Την ώρα που ροχάλιζα μακαρίως βλέποντας ατελείωτη τριτοκοσμική κουλτούρα, πέφτω πάνω σε Νία Βαρντάλος και Αλέξη Γεωργούλη και ξυπνάω με «Έρωτα α λα ελληνικά» που διαφημίζει την Ελλάδα.
Ας είναι καλά ο Τομ Χανκς. Όχι ακριβώς ο ίδιος, αλλά η συμβία του Ρίτα Ουίλσον. Παραγωγός φυσικά και του «Γάμος α λα ελληνικά» που έσκισε στα ταμεία (διεθνή και ελληνικά). Ας είναι καλά η στιγμή της συνάντησης της Ρίτας με την άλλη Ελληνοαμερικανίδα, τη Νία Βαρντάλος, όταν την είδε να παίζει στο θέατρο και στη συνέχεια αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί της για δεύτερη φορά σε μια κωμωδία γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, με τον τίτλο «Μy life in ruins» (Έρωτας α λα ελληνικά), που στις 3 Απριλίου θα στεγαστεί στο Μέγαρο Μουσικής σε τιμητική special screening. Και από 7 Μαΐου σε δεκάδες αίθουσες ανά την επικράτεια. Μια μέρα νωρίτερα από την αμερικανική πρεμιέρα, συμφερόντων της θηριώδους Fox, που στο τιμόνι της διαθέτει έναν ακόμα Ελληνοαμερικανό, τον μεγιστοτεράστιο Τζιμ Γιαννόπουλο!
Αυτή λοιπόν η τριπλή ελληνοαμερικανική συνωμοσία- Νίας, Ρίτας και Τζιμ- που για λόγους promotion κάνει τον γύρο στις αγορές (market) των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών φεστιβάλ, είναι μετά το «Ζorba the Greek», η πιο ευλογημένη τουριστική προσφορά για την Ελλάδα. Στη θέση του Καραμανλή θα καλούσα και τους τρεις και θα τους παρασημοφορούσα ως κορυφαίους και αναντικατάστατους ευεργέτες της χώρας. Ειδικά τώρα με την οικονομική κρισάρα, θα έκανα και κωλοτούμπες ακόμα. Διότι αγαπητοί μου αυτό δεν είναι ακριβώς ταινία. Μάλλον προς ένα ατελείωτο και καραμπινάτο διαφημιστικό σποτ μοιάζει. Ιδού η συνωμοσία:
Ruins πάει να πει «ερείπια», αλλά τι ερείπια! Από Αρχαία Αγορά, Δελφούς, Ολυμπία μέχρι και τα άγια Μάρμαρα του Παρθενώνα. Μιλάμε για ατελείωτη, διαρκή παρουσία των απαράμιλλων θησαυρών των αρχαίων ημών προγόνων. Τα οποία συνοδεύονται από μια διαφημιστική καμπάνια διά στόματος Νίας Βαρντάλος, η οποία διαρκώς υπενθυμίζει σε Αμερικανούς, Βρετανούς, Καναδούς, Ισπανούς και Αυστραλούς τουρίστες πως «Φιλοσοφία, Επιστήμες, Δημοκρατία, όλα προέκυψαν για πρώτη φορά από τους Έλληνες».
Ο Πούπης-Γεωργούλης, στην αρχή αραχτός Ελληνάρας, με τεράστια γενειάδα χωρίς μιλιά. Στη συνέχεια και για να κερδίσει την γκόμενα, ξυρίζεται, σενιάρεται, ανοίγει το στόμα του στ΄ αγγλικά. «Μικρός διέσχισα την Αγγλία με μηχανή», εξομολογείται στην καλή του. «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια, ο αέρας που περνάει μέσα απ΄ αυτές τις κολόνες είναι η καλύτερη μουσική». Και όταν με το μαγιό αποκαλύπτει την κορμάρα του, αναγκάζει άπασες, μικρές και μεγάλες του γκρουπ, να ξερογλείφονται για τον Πούπη the Greek. Όλα αυτά υπό την συνοδεία- στην αρχή- του άσματος του Ρασούλη «Όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν», στη συνέχεια με τη Βαρντάλος με κιθάρα «ένα και δύο και τρία και τέσσερα παιδιά» και στο φινάλε ζεϊμπέκικο Ζorba the Gree k.
«Η υποκρισία περισσεύει στην Ελλάδα»
Όσο μπόι του λείπει, τόση άφθονη αδρεναλίνη του βγαίνει. Ο Πάνος Κούτρας είναι και γκέι και μάγκας χωρίς να το δηλώνει. Μάγκας γιατί κόντρα στην ατελείωτη και δυσθεόρατη μούχλα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, χρεωμένος μέχρι τ΄ αυτιά- «θα με κλείσουν φυλακή με τις μεταχρονολογημένες επιταγές που έχω υπογράψει»- χωρίς δεκάρα από τον κρατικό κορβανά, κατάφερε με τη «Στρέλλα» να βρεθεί στο «Πανόραμα» του βερολινέζικου φεστιβάλ!
«Κοίτα», μου εξηγεί, «τη διαφορά. Γκέι είναι αυτός που εξωτερικά δηλώνει το φύλο του. Άντρας, Γυναίκα. Τρανσέξουαλ είναι εκείνος που «αγοράζει» το στήθος του με πλαστική και διατηρεί το σεξουαλικό εργαλείο του (το είπε διαφορετικά).
Αυθεντικός trans. Δεν θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω επαγγελματία ηθοποιό. Πρώτον γιατί θα ήταν ψεύτικο και έπειτα θα πλήρωνα ένα σκασμό λεφτά για την προσθετική. Κυρίως του στήθους. Έψαχνα παντού να βρω έναν αυθεντικό.
Πέρασε ένας χρόνος και είχα απελπιστεί ώσπου έπεσα πάνω στη Μίνα».
Υποκρισία και εξουσία. Μάλιστα η εξουσία του Κέντρου Κινηματογράφου από τις χειρότερες όλων. Αρκετοί εκπρόσωποι των σωματείων εκλέγονται στη διοίκησή του επί σειρά ετών. Ανατριχιαστικά πράγματα. Πριν από έναν χρόνο κατέθεσα το σενάριο. Μου το απέρριψαν. Μετά το καταθέτω για δεύτερη φορά. Πάλι τα ίδια. Τώρα που η ταινία έφτασε στο Βερολίνο, ο πρόεδρος του Κέντρου με διαβεβαιώνει τηλεφωνικά πως θα με επιδοτήσουν με εκατό χιλιάδες ευρώ. Ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Άρχισα να ωρύομαι. "Πρέπει να ντρέπεστε"».
Ας είναι καλά ο Τομ Χανκς. Όχι ακριβώς ο ίδιος, αλλά η συμβία του Ρίτα Ουίλσον. Παραγωγός φυσικά και του «Γάμος α λα ελληνικά» που έσκισε στα ταμεία (διεθνή και ελληνικά). Ας είναι καλά η στιγμή της συνάντησης της Ρίτας με την άλλη Ελληνοαμερικανίδα, τη Νία Βαρντάλος, όταν την είδε να παίζει στο θέατρο και στη συνέχεια αποφάσισε να συνεργαστεί μαζί της για δεύτερη φορά σε μια κωμωδία γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, με τον τίτλο «Μy life in ruins» (Έρωτας α λα ελληνικά), που στις 3 Απριλίου θα στεγαστεί στο Μέγαρο Μουσικής σε τιμητική special screening. Και από 7 Μαΐου σε δεκάδες αίθουσες ανά την επικράτεια. Μια μέρα νωρίτερα από την αμερικανική πρεμιέρα, συμφερόντων της θηριώδους Fox, που στο τιμόνι της διαθέτει έναν ακόμα Ελληνοαμερικανό, τον μεγιστοτεράστιο Τζιμ Γιαννόπουλο!
Αυτή λοιπόν η τριπλή ελληνοαμερικανική συνωμοσία- Νίας, Ρίτας και Τζιμ- που για λόγους promotion κάνει τον γύρο στις αγορές (market) των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών φεστιβάλ, είναι μετά το «Ζorba the Greek», η πιο ευλογημένη τουριστική προσφορά για την Ελλάδα. Στη θέση του Καραμανλή θα καλούσα και τους τρεις και θα τους παρασημοφορούσα ως κορυφαίους και αναντικατάστατους ευεργέτες της χώρας. Ειδικά τώρα με την οικονομική κρισάρα, θα έκανα και κωλοτούμπες ακόμα. Διότι αγαπητοί μου αυτό δεν είναι ακριβώς ταινία. Μάλλον προς ένα ατελείωτο και καραμπινάτο διαφημιστικό σποτ μοιάζει. Ιδού η συνωμοσία:
Ruins πάει να πει «ερείπια», αλλά τι ερείπια! Από Αρχαία Αγορά, Δελφούς, Ολυμπία μέχρι και τα άγια Μάρμαρα του Παρθενώνα. Μιλάμε για ατελείωτη, διαρκή παρουσία των απαράμιλλων θησαυρών των αρχαίων ημών προγόνων. Τα οποία συνοδεύονται από μια διαφημιστική καμπάνια διά στόματος Νίας Βαρντάλος, η οποία διαρκώς υπενθυμίζει σε Αμερικανούς, Βρετανούς, Καναδούς, Ισπανούς και Αυστραλούς τουρίστες πως «Φιλοσοφία, Επιστήμες, Δημοκρατία, όλα προέκυψαν για πρώτη φορά από τους Έλληνες».
- Τσιμπιόμουνα.
Ο Πούπης-Γεωργούλης, στην αρχή αραχτός Ελληνάρας, με τεράστια γενειάδα χωρίς μιλιά. Στη συνέχεια και για να κερδίσει την γκόμενα, ξυρίζεται, σενιάρεται, ανοίγει το στόμα του στ΄ αγγλικά. «Μικρός διέσχισα την Αγγλία με μηχανή», εξομολογείται στην καλή του. «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια, ο αέρας που περνάει μέσα απ΄ αυτές τις κολόνες είναι η καλύτερη μουσική». Και όταν με το μαγιό αποκαλύπτει την κορμάρα του, αναγκάζει άπασες, μικρές και μεγάλες του γκρουπ, να ξερογλείφονται για τον Πούπη the Greek. Όλα αυτά υπό την συνοδεία- στην αρχή- του άσματος του Ρασούλη «Όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν», στη συνέχεια με τη Βαρντάλος με κιθάρα «ένα και δύο και τρία και τέσσερα παιδιά» και στο φινάλε ζεϊμπέκικο Ζorba the Gree k.
ΙΝFΟ
Αύριο Τρίτη «Στρέλλα» και Πάνος Κούτρας. Πέμπτη (12) τιμής ένεκεν «Η σκόνη του Χρόνου» και Τεό Αγγελόπουλος. Και Σάββατο (14) με το φινάλε της Μπερλινάλε «Παράδεισος στη Δύση» και Costas Gavras.
«Η υποκρισία περισσεύει στην Ελλάδα»
Όσο μπόι του λείπει, τόση άφθονη αδρεναλίνη του βγαίνει. Ο Πάνος Κούτρας είναι και γκέι και μάγκας χωρίς να το δηλώνει. Μάγκας γιατί κόντρα στην ατελείωτη και δυσθεόρατη μούχλα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, χρεωμένος μέχρι τ΄ αυτιά- «θα με κλείσουν φυλακή με τις μεταχρονολογημένες επιταγές που έχω υπογράψει»- χωρίς δεκάρα από τον κρατικό κορβανά, κατάφερε με τη «Στρέλλα» να βρεθεί στο «Πανόραμα» του βερολινέζικου φεστιβάλ!
«Κοίτα», μου εξηγεί, «τη διαφορά. Γκέι είναι αυτός που εξωτερικά δηλώνει το φύλο του. Άντρας, Γυναίκα. Τρανσέξουαλ είναι εκείνος που «αγοράζει» το στήθος του με πλαστική και διατηρεί το σεξουαλικό εργαλείο του (το είπε διαφορετικά).
- Και ο/η πρωταγωνίστριά σου- η Μίνα Ορφανού; (από τις αποκαλύψεις του φεστιβάλ)
Αυθεντικός trans. Δεν θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω επαγγελματία ηθοποιό. Πρώτον γιατί θα ήταν ψεύτικο και έπειτα θα πλήρωνα ένα σκασμό λεφτά για την προσθετική. Κυρίως του στήθους. Έψαχνα παντού να βρω έναν αυθεντικό.
Πέρασε ένας χρόνος και είχα απελπιστεί ώσπου έπεσα πάνω στη Μίνα».
- Και ο Γιώργος, ο εραστής; (τον υποδύεται ο Γιάννης Κοκιασμένος, εκπαιδευτής ιππέας στο επάγγελμα)
- Ονόματα;
Υποκρισία και εξουσία. Μάλιστα η εξουσία του Κέντρου Κινηματογράφου από τις χειρότερες όλων. Αρκετοί εκπρόσωποι των σωματείων εκλέγονται στη διοίκησή του επί σειρά ετών. Ανατριχιαστικά πράγματα. Πριν από έναν χρόνο κατέθεσα το σενάριο. Μου το απέρριψαν. Μετά το καταθέτω για δεύτερη φορά. Πάλι τα ίδια. Τώρα που η ταινία έφτασε στο Βερολίνο, ο πρόεδρος του Κέντρου με διαβεβαιώνει τηλεφωνικά πως θα με επιδοτήσουν με εκατό χιλιάδες ευρώ. Ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Άρχισα να ωρύομαι. "Πρέπει να ντρέπεστε"».
- Από την ντροπή για λογαριασμό του Κέντρου προφανώς το έκανε ο Παπαλιός.
- Κέφι, έρωτας και Παρθενώνας
Αποστολή στο Βερολίνο: Δημήτρης Δανίκας, ΤΑ ΝΕΑ: Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009
No comments:
Post a Comment