Το Film Commission, που βοηθά τις ξένες ταινίες που γυρίζονται στην Ελλάδα, τρίβει τα χέρια του για το «Arcadia lost» του Φαίδωνα Παπαμιχαήλ. Απαιτεί, όμως, περισσότερα από την πολιτεία, όπως φοροαπαλλαγές.
Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΜΠΑΡΚΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 08/10/2008
Μετά τους «300», η μάχη του Μαραθώνα; Πολλοί Ελληνες θα είχαν αντίρρηση. Οι παραγωγοί, όμως, της επιτυχημένης εμπορικά αμερικανικής ταινίας το σκέφτονται σοβαρά. Ηδη το ανακοίνωσαν στο CNN. Φυσικά τα γυρίσματα θα γίνουν στην Ελλάδα. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και πολύ περισσότερο το ελληνικό γραφείο Film Commission κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να πραγματοποιηθεί. «Θα μπορούσε να συνοδευτεί με το Ετος Μαραθώνα. Να γυριστούν ντοκιμαντέρ, να αναβιώσει ο Μαραθώνιος δρόμος του Φειδιππίδη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΕΚΚ Γ. Παπαλιός.
Ο Κάρτερ Τζένκινς και η Χέιλι Μπένετ υποδύονται στο «Arcadia lost» δύο Αμερικανούς εφήβους που περιπλανώμενοι στην Ελλάδα ανακαλύπτουν «έναν κόσμο που δεν ήξεραν ότι γνώριζαν» |
Από τότε που λειτουργεί, εδώ και 14 μήνες, το ειδικό γραφείο εξυπηρέτησης ξένων ταινιών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), έχει βοηθήσει να γυριστούν στη χώρα 6 ξένες ταινίες μεγάλου μήκους (μεταξύ των οποίων οι «Mamma Mia!» και «My life in ruins» της Νία Βαρντάλος) και 27 ντοκιμαντέρ ή τηλεοπτικά ρεπορτάζ. «Αυτό μεταφράζεται σε 3 εκατομμύρια δολάρια συνάλλαγμα για τη χώρα μας», τόνισε ο Μάρκος Χολέβας που το διευθύνει. «Το 40% των χρημάτων έχουμε υπολογίσει ότι δόθηκε στα ελληνικά συνεργεία που δούλεψαν γι' αυτές τις παραγωγές», πρόσθεσε.
Αδιάψευστος μάρτυρας της αποτελεσματικής δουλειάς είναι η ταινία «Arcadia lost» του Ελληνοαμερικανού σκηνοθέτη Φαίδωνα Παπαμιχαήλ. Είναι η πρώτη ξένη ταινία που γυρίζεται εξ ολοκλήρου στη χώρα μας (στα βουνά της Αρκαδίας και τις ακτές της Πελοποννήσου) και δεν το οφείλουμε μόνο στην καταγωγή του. Γι' αυτό και χθες Αμερικανοί (Κέλι Τόμας) και Ελληνες παραγωγοί (Σταμάτης Αθανάσουλας), ο σκηνοθέτης, ο Μάρκος Χολέβας και ο Γ. Παπαλιός τόνισαν ο ένας μετά τον άλλο όχι μόνο τη σημασία της ύπαρξης του Film Commission (www.hfco.gr) αλλά πολύ περισσότερο την αναγκαία υποστήριξη της πολιτείας. Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε τα οφέλη όχι μόνο στην τουριστική προβολή της χώρας, αλλά και στην αγορά εργασίας.
Η φοροαπαλλαγή θα βοηθήσει
«Στο νέο νόμο για τον κινηματογράφο, που ετοιμάζεται, το ΥΠΠΟ ενσωμάτωσε το Film Commission ως θυγατρική εταιρεία του Κέντρου Κινηματογράφου», επισήμανε ο Γ. Παπαλιός. «Η επιστροφή του ΦΠΑ άρχισε επιτέλους να λειτουργεί αποτελεσματικά για τον κινηματογράφο, ενώ στο μέλλον θα μπορούμε να προσφέρουμε και το κίνητρο της φοροαπαλλαγής», κατέληξε, τονίζοντας όμως ότι η οικονομική υποστήριξη της πολιτείας είναι ακόμη πολύ πίσω από το επιθυμητό. Το ΕΚΚ χρηματοδοτεί τις ξένες ταινίες που γυρίζονται στην Ελλάδα με 30-35.000 ευρώ. Με το νέο νόμο το ποσόν θα είναι πολλαπλάσιο.
«Είναι κάτι κι αυτό», συμπλήρωσε ο διασημότερος, ίσως, υποστηρικτής του γραφείου, Φαίδωνας Παπαμιχαήλ. Και ανέφερε την περίπτωση του Ολιβερ Στόουν. Ο Παπαμιχαήλ ήταν διευθυντής φωτογραφίας του «W», του πολυαναμενόμενου πορτρέτου του Τζορτζ Μπους που μόλις ολοκλήρωσε ο Στόουν. «Περίμενε δύο ώρες να τον δεχθούν σε κάποιο από τα επίσημα ραντεβού. Θυμάται ακόμη με πικρία την ελληνική εμπειρία του», διηγήθηκε ο Φ. Παπαμιχαήλ, τονίζοντας την εχθρικότητα της Ελλάδας προς τους ξένους κινηματογραφιστές.
Αδιάψευστος μάρτυρας της αποτελεσματικής δουλειάς είναι η ταινία «Arcadia lost» του Ελληνοαμερικανού σκηνοθέτη Φαίδωνα Παπαμιχαήλ. Είναι η πρώτη ξένη ταινία που γυρίζεται εξ ολοκλήρου στη χώρα μας (στα βουνά της Αρκαδίας και τις ακτές της Πελοποννήσου) και δεν το οφείλουμε μόνο στην καταγωγή του. Γι' αυτό και χθες Αμερικανοί (Κέλι Τόμας) και Ελληνες παραγωγοί (Σταμάτης Αθανάσουλας), ο σκηνοθέτης, ο Μάρκος Χολέβας και ο Γ. Παπαλιός τόνισαν ο ένας μετά τον άλλο όχι μόνο τη σημασία της ύπαρξης του Film Commission (www.hfco.gr) αλλά πολύ περισσότερο την αναγκαία υποστήριξη της πολιτείας. Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε τα οφέλη όχι μόνο στην τουριστική προβολή της χώρας, αλλά και στην αγορά εργασίας.
Η φοροαπαλλαγή θα βοηθήσει
«Στο νέο νόμο για τον κινηματογράφο, που ετοιμάζεται, το ΥΠΠΟ ενσωμάτωσε το Film Commission ως θυγατρική εταιρεία του Κέντρου Κινηματογράφου», επισήμανε ο Γ. Παπαλιός. «Η επιστροφή του ΦΠΑ άρχισε επιτέλους να λειτουργεί αποτελεσματικά για τον κινηματογράφο, ενώ στο μέλλον θα μπορούμε να προσφέρουμε και το κίνητρο της φοροαπαλλαγής», κατέληξε, τονίζοντας όμως ότι η οικονομική υποστήριξη της πολιτείας είναι ακόμη πολύ πίσω από το επιθυμητό. Το ΕΚΚ χρηματοδοτεί τις ξένες ταινίες που γυρίζονται στην Ελλάδα με 30-35.000 ευρώ. Με το νέο νόμο το ποσόν θα είναι πολλαπλάσιο.
«Είναι κάτι κι αυτό», συμπλήρωσε ο διασημότερος, ίσως, υποστηρικτής του γραφείου, Φαίδωνας Παπαμιχαήλ. Και ανέφερε την περίπτωση του Ολιβερ Στόουν. Ο Παπαμιχαήλ ήταν διευθυντής φωτογραφίας του «W», του πολυαναμενόμενου πορτρέτου του Τζορτζ Μπους που μόλις ολοκλήρωσε ο Στόουν. «Περίμενε δύο ώρες να τον δεχθούν σε κάποιο από τα επίσημα ραντεβού. Θυμάται ακόμη με πικρία την ελληνική εμπειρία του», διηγήθηκε ο Φ. Παπαμιχαήλ, τονίζοντας την εχθρικότητα της Ελλάδας προς τους ξένους κινηματογραφιστές.
Ο Νικ Νόλτε, πρωταγωνιστής του «Arcadia lost», ευγνωμονεί τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ που του γνώρισε την Πελοπόννησο, μια Ελλάδα μακριά από το στερεότυπο του παραθεριστικού νησιού |
Ο,τι αντιμετώπισε κι ο ίδιος στην Ινδία. Αρχικά το σενάριο του Ντέιβιντ Αρινιέλο ήταν τοποθετημένο στο Ν. Δελχί. Οταν το εκεί υπουργείο τούς γύρισε την πλάτη, ο Φ. Παπαμιχαήλ σκέφτηκε να γυρίσει την ταινία στην Ελλάδα. «Τελικά έγινε πολύ καλύτερη ταινία» είπε. Συνηγόρησε και ο σεναριογράφος: «Αρχικά μου φάνηκε δύσκολο, αλλά δουλεύοντας το σενάριο ξανά έγινε πιο δυνατό».
«Το φως, τα άγνωστα στους Αμερικανούς μέρη της Ελλάδας που επιλέξαμε, ο καιρός, οι εκπληκτικοί τεχνικοί βοήθησαν πάρα πολύ», τόνισε ο σκηνοθέτης που ήδη διαφημίζει τη χώρα στο εξωτερικό. «Υπάρχουν υποδομές, ξενοδοχεία κ.λπ., Ιντερνετ παντού, εξαιρετική ποικιλία τοποθεσιών, δεν χρειάζονται πολλά έξοδα... Η Ελλάδα είναι ένας ιδανικός και πρακτικός προορισμός για ταινίες, ειδικά low budget όπως η δική μας».
Με πρωταγωνιστή τον Νικ Νόλτε (που ευγνωμονεί τον Φ. Παπαμιχαήλ που του γνώρισε μια Ελλάδα διαφορετική από το στερεότυπο του παραθεριστικού νησιού) η ταινία «Arcadia lost» αφηγείται το μυστικιστικό ταξίδι αναζήτησης δύο έφηβων Αμερικανών στην Πελοπόννησο. Αδέλφια εξ αγχιστείας, η 16χρονη Σάρλοτ και ο 15χρονος Σάι ζουν όταν το αυτοκίνητο των γονιών τους φεύγει από την πορεία του και πέφτει στη θάλασσα. Μόνα τους, περιπλανώμενα σε μια άγνωστη γη, γνωρίζουν τον Μπένερτζι (Νόλτε), έναν Αμερικανό τυχοδιώκτη, ο οποίος τους «βοηθάει να ανακαλύψουν έναν κόσμο που δεν ήξεραν ότι γνώριζαν», όπως λέει ο σκηνοθέτης. «Η Ελλάδα συμβολίζει, κατά κάποιον τρόπο, τις άπειρες δυνατότητες της ζωής, θετικές και αρνητικές». *
«Το φως, τα άγνωστα στους Αμερικανούς μέρη της Ελλάδας που επιλέξαμε, ο καιρός, οι εκπληκτικοί τεχνικοί βοήθησαν πάρα πολύ», τόνισε ο σκηνοθέτης που ήδη διαφημίζει τη χώρα στο εξωτερικό. «Υπάρχουν υποδομές, ξενοδοχεία κ.λπ., Ιντερνετ παντού, εξαιρετική ποικιλία τοποθεσιών, δεν χρειάζονται πολλά έξοδα... Η Ελλάδα είναι ένας ιδανικός και πρακτικός προορισμός για ταινίες, ειδικά low budget όπως η δική μας».
Με πρωταγωνιστή τον Νικ Νόλτε (που ευγνωμονεί τον Φ. Παπαμιχαήλ που του γνώρισε μια Ελλάδα διαφορετική από το στερεότυπο του παραθεριστικού νησιού) η ταινία «Arcadia lost» αφηγείται το μυστικιστικό ταξίδι αναζήτησης δύο έφηβων Αμερικανών στην Πελοπόννησο. Αδέλφια εξ αγχιστείας, η 16χρονη Σάρλοτ και ο 15χρονος Σάι ζουν όταν το αυτοκίνητο των γονιών τους φεύγει από την πορεία του και πέφτει στη θάλασσα. Μόνα τους, περιπλανώμενα σε μια άγνωστη γη, γνωρίζουν τον Μπένερτζι (Νόλτε), έναν Αμερικανό τυχοδιώκτη, ο οποίος τους «βοηθάει να ανακαλύψουν έναν κόσμο που δεν ήξεραν ότι γνώριζαν», όπως λέει ο σκηνοθέτης. «Η Ελλάδα συμβολίζει, κατά κάποιον τρόπο, τις άπειρες δυνατότητες της ζωής, θετικές και αρνητικές». *
No comments:
Post a Comment