Σε «άνθιση» βρίσκεται η κερδοφορία των μονοπωλίων της κινηματογραφικής βιομηχανίας, εν μέσω οικονομικής κρίσης, όπως προκύπτει τόσο από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου όσο και από τα στοιχεία της ένωσης των μεγάλων κινηματογραφικών επιχειρήσεων των ΗΠΑ (ΜΡΑΑ).
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο, το πρώτο εξάμηνο του 2009, παρατηρήθηκε αύξηση των κινηματογραφικών εισιτηρίων κατά 3,8% στις πέντε κυριότερες κινηματογραφικές «αγορές» της ΕΕ, σε σχέση με πέρσι. Σε αυτό το διάστημα «κόπηκαν», περίπου, 348 εκατομμύρια εισιτήρια σε Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ισπανία και Ιταλία, ενώ αύξηση παρατηρείται και σε άλλα κράτη - μέλη. Σύμφωνα με την «ΜΡΑΑ», τα κινηματογραφικά εισιτήρια αυξήθηκαν, παγκοσμίως, το 2008 κατά 5,2%, έναντι του 2007, με τα μονοπώλια να «τσεπώνουν» πέρσι 28,1 δισεκατομμύρια δολάρια!
Φυσικά, η συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών που «έκοψαν» τα περισσότερα εισιτήρια ήταν αμερικανικής παραγωγής ή συμπαραγωγής. Αλλά αυτός ο ανταγωνισμός αφορά στα μονοπώλια του οπτικοακουστικού τομέα και όχι στο κοινό και τους δημιουργούς από την πλευρά της ουσιαστικής, προς όφελός τους, ψυχαγωγίας και κινηματογραφικής ανάπτυξης. Αντίθετα, η διαδικασία εμπορευματοποίησης των εθνικών κινηματογραφιών ενισχύεται από αυτή την κερδοφορία, αφού ενισχύεται, ταυτόχρονα, η διαδικασία συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του οπτικοακουστικού κεφαλαίου, καθώς και οι «λυκοσυμμαχίες». Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η διαδικτυακή επιχείρηση «YouTube» βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλα κινηματογραφικά στούντιο («Sony», «Warner Bros», «Metro-Goldwyn-Mayer», «Lions Gate Entertainment»), ώστε οι χρήστες να μπορούν να νοικιάζουν και να «κατεβάζουν» νέες ταινίες από το Ιντερνετ. [Ριζοσπάστης, 04/10/2009]
Sunday, October 4, 2009
Μονοπωλιακού κινηματογράφου υπερκέρδη
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment