«Vicki Christina Barcelona»
Δεν μπορείς να μη θαυμάσεις κάποιον που επί σαράντα χρόνια και κάτι έρχεται κάθε χρόνο με καινούργιο έργο, κάθε χρόνο. Κάποτε εξαντλείται και πέφτει αλλά και κάθε τόσο σηκώνεται και καταπλήσσει. Τα τελευταία χρόνια την ανανέωση τη βρίσκει μέσα από πόλεις. Η Νέα Υόρκη ήταν η κλασική αγαπημένη του. Επιπλέον, η αποδοχή που είχε στην Ευρώπη τον έκανε να στραφεί προς τη «γηραιά ήπειρο». Η Βαρκελόνη στην ταινία του Γούντι Αλεν είναι κάτι παραπάνω από ντεκόρ.
Ο Γούντι Αλεν προκαλεί για μια ακόμη φορά το θαυμασμό. Σε εκείνους, φυσικά, που θέλουν να τον θαυμάσουν. Δεν μπορείς, όμως, να μη θαυμάσεις κάποιον που επί σαράντα χρόνια και κάτι έρχεται κάθε χρόνο με καινούργιο έργο, κάθε χρόνο. Κάποτε εξαντλείται και πέφτει αλλά και κάθε τόσο σηκώνεται και καταπλήσσει.
Τα τελευταία χρόνια την ανανέωση τη βρίσκει μέσα από πόλεις. Η Νέα Υόρκη, που ήταν η κλασική αγαπημένη του και αλληλοταυτίστηκαν, δεν έχει πια τίποτε να του δώσει. Επιπλέον, η αποδοχή που είχε στην Ευρώπη τον έκανε να στραφεί προς τη «γηραιά ήπειρο», και να αναζητήσει εκεί εμπνεύσεις και συγκινήσεις. Το Λονδίνο τού έδωσε μια ανάσα με το «Match Point», στις επόμενες δύο ταινίες όμως τού την πήρε πίσω…Τώρα ήρθε η Βαρκελόνη. Και η πρώτη τους επαφή υπήρξε μοναδική. Την ένιωσε τόσο πολύ ώστε να εμπνευστεί μία ιστορία που να ταιριάζει με την αναρχική της παράδοση αλλά και με την ιλαρή και χαλαρή διάθεση του ίδιου. Η Βαρκελόνη στην ταινία του Γούντι Αλεν είναι κάτι παραπάνω από ντεκόρ.
Του φτιάχνει τα κέφια κι απολαμβάνει την ιστορία που μας διηγείται. Με δύο Αμερικανίδες που πηγαίνουν εκεί διακοπές και οι προκλήσεις τις καλωσορίζουν με τη μορφή ενός αρρενωπού Ισπανού, ο οποίος επιτίθεται σαν τον ταύρο. Μόνο που έχει και μια πρώην σύζυγο, η οποία ξέρει να τον χειρίζεται.
Το φιλμ είναι πολύ ωραίο, οι διάλογοί του ευφυέστατοι, οι χαρακτήρες πληρέστατοι, οι ηθοποιοί πρώτης αξίας, όλοι μα όλοι. Δεν μπορεί όμως να μη γίνει ξεχωριστή αναφορά στην Πενέλοπε Κρουζ, που ο Γούντι Αλεν την παραλαμβάνει έτσι όπως την ετοίμασε ο Αλμοδόβαρ στο «Volver» και την πάει παραπέρα σεβόμενος απόλυτα το δημιουργημένο πρότυπο. Η Πενέλοπε παίζει μοναδικά τη γυναίκα του πάθους. Και την παίζει με κωμική αίσθηση, όπως άλλωστε και οι άλλοι ηθοποιοί.
«Τυχερή και ευτυχισμένη»
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας.
«Η Μούμια: Η αυτοκρατορία του δράκου»
Κινηματογραφικό παραμύθι με ωραιότατα οπτικά εφέ και ήχους, αναλόγως πλούσια παραγωγή κι εύρημα για τη Νο 3 ταινία τους πήλινους στρατιώτες της Κίνας, οι οποίοι υποτίθεται πως έγιναν έτσι από μια κατάρα. Αν, όμως, λυθεί η κατάρα και ξυπνήσει η μούμια του αυτοκράτορα, τότε βοήθεια… Και γίνεται κάτι τέτοιο και φτάνουμε μέχρι τον Γέτι των Ιμαλαΐων, ενώ περνάμε κι από τη Σανγκάη των πρώτων ημερών της λήξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ομως, ο Μπρένταν Φρέιζερ παραμένει πολύ baby face κι υποτίθεται πως ο χαρακτήρας του έχει μεγαλώσει κι έχει αποκτήσει και γιο, αλλά τίποτε δεν μας πείθει. Πάντως, η περίπτωσή του έγκειται έρευνα που έκανε το «Variety» περί του ότι το σημερινό Χόλιγουντ δεν βγάζει men αλλά boys. Κι η έρευνα, μαζί με τους Τομ Κρουζ, Τζόνι Ντεπ, Μπραντ Πιτ, περιελάμβανε και τον Μπρένταν Φρέιζερ.
«Chico, ο Ανυπότακτος»
Ο σκηνοθέτης πάντως φαίνεται ταλαντούχος, έχει καλή αίσθηση του φακού, του χώρου, του ρυθμού και της έντασης. Της υψηλής έντασης, θα έλεγα. Η παρουσία του Φατίχ Ακίν βρίσκεται στο πλαίσιο της τουρκικής κοινότητας του Αμβούργου. Από κει και μετά η υπόθεση δεν διαθέτει τίποτα που να μην το έχουμε δει. Ο θαυμασμός στις ταινίες του Ταραντίνο και του Σκορσέζε είναι εμφανής και βλέπουμε πάλι υπόκοσμο, μετανάστες, ναρκωτικά. Σε κλισαρισμένη ιστορία. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κοινότητα που να μην έχουμε δει τον υπόκοσμό της και τα ναρκωτικά της.
Αυτό έχει άραγε να κάνει με το ότι δεν υπάρχουν άλλα θέματα; Κι ότι η έμπνευση των σημερινών δημιουργών έρχεται από το χώρο των μειονοτήτων και των κοινοτήτων; ‘Η μήπως όλοι οι...
Εξέγερση κατά Σπάικ Λι!
Φωτιές άναψε στην Ιταλία ο Σπάικ Λι με τη νέα του ταινία, «Το θαύμα της Αγίας Αννας»
Η ταινία αναφέρεται σε υπαρκτό κεφάλαιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ιταλία, στη σφαγή μιας αμερικανικής μεραρχίας με μαύρους Αμερικανούς στρατιώτες στο σύνολό τους από τους ναζί που είχαν καταλάβει την Ιταλία και τους ντόπιους φασίστες συνεργάτες τους.
Επιπλέον, κατά το μακελειό αυτό της μικρής κωμόπολης Sant’ Anna di Stazzema, στην περιοχή της Τοσκάνης, σφαγιάστηκαν και 560 Ιταλοί πολίτες.
Ολα αυτά θα ήταν κανονικά, αν η ταινία του Σπάικ Λι σε σενάριο του επίσης Αφροαμερικανού Τζέιμς Μακ Μπράιντ, δεν παρουσίαζε τα γεγονότα ως ρατσιστική διαμαρτυρία κατά των ομοχρώμων του, δίνοντας την «πληροφορία» πως η σφαγή ήταν αποτέλεσμα προδοσίας από μεριάς των Ιταλών παρτιζάνων της αντίστασης κατά των Γερμανών. Κι ότι δηλαδή -αυτή είναι η εκδοχή του!- σαν να πήγαν οι αντιστασιακοί στους ναζί και πρόδωσαν το σχέδιο από ρατσιστικό μίσος για τους μαύρους.
Οπως καταλαβαίνετε, στην Ιταλία έγινε χαμός. Μάλιστα ο Σπάικ Λι με τον Τζέιμς Μακ Μπράιντ είχαν την τόλμη κατά μερικούς, το θράσος κατά κάποιους άλλους, να συνοδέψουν την ταινία στο άνοιγμά της στην Ιταλία και να δώσουν συνέντευξη Τύπου. Ξεσηκώθηκαν οι αντιστασιακές οργανώσεις και οι εκπρόσωποι των παρτιζάνων κι εν πάση περιπτώσει ο συγγραφέας ζήτησε συγγνώμη από τους παρτιζάνους και δήλωσε πως δεν είχε πρόθεση να τους θίξει. Ο Σπάικ Λι όμως ήταν ανένδοτος στις θέσεις του και δήλωσε πως «δεν απολογούμαι για τίποτε, θεωρώ μάλιστα πως ερωτήσεις σαν κι αυτές αποτελούν απόδειξη πως εσείς οι Ιταλοί έχετε πολλούς λογαριασμούς με την Ιστορία σας για την περίοδο του Πολέμου και με αυτούς θα πορεύεστε». Και κατέληξε: «Στην τελική η ταινία δεν μιλάει για τα γεγονότα, αλλά δίνει τη δική μας ερμηνεία των γεγονότων».
Κι ο πόλεμος που άναψε στην Ιταλία, μαίνεται….
- Και παλιότερα
Ο Σπάικ Λι έχει κατηγορηθεί για θέσεις ρατσιστικές κι έχει προκαλέσει κι άλλες φορές με τη στάση του. Πρόσφατα, κατηγόρησε τον Κλιντ Ιστγουντ πως στις δύο πολεμικές ταινίες που γύρισε τη μία κατόπιν της άλλης («Οι σημαίες των προγόνων μας», «Γράμματα από το Ιβο Τζίμα») απέφυγε να χρησιμοποιήσει Αφροαμερικανούς, ενώ παλιότερα απείλησε τον Βιμ Βέντερς πως αν μπερδευτεί στο μετρό της Νέας Υόρκης και κατά λάθος κατέβει στο Χάρλεμ, του την έχουν στημένη οι δικοί του….
Η τύχη της ταινίας στην Ελλάδα αγνοείται. Αρχικά είχε προγραμματιστεί για Νοέμβριο από τον Ελληνα διανομέα της, στη συνέχεια όμως βγήκε από τον κατάλογο και για την ώρα παραμένει undated, που σημαίνει ότι μπορεί να βγει ακόμα και κατευθείαν στο DVD…
No comments:
Post a Comment