωτών στην οδό Συγγρού και στο λιμάνι.
Αεικίνητος, απαιτητικός και προσεκτικός στις λεπτομέρειες, ο Μ. Μανουσάκης βρίσκεται συνεχώς μπροστά και πίσω από τις κάμερες και ζητά να γυριστεί ξανά και ξανά η ίδια σκηνή μέχρι να βγει το αποτέλεσμα που θέλει.
«Η γερμανική κατοχή και μια απαγορευμένη ερωτική σχέση βρίσκονται στο επίκεντρο ενός κινηματογραφικού ρυθμού που τίθεται υπό τη μουσική που συνθέτει ένας από τους βασικούς χαρακτήρες του έργου: ο εμβληματικός Βασίλης Τσιτσάνης», αναφέρει ο Μ. Μανουσάκης, προσθέτοντας ότι η ταινία θα βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες τον προσεχή Νοέμβριο.
  • Το 1942
Η ιστορία ξεκινά τον Ιούνιο του 1942 όταν οι ναζί απογράφουν τους Εβραίους και τους στέλνουν σε καταναγκαστικά έργα και ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 1943, όταν αναχωρούν οι πρώτοι συρμοί για τα κρεματόρια του Αουσβιτς-Μπίρκεναου.
Τα χθεσινά γυρίσματα περιλάμβαναν τέτοιες σκηνές στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό. Ηθοποιοί και δεκάδες κομπάρσοι αναπαρέστησαν την εποχή της αναχώρησης των πρώτων βαγονιών, μέσα από τις πιο δυνατές -ίσως- σκηνές της ταινίας. Η συγκίνηση ήταν έκδηλη, ενώ η θλίψη και ο πόνος του αποχαιρετισμού και του αβέβαιου μέλλοντος κάλυψαν για αρκετές ώρες την ατμόσφαιρα. Ολοι υπάκουαν στις σκηνοθετικές οδηγίες του Μ. Μανουσάκη, η ένταση κυριαρχούσε για αρκετή ώρα και όταν ο σκηνοθέτης φώναξε «τέλος», όλοι δήλωσαν απόλυτα ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα.
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ

No comments: