Δύο blockbusters του αμερικανικού καλοκαιριού κυριαρχούν την εβδομάδα αυτήν. O «Wall- e» και ο «Hancock». Το περίεργο είναι όχι μόνο ότι βγαίνουν την ίδια εβδομάδα και υπάρχει έτσι κίνδυνος να μοιραστούν το κοινό. Το περίεργο είναι πως βγαίνουν αμφότερα από την ίδια εταιρία. Στην επόμενη σειρά συναντάμε το γαλλικό φιλμ «Ο εχθρός μέσα μου» και την «Παγίδα» με την Κιμ Μπάσινγκερ. Επονται τα τακτικά «επίσης προβάλλονται», ενώ η επανάληψη της εβδομάδας ευτυχώς δεν είναι πάλι Γούντι Αλεν, οι δόσεις του οποίου ήταν υπερβολικές, αλλά μια ταινία που έχει να παιχθεί στο φυσικό της χώρο πολλά χρόνια : «Η δίκη της Νυρεμβέργης» του Στάνλεϊ Κρέιμερ, παραγωγής 1961, τρίωρο μαυρόασπρο, για τους λάτρεις των δικαστικών ιστοριών, με λαμπρό επιτελείο ηθοποιών σε ωραίους ρόλους και ερμηνείες. Από το επιτελείο εκείνος που ξεχώρισε και το ξόφλησε με Οσκαρ είναι ο Μαξιμίλιαν Σελ, που παίζει και τον πιο αντιπαθή ρόλο στο σενάριο, του συνηγόρου των κατηγορουμένων για εγκλήματα πολέμου. Ας σημειωθεί πάντως ότι το περιεχόμενο επικράτησε του τίτλου διότι στην Ελλάδα είχε κυκλοφορήσει ως «Τα απόρρητα της Νυρεμβέργης». Στην επανέκδοση κυκλοφορεί με βάση το περιεχόμενο κι όχι τον τίτλο.
«Γουόλ - Υ»
«Η παγίδα»
Στα αρνητικά του καταγράφονται, πρώτον, ως προς το καθαρά κινηματογραφικό μέρος, πως η σεναριακή δομή κι ο αμετάβλητος χώρος το κάνουν στιγμές να φαίνεται κουραστικό και, δεύτερον, πως η λύση που δίνει στο φινάλε θα προκαλέσει αφενός τη θυμηδία στους κανιβαλιστές οπαδούς των θρίλερ κι αφετέρου θα διαγραφεί με μονοκοντυλιά από το αστικών καταβολών ή διαθέσεων κοινό. Η Κιμ Μπάσινγκερ το πίστεψε πολύ, το είδε και ως καλή ευκαιρία ρόλου, και για να το παίξει το χρηματοδότησε κιόλας με την αρωγή του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, που μπήκε επίσης συνεταίρος στη χρηματοδότηση. Η Μπάσινγκερ είναι η καλύτερη πάντως για τα έργα νουάρ στο σημερινό Χόλιγουντ. Κι είναι κουταμάρα των διαφόρων executives των στούντιο να έχουν μια γυναίκα σαν την Μπάσινγκερ για το είδος και να μη χρηματοδοτούν σενάρια αυτού του είδους, που είναι άλλωστε και έξτρα παραδοσιακό στην αμερικάνικη κινηματογραφία.
«Η δίκη της Νυρεμβέργης»
ΤΙΜΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Mέλος της EFA (Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κιν/γράφου), Ελεύθερος Τύπος, Πέμπτη, 18.09.08
No comments:
Post a Comment