Του Παύλου Θ. Κάγιου, ΤΑ ΝΕΑ: Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2008
Μονές κινηματογραφικές αίθουσες αλλά και πολυσινεμά- οκτώ συνολικά- κλείνουν στην Αθήνα, ενώ η νέα κινηματογραφική σεζόν άρχισε με πτώση 2% στα εισιτήρια.
Τα θύματα της κινηματογραφικής ύφεσης στην αρχή της σεζόν είναι οι τρεις αίθουσες «Οντεόν Μαρούσι Σινεφίλ», η «Ζίνα» στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και το «Πλάζα 1,2» στην Κηφισίας (έγιναν σούπερ μάρκετ), το «Άστρον» και το «Αλφαβίλ». Δεν είναι όμως σπάνιο το φαινόμενο και μερικά Village να έχουν σε κάποιες καθημερινές προβολές τους 3-4 θεατές. Είναι χαρακτηριστικό πως το νέο «Star Wars: Ο πόλεμος των κλώνων» της Village Films έκοψε μόνο 2.786 εισιτήρια σε 31 αίθουσες σε όλη τη χώρα τις πρώτες τέσσερις ημέρες προβολής- ούτε ελληνική ταινία στη δεκαετία του ΄80 να ήταν! «Η προσέλευση των θεατών εξαρτάται από τις ταινίες που παίζει η κάθε αίθουσα. Οι σινεφίλ επιλέγουν πια πού πηγαίνουν. Δεν μπορεί μια μονή αίθουσα να περιμένει πολλούς θεατές όταν παίζει μπλοκμπάστερς που προβάλλουν και τα μούλτιπλεξ τα οποία μαζεύουν νεανικό κοινό γιατί προσφέρουν πολύπλευρη διασκέδαση- καφετέριες, μαγαζιά για ψώνια, φαγητό κ.ά.», μας λέει ο κ. Δημήτρης Γάκας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αιθουσαρχών Ελλάδας.
Η νέα ταινία του Γούντι Άλεν, το «Vicky Cristina Βarcelona», σκίζει στις μονές αίθουσες- το πρώτο τριήμερο προβολής της έκοψε 60.000 εισιτήρια! Και αυτό «δείχνει, μαζί με παραδείγματα άλλων ανάλογων ταινιών, ότι οι θεατές των μονών αιθουσών είναι στη πλειονότητά τους πιο ώριμης ηλικίας, 30-45 χρόνων. Το ίδιο κοινό ήταν κι αυτό που πήγε και είδε το νέο φιλμ του Μάικ Λι "Τυχερή και ευτυχισμένη" και το
«Είναι θέμα επιλογής ταινίας η προσέλευση των θεατών και η πείρα δείχνει ότι οι μονές αίθουσες πρέπει να έχουν εναλλακτικά προγράμματα και να βασίζονται μόνο στις ταινίες που πλημμυρίζουν τα σινεπλέξ», τονίζει ο εισαγωγέας ταινιών κ. Αντώνης Μανιάτης της Σπέντζος Φιλμ που πήρε στα χέρια της την «Αβάνα» η οποία ετοιμαζόταν να βάλει λουκέτο. Πώς αποφασίσατε να πάρετε την «Αβάνα» σε μια εποχή που δεν είναι στα πάνω τους οι μονές αίθουσες; «Πιστεύουμε ότι η μονή αίθουσα έχει μέλλον, είναι οι θεατές μεγαλύτερων ηλικιών. Και όταν σε αυτό το κοινό προσφέρεις τις ταινίες που προτιμά, έρχεται να τις δει», μας λέει ο κ. Μανιάτης και κρατά για του χρόνου τις ριζικές ανακαινίσεις που θα γίνουν στην «Αβάνα»... Μας δίνει όμως απτά παραδείγματα για αυτά που λέει, αναφέροντάς μας πως ο «Άτταλος» στη Νέα Σμύρνη έκοψε το Σάββατο με την ταινία του Γούντι Άλεν 600 εισιτήρια κι ας είναι κοντά τα Village Φαλήρου και τα Starcity ή στην «Αίγλη» Χαλανδρίου μαζεύτηκαν 700 θεατές για την ταινία του Γούντι Άλεν κι ας είναι λίγο πιο πάνω τα Village Μall και τα Κosmopolis.
Τα θύματα της κινηματογραφικής ύφεσης στην αρχή της σεζόν είναι οι τρεις αίθουσες «Οντεόν Μαρούσι Σινεφίλ», η «Ζίνα» στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και το «Πλάζα 1,2» στην Κηφισίας (έγιναν σούπερ μάρκετ), το «Άστρον» και το «Αλφαβίλ». Δεν είναι όμως σπάνιο το φαινόμενο και μερικά Village να έχουν σε κάποιες καθημερινές προβολές τους 3-4 θεατές. Είναι χαρακτηριστικό πως το νέο «Star Wars: Ο πόλεμος των κλώνων» της Village Films έκοψε μόνο 2.786 εισιτήρια σε 31 αίθουσες σε όλη τη χώρα τις πρώτες τέσσερις ημέρες προβολής- ούτε ελληνική ταινία στη δεκαετία του ΄80 να ήταν! «Η προσέλευση των θεατών εξαρτάται από τις ταινίες που παίζει η κάθε αίθουσα. Οι σινεφίλ επιλέγουν πια πού πηγαίνουν. Δεν μπορεί μια μονή αίθουσα να περιμένει πολλούς θεατές όταν παίζει μπλοκμπάστερς που προβάλλουν και τα μούλτιπλεξ τα οποία μαζεύουν νεανικό κοινό γιατί προσφέρουν πολύπλευρη διασκέδαση- καφετέριες, μαγαζιά για ψώνια, φαγητό κ.ά.», μας λέει ο κ. Δημήτρης Γάκας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αιθουσαρχών Ελλάδας.
Η νέα ταινία του Γούντι Άλεν, το «Vicky Cristina Βarcelona», σκίζει στις μονές αίθουσες- το πρώτο τριήμερο προβολής της έκοψε 60.000 εισιτήρια! Και αυτό «δείχνει, μαζί με παραδείγματα άλλων ανάλογων ταινιών, ότι οι θεατές των μονών αιθουσών είναι στη πλειονότητά τους πιο ώριμης ηλικίας, 30-45 χρόνων. Το ίδιο κοινό ήταν κι αυτό που πήγε και είδε το νέο φιλμ του Μάικ Λι "Τυχερή και ευτυχισμένη" και το
Σε λίγες ημέρες θα προβληθούν εμπορικές ελληνικές παραγωγές που αναμένεται να προσελκύσουν το ευρύ κοινό, όπως το «Αυστηρώς κατάλληλο» και «Ο Ηλίας του 16ου»"Καυτό απόρρητο" των αδελφών Κοέν που έφερε χαμόγελα στα χείλη των επιχειρηματιών των μονών αιθουσών καθώς ξεπέρασε τα 40.000 εισιτήρια η πρώτη και τα 100.000 εισιτήρια η δεύτερη», μας πληροφορεί ο κ. Γάκας.
- Τι δείχνει το γεγονός της μείωσης των εισιτηρίων κατά 2% στην αρχή της σεζόν;
Οι σωστές ταινίες στις σωστές αίθουσες
«Είναι θέμα επιλογής ταινίας η προσέλευση των θεατών και η πείρα δείχνει ότι οι μονές αίθουσες πρέπει να έχουν εναλλακτικά προγράμματα και να βασίζονται μόνο στις ταινίες που πλημμυρίζουν τα σινεπλέξ», τονίζει ο εισαγωγέας ταινιών κ. Αντώνης Μανιάτης της Σπέντζος Φιλμ που πήρε στα χέρια της την «Αβάνα» η οποία ετοιμαζόταν να βάλει λουκέτο. Πώς αποφασίσατε να πάρετε την «Αβάνα» σε μια εποχή που δεν είναι στα πάνω τους οι μονές αίθουσες; «Πιστεύουμε ότι η μονή αίθουσα έχει μέλλον, είναι οι θεατές μεγαλύτερων ηλικιών. Και όταν σε αυτό το κοινό προσφέρεις τις ταινίες που προτιμά, έρχεται να τις δει», μας λέει ο κ. Μανιάτης και κρατά για του χρόνου τις ριζικές ανακαινίσεις που θα γίνουν στην «Αβάνα»... Μας δίνει όμως απτά παραδείγματα για αυτά που λέει, αναφέροντάς μας πως ο «Άτταλος» στη Νέα Σμύρνη έκοψε το Σάββατο με την ταινία του Γούντι Άλεν 600 εισιτήρια κι ας είναι κοντά τα Village Φαλήρου και τα Starcity ή στην «Αίγλη» Χαλανδρίου μαζεύτηκαν 700 θεατές για την ταινία του Γούντι Άλεν κι ας είναι λίγο πιο πάνω τα Village Μall και τα Κosmopolis.
No comments:
Post a Comment