Δεκατρία χρόνια μετά τη δεύτερη συνεργασία τους, στην ταινία «Ενταση» (η πρώτη τους ήταν στο «Νονός, Μέρος 2ο»), ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο και ο Αλ Πατσίνο εμφανίζονται ξανά μαζί-, τη φορά αυτή στην ταινία «Ου φονεύσεις» του Τζον Αβνετ. Πρόκειται για ένα αστυνομικό ψυχολογικό θρίλερ, με τους δύο σταρ στους ρόλους δύο βετεράνων αστυνομικών της Νέας Υόρκης, του Τερκ (Ντε Νίρο) και του Ρούστερ (Πατσίνο), οι οποίοι αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν μια σειρά από δολοφονίες και βρίσκονται στα ίχνη ενός σίριαλ-κίλερ. Η ιστορία αρχίζει όταν οι δυο τους, ύστερα από 30 χρόνια στην υπηρεσία, καλούνται, λίγο πριν βγουν στη σύνταξη, να ερευνήσουν τη δολοφονία ενός νταβατζή, ο οποίος φαίνεται πως είχε σχέση με μια παλιά τους υπόθεση. Για να εξιχνιάσουν το έγκλημα συνδυάζουν την έρευνα ενός πρόσφατου φόνου με την υπόθεση που είχαν αναλάβει πριν από αρκετά χρόνια. Στο πτώμα του θύματος, που ανήκει στον υπόκοσμο, βρίσκεται ένα μικρό ποίημα που δικαιολογεί το φόνο, αφήνοντας υπόνοιες πως ο δολοφόνος έχει αναλάβει να κάνει τη δουλειά της αστυνομίας. Πράγμα που κάνει τους δύο αστυνομικούς να διερωτώνται αν είχαν οδηγήσει έναν αθώο στη φυλακή. Ο σκηνοθέτης Τζον Αβνετ, γνωστός για ταινίες όπου ξεχωρίζουν οι ερμηνείες των ηθοποιών, όπως στην υποψήφια για διάφορα Οσκαρ «Πράσινες τηγανιστές τομάτες», «Υπόθεση πολύ προσωπική» (με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τη Μισέλ Φάιφερ), είχε κιόλας καταπιαστεί με τους σίριαλ-κίλερ στην προηγούμενη ταινία του, το θρίλερ «88 λεπτά», όπου ο Αλ Πατσίνο ερμήνευε έναν ψυχίατρο της αστυνομίας που έμπλεκε με έναν κατά συρροήν δολοφόνο.
Το σενάριο του «Ου φονεύσεις», είναι γραμμένο από τον Ράσελ Γκέβιρτς (σεναριογράφο της ταινίας του Σπάικ Λι «The Inside Man - Ο υποκινητής»). «Είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα», όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης: «Ολα ξεκινούν από τους χαρακτήρες και το χώρο. Μπαίνεις σε ένα κόσμο όπου τίποτα δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται, όπου οι κανόνες είναι διαφορετικοί και η αφήγηση ασυνήθιστη. Εχεις αυτούς τους δύο τύπους στη Νέα Υόρκη, οι οποίοι είναι βετεράνοι αστυνομικοί. Είναι ντετέκτιβ, κάτι συμβαίνει, και πρέπει να το λύσουν. Ο Ράσελ έγραψε ένα συγκλονιστικό δράμα χαρακτήρων...» Όσο για το ρόλο του ενός αστυνομικού, ο Αβνετ αναφέρει πως ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ήταν ο πρώτος που σκέφτηκε. Κι ήταν ακριβώς ο Ντε Νίρο που πρότεινε τον Πατσίνο για το ρόλο του συνεργάτη του στην παραγωγή. «Μου άρεσε η προηγούμενη συνεργασία μου με τον Τζον Αβνετ», σχολιάζει ο Αλ Πατσίνο, «ξέρει να σέβεται τον ηθοποιό, γίναμε γρήγορα φίλοι. Ετσι, όταν εμφανίστηκε αυτό το σενάριο κι έμαθα πως ο συνεταίρος μου θα είναι ο Ρόμπερτ, προθυμοποιήθηκα να υπογράψω το συμβόλαιο πριν ακόμη διαβάσω το σενάριο. Γιατί ήξερα πως αυτό θα ήταν μια μοναδική εμπειρία. Διασκέδαση για όλους!»
Το σενάριο του «Ου φονεύσεις», είναι γραμμένο από τον Ράσελ Γκέβιρτς (σεναριογράφο της ταινίας του Σπάικ Λι «The Inside Man - Ο υποκινητής»). «Είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα», όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης: «Ολα ξεκινούν από τους χαρακτήρες και το χώρο. Μπαίνεις σε ένα κόσμο όπου τίποτα δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται, όπου οι κανόνες είναι διαφορετικοί και η αφήγηση ασυνήθιστη. Εχεις αυτούς τους δύο τύπους στη Νέα Υόρκη, οι οποίοι είναι βετεράνοι αστυνομικοί. Είναι ντετέκτιβ, κάτι συμβαίνει, και πρέπει να το λύσουν. Ο Ράσελ έγραψε ένα συγκλονιστικό δράμα χαρακτήρων...» Όσο για το ρόλο του ενός αστυνομικού, ο Αβνετ αναφέρει πως ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ήταν ο πρώτος που σκέφτηκε. Κι ήταν ακριβώς ο Ντε Νίρο που πρότεινε τον Πατσίνο για το ρόλο του συνεργάτη του στην παραγωγή. «Μου άρεσε η προηγούμενη συνεργασία μου με τον Τζον Αβνετ», σχολιάζει ο Αλ Πατσίνο, «ξέρει να σέβεται τον ηθοποιό, γίναμε γρήγορα φίλοι. Ετσι, όταν εμφανίστηκε αυτό το σενάριο κι έμαθα πως ο συνεταίρος μου θα είναι ο Ρόμπερτ, προθυμοποιήθηκα να υπογράψω το συμβόλαιο πριν ακόμη διαβάσω το σενάριο. Γιατί ήξερα πως αυτό θα ήταν μια μοναδική εμπειρία. Διασκέδαση για όλους!»
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία / 7 - 07/09/2008
No comments:
Post a Comment